Sequenza o la desestructuració d’una diva (Dilluns 8 de maig · 20 h · Teatre Romea)


 

4ac7c967-1e20-4605-bc36-cdf00612b03e

 

 

 

 

 

 

 

 

 

La Fundació Romea per a les Arts Escèniques us convida a l’espectacle multilingüe SEQUENZA o la desestructuració d’una diva,  amb direcció escènica de Joan M. Segura, interpretació de Marta Fiol i amb Joseph Bates al piano. L’acte tindrà lloc el pròxim dilluns 8 de maig a les 20h al Teatre Romea.

 
L’acte tindrà lloc al Teatre Romea
dilluns 8 de maig a les 20 h
 
Marta Fiol sempre ha apostat per interpretar repertoris poc coneguts, donant sovint una dimensió escènica als seus recitals, per a emfatitzar la connexió emocional amb l’oïent-espectador. En aquesta ocasió, amb “Sequenza, o la desestructuració d’una diva”, assistim a una estrena amb el  director català Joan Mª Segura i el pianista i cantant Joseph Bates, en una posada en escena molt divertida on la música acadèmica es dóna la mà amb el cabaret o el cafè concert.
Tot i que sovint escoltem la música clàssica asseguts a una sala de concerts, segons un programa musical que es va desenvolupant estrictament, alguns compositors al llarg de la història han apostat per formes menys convencionals per a compartir la seva música, desconstruïnt no tan sols el llenguatge o la forma musical en si mateixa, sino també la manera d’entendre-la en la seva execució i en la seva relació amb el públic. “Sequenza” vol reprendre aquestes propostes trencadores de músics com Britten, Berio, Schönberg o Satie i fer-nos arribar la música en la seva teatralitat, en una posada en escena creativa i una mica “gamberra”, juntament amb la voluntat de transmetre l’essència d’allò musical, del so, de la veu, de l’emoció. Amb una diva que “desestructurada” conserva l’esperit de joc i la curiositat.
Erik Satie (1866-1925): La Diva de l’Empire (D. Bonnaud/N. Blès)

Theo Loevendie (1930): Sonata para voz

Francis Poulenc (1899-1963): Allô, allô!, de “La voix humaine” (J. Cocteau)

Luciano Berio (1925-2003): Sequenza III

Kurt Weill (1900-1950): Der Abschiedsbrief/Carta de comiat (E. Kästner, trad. R. Batalla)

Francis Poulenc (1899-1963): Oh! rien de grave, de “La voix humaine” (J. Cocteau)

Benjamin Britten (1913-1976): Tell me the truth, de “Cabaret Songs” (W.H.  Auden)

Francis Poulenc (1899-1963): Cimetière (Max Jacob)

Benjamin Britten (1913-1976): Johnny, de “Cabaret Songs” (W.H.  Auden)

Joan Viladomat (1885-1940): Cuplet El Tango de la Cocaína (G.  Alcázar)

Francis Poulenc (1899-1963): Hier soir, de “La voix humaine” (Jean Cocteau)

Benjamin Britten (1913-1976): Funeral Blues, de “Cabaret Songs” (W.H.  Auden)

Arnold Schönberg (1874-1951): Arie aus dem Spiegel von Arcadien, de “Brettl Lieder”/”Cançons de cabaret” (E. Schikaneder)

Joan Comellas (1913-2000): El esclavo de un negrero, de “Tonadas de Ultramar”

A. R. Berdiel: Cuplet Al Rompeolas (J. Misterio)

Benjamin Britten (1913-1976): Calypso, de “Cabaret Songs” (W.H.  Auden)

Erik Satie (1866-1925): Je te veux (H. Pacory), de “Chansons de caf’ conc’”