Activitats d´oci i de cultura

Tertulies, cinema, teatre, viatges, rutes…


Arriba MAREMAR, la nova producció de Dagoll Dagom que s’estrenarà al setembre
Una adaptació de l’obra Pèricles, el Príncep de Tir de William Shakespeare amb música inspirada en l’obra de Lluís Llach, amb la direcció musical d’Andreu Gallén, la coreografia d’Ariadna Peya i sota la direcció de Joan Lluís Bozzo

L’obra és una metàfora sobre la vida, explicada com un viatge a través del mar

L’obra obrirà temporada 2018-2019 del Teatre Poliorama

568391b7-1376-4710-9efe-175939ff78ef
MAREMAR, el nou espectacle que DAGOLL DAGOM estrenarà el mes de setembre d’aquest mateix any al Teatre Poliorama i serà la primera aventura shakespeariana de la companyia al llarg dels seus quaranta-quatre anys de vida. L’obra a partir de la qual es treballarà, Pèricles, el Príncep de Tir, és una de les peces menys representades del dramaturg que no s’ha fet mai ni a Catalunya ni a l’Estat Espanyol. Inspirada en la música i les lletres de Lluís Llach, amb la direcció musical, arranjaments i noves creacions d’Andreu Gallén, coreografia d’Ariadna Peya, direcció de Joan Lluís Bozzo, i producció executiva d’Anna Rosa Cisquella. Maremar és un espectacle que mostra com la prevalença de la bondat i l’amor poden ser recompensades per damunt de la maldat alhora que representa un cant a l’amor familiar i a la reunificació dels membres dispersats d’una família que lluiten pel seu retrobament.

Una reflexió sobre el drama que assola els camps de refugiats i els sofriments que pateix una població que prova de fugir de la guerra per cercar un futur millor.

La música, basada en l’obra de Lluís Llach

La música de l’espectacle estarà basada en l’obra de Lluís Llach, autor sempre atent a les problemàtiques socials i històriques. Partint de l’univers musical de Llach, Andreu Gallénconvertirà les seves cançons en atmosferes melòdiques que acompanyaran els espectadors en les emocionants aventures de Pèricles. Amb aquest nou espectacle Dagoll Dagom explora un llenguatge amb música i cançons a cappella, amb les veus sense orquestra ni acompanyament instrumental.

Al mateix temps, Ariadna Peya  farà viure de forma commovedora amb la dansa i el moviment viatges, naufragis, pèrdues i retrobaments.

Aquesta combinació pretén configurar un espectacle total, on les coreografies embolcallaran les cançons i les escenes creant un tot homogeni en que música, veu, text i moviment es fonguin en una mateixa proposta lluny del teatre musical de tall més clàssic.

Maremar: l’argument

Una nena en un camp de refugiats que plora desconsoladament perquè ha perdut als seus pares es troba amb un personatge fantàstic que la consola explicant-li la història de Pèricles.

Pèricles, príncep de Tir, es veu obligat a fugir del seu poble i de diferents indrets de la costa del Mediterrani perseguit per les ordres del maligne governador d’Antíoc. Durant les seves aventures, Pèricles s’enamora de la filla del rei de Pentàpolis, Thaïsa, amb qui es casa i emprèn la tornada cap a Tir. Enmig d’una gran tempesta, el seu vaixell naufraga i a la seva dona Thaïsa la llencen al mar creient que és morta després de donar a llum a Marina. Pèricles, desesperat, deixa la seva filla a Tarsus perquè la cuidin Cleó i Dionisa.

El cos de Thaïsa apareix a la costa d’Efes, on un metge la fa reviure. Al cap d’uns anys, Marina es converteix en una jove molt atractiva que provoca la gelosia de Dionisa, la qual conspira per assassinar-la. L’intent fracassa i és raptada pels pirates, Marina acaba en un bordell de Mitilene. Cleó i Dionisa expliquen al rei Pèricles que la seva filla ha mort, fet que el porta a una vida de dol i silenci navegant pels mars.

El vaixell de Pèricles arriba per casualitat a Mitilene i el seu governador prova d’alegrar-lo enviant-lo al bordell per a que Marina li canti. Quan aquesta li explica la seva història, Pèricles, ple de joia, se n’adona que és la seva filla. A continuació, la deessa Diana fa que Marina, Pèricles i Thaïsa es reuneixin definitivament.

Tota la història de Pèricles és una gran metàfora d’una vida plena de pèrdues i naufragis d’una nena refugiada, que al final del conte, recupera l’esperança de que algun dia ella també retrobarà als seus pares.

La companyia

La companyia estarà formada per 9 joves actors i actrius disposats a preparar un treball d’elevada exigència musical, coreogràfica i teatral, els quals interpretaran els més de trenta personatges que apareixen al llarg de la funció. Seran els propis membres de la companyia els que crearan les harmonies i les melodies de l’espectacle, acompanyant-se en algunes ocasions, de ritmes i percussions que ells mateixos executin.

Els intèrprets que donaran vida als personatges seran Roger Casamajor, Anna Castells, Cisco Cruz, Mercè Martínez, Marc Pujol, Aina Sánchez, Marc Soler, Elena Tarrats i Marc Vilajuana.

L’equip artístic

Adaptació de l’obra Pèricles, Príncep de Tir de William Shakespeare
A partir de la traducció de Salvador Oliva
Inspirat en la música i lletres de Lluís Llach

Direcció - Joan Lluís Bozzo
Direcció musical, arranjaments i noves creacions - Andreu Gallén
Direcció coreogràfica - Ariadna Peya
Dramatúrgia - Jofre Borràs, Joan Lluís Bozzo, Anna Rosa Cisquella, Andreu Gallén, Miquel Periel i Ariadna Peya
Escenografia i vestuari - Alejandro Andújar
Creacions audiovisuals - Joan Rodón i Emilio Valenzuela (dLux)
Il·luminació - David Bofarull
Ajudantia de direcció - Jofre Borràs
Direcció de producció - Natàlia Obiols
Producció executiva - Anna Rosa Cisquella

 
Més informació a:
www.dagolldagom.com
@dagolldagom  #MaremarDagollDagom

Comments are closed.

VIDEO

SUMARI

Activate the Wp-cumulus plugin to see the flash tag clouds!

Col.laboradors


Facebook de Catacultural