Baró d’Evel porta Bèsties al Mercat de les Flors de l’11 al 20 de desembre


BARO_bestias 002_fOTO fredericjean_ALTA

 

 

 

 

 

 

Baró d’Evel porta Bèsties al Mercat de les Flors de l’11 al 20 de desembre

 

L’espectacle ha rebut una aclaparadora acollida an Temporada Alta

Bèsties va néixer a partir d’una Carta Blanca que va donar el Mercat de les Flors a la companyia, de qui són artistes associats, amb la peça Obres durant la temporada 2013-14 del Mercat. El muntatge és una coproducció del Mercat de les Flors, Temporada Alta i múltiples institucions europees, com ara La Villette de París o el Théâtre National de Tolouse.

La companyia Baró d’Evel, formada per Blaï Mateu i Camille Decourtye, mostra a Bèsties un viatge cap als temps en què els homes i els animals compartien un món salvatge i els cavalls formaven una unió indivisible amb els genets. Acròbates, ballarins, un comediant, cavalls i nombroses aus creen poesia a la pista en estat pur, transportant els espectadors cap a un món bell, oníric i delicat. Aquesta vegada ho fan acompanyats de Lali Ayguadé, Noémie Bouissou, Taïs Mateu Decourtye, Julian Sicard, Piero Steiner i Martí Soler Gimbernat i dels cavalls Bonito i Shengo, els corbs i periquitos Gus Zou, Blanche i Albert i el ferotge Midinette.

Una de les característiques principals de l’espectacle és la pròpia carpa de circ, tal com ja va passar en l’anterior espectacle de la companyia, Le Sort du dedans. La vela esdevé una escenografia en ella mateixa, amb el públic pendent del cercle central però conscient d’un segon cercle exterior que l’envolta, on també passen coses que completen el muntatge. D’aquesta manera, Baró d’Evel reivindica la carpa de circ com a espai viu, defensant poder oferir projectes de manera itinerant, transformant les ciutat i pobles que visita la companyia.

Per preparar el muntatge, Baró d’Evel ha comptat amb la col·laboració de la companyia de dansa Mal Pelo, amb els qui també van treballar a Mazùt. La companyia també ha hagut d’aprofundir en l’ensinistrament dels animals, treballant la llibertat amb els cavalls i amb els ocells per crear la connexió que requereix el muntatge.

Fins a l’estrena de Bèsties (2015), Baró d’Evel ha creat fins a 6 espectacles: Mazùt (2012), Le Sort du dedans (2009), Ï (2006), Petit cirque au marché (2005), Bechtout (2003) i Por qué no? (2000).

www.mercatflors.cat

castellano

Baró d’Evel presenta Bèsties en el Mercat de les Flors del 11 al 20 de diciembre

El espectáculo ha recibido una aclaparadora acogida en Temporada Alta

Bèsties nació a partir de una Carta Blanca que dio el Mercat de les Flors a la compañía, de quien son artistas asociados, con la pieza Obres durante la temporada 2013-14 del Mercat. El montaje es una coproducción del Mercat de les Flors, Temporada Alta y múltiples instituciones europeas, como La Villette de París o el Théâtre National de Tolouse.

La companyia Baró d’Evel, formada per Blaï Mateu i Camille Decourtye, muestra en Bèsties un viaje a los tiempos en que los hombres y los animales compartían un mundo salvaje y los caballos formaban una unión indivisible con los jinetes. Acróbatas, bailarines, un comediante, caballos y numerosas aves crean poesía en la pista en estado puro, transportando a los espectadores hacia un mundo bello, onírico y delicado. Esta vez lo hacen acompañados Lali Ayguadé, Noémie Bouissou, Taïs Mateu Decourtye, Julian Sicard, Piero Steiner y Martí Soler Gimbernat y de los caballos Bonito y Shengo, los cuervos y periquitos Gus Zou, Blanche y Albert y el feroz Midinette.

Una de las características principales del espectáculo es la propia carpa de circo, tal como ya ocurrió en el anterior espectáculo de la compañía, Le Sort du dedans. La carpa se convierte en una escenografía en sí misma, con el público pendiente del círculo central pero consciente de un segundo círculo exterior que la rodea, donde también pasan cosas que completan el montaje. De esta manera, Baró d’Evel reivindica la carpa de circo como espacio vivo, defendiendo poder ofrecer proyectos de manera itinerante, transformando las ciudades y pueblos que visitan.

Para preparar el montatje, Baró d’Evel ha contado con la colaboración de la compañía de danza Mal Pelo, con quienes también trabajaron en Mazùt. La compañía también ha debido profundizar en el adistramiento de los animales, trabajando la libertad con los caballos y con los pájaros para crear la conexión que requiere el montaje.

Hasta el estreno de Bèsties (2015), Baró d’Evel ha creado 6 espectáculos: Mazùt (2012), Le Sort du dedans (2009), Ï (2006), Petit cirque au marché (2005), Bechtout (2003) y Por qué no? (2000).