‘Beckett’s ladies’: El Beckett més essencial i radical arriba a la Sala Beckett. Del 12/12 al 04/01

El Beckett més essencial i radical arriba a la Sala Beckett

Entrevista en vídeo a Sílvia Bel, Míriam Iscla i Rosa Renom
Sergi Belbel tradueix i dirigeix Beckett’s ladies, quatre textos breus del dramaturg irlandès
escrits per a grans actrius

Rosa Renom interpreta Passos; Sílvia Bel, Bressol; Míriam Iscla, No jo i plegades porten a escena Anar i tornar

Cada una de les peces s’interpreta a un espai diferent de la planta de dalt de la Beckett, i es
podrà veure fins al 4 de gener

L’espectacle forma part d’un cicle sobre Beckett que ha comptat també amb conferències,
lectures dramatitzades, un recital de poesia, un laboratori i un curs d’interpretació
Barcelona, 10/12/2019 · La Sala Beckett continua amb el cicle Samuel Beckett, que va arrencar a
principis de novembre i que commemora una doble efemèride: el 30è aniversari de la mort de l’autor i els 30 anys de l’obertura de la Sala.

Després d’exhaurir Esperant Godot, la Beckett presenta quatre peces del dramaturg, essencials i
radicals, que es podran veure del 12 de desembre al 4 de gener a diversos espais de la primera
planta de la Sala Beckett.
 
Beckett’s ladies
El 12 de desembre s’estrena Beckett’s ladies, quatre textos breus de Samuel Beckett escrits per a
grans actrius. L’espectacle serà protagonitzat per Sílvia Bel, Míriam Iscla i Rosa Renom.

Sergi Belbel, director i traductor de la proposta, ha escollit quatre de les peces més essencials i
radicals de la trajectòria del dramaturg. Passos, ens presenta una dona de quaranta anys envellida
prematurament perquè s’ha passat tota la seva vida cuidant d’una mare malalta. A Bressol, una
misteriosa dona només es gronxa amb el so de la seva veu en off. Uns llavis i unes dents de dona
suspesos en la negror són els protagonistes de No jo, i Anar i tornar, tres dones amb barret tan
ols s’aixequen del banc on estan assegudes per fer dues passes, “anant i tornant” i dient-se secrets
a l’orella que els pobres espectadors no podran sentir.

Uns textos amb dones com a protagonistes úniques, impactants i commovedors que es podran veure en diversos espais de la Sala durant molt pocs dies i en un aforament reduït.
Darreres activitats del cicle Samuel Beckett
Més enllà de l’espectacle, diverses activitats estan aproximant als espectadors a les diverses i
múltiples cares de Beckett.

El cicle ha impulsat Textos per no res, escenes de diversos dramaturgs catalans als quals se’ls ha
demanat escriure una escena inspirada en Samuel Beckett. El dia 11 de desembre es podran escoltar
les propostes Denise Duncan, Josep Maria Miró i Victoria Szpunberg a El Menjador de la Beckett, i el
dimecres 18 serà el torn d’Iván Morales, Marc Rosich i Mercè Sarrias La proposta ha estat coordinada per Llàtzer Garcia.

Tancarà el cicle la mostra del Laboratori Catàstrofes, projecte en què un grup d’actors/creadors estan treballant a partir de l’obra de Samuel Beckett, centrant-se especialment en les peces per ràdio i
televisió. La proposta és dirigida per Llàtzer Garcia i es podrà veure el 10, 11 i 12 de gener.


A més a més, del 27 de gener a l’1 de febrer, Ferran Utzet i Marta Gorchs proposen un curs
d’interpretació centrat en l’obra de Samuel Beckett que durà per títol Esgotament i lluita 
(Entrenament actoral a partir de l’obra de Samuel Beckett).
Informació pràctica

Beckett’s ladies
Passos, Bressol, No jo, Anar i tornar
de Samuel Beckett
Del 12/12/2019 al 04/01/2020
Direcció i traducció: Sergi Belbel
De dijous a dissabte, 20:30h
Diumenge, 18:30h
Diversos espais
Més informació