COMUNICAT DE COMIAT DE MAR I CEL I DE LA CELEBRACIÓ DEL 40 ANIVERSARI DE DAGOLL DAGOM

maricel_40_anys_400

40 anys no se celebren en un dia

Fa un any i mig donàvem el tret de sortida a les celebracions del 40 aniversari de Dagoll Dagom. Era juliol i vàrem convocar una gran festa popular a l’aire lliure. Una festa per a amics i col·laboradors de la companyia. Una festa per a seguidors i fidels espectadors que ens han acompanyat en aquesta llarga i rica trajectòria.

Aquell vespre a Montjuïc reivindicàvem de nou un dels nostres eixos principals: fer teatre perquè arribi a tots els públics, fer teatre perquè travessi el país de nord a sud. Fer teatre musical de creació, perquè sabem del cert que a Catalunya hi ha talent, energia i il·lusió per tirar endavant el projecte que ens proposem.

Com a acte central de la commemoració dels 40 anys, el setembre de 2014 estrenàvem la tercera producció de Mar i Cel, el nostre espectacle més emblemàtic, que acomiadarem el proper diumenge 10 de gener de 2016.

Mar i Cel, el gran musical català

La història de Mar i Cel, amb tres produccions a les esquenes (1988, 2004 i 2014), juga un paper fonamental a la trajectòria de Dagoll Dagom i en l’imaginari col·lectiu del teatre català.

Representat a Barcelona, València, Palma, Madrid, Bilbao i Saragossa. Convertit en òpera a Alemanya l’any 2007, Mar i Cel s’ha convertit en un espectacle que traspassa fronteres i que no només interpel·la al públic català.

Les històries universals no entenen d’orígens, ni d’idiomes. Mar i Cel l’han vist i l’han gaudit més d’1.200.000 persones al llarg de les seves tres produccions.

El proper dia 10 de gener baixem el teló d’aquesta tercera producció amb onze mesos en cartell, 351 funcions i més de 310.000 espectadors d’arreu del país.

Present i futur: més enllà d’anar al teatre

Els 40 anys de trajectòria professional de Dagoll Dagom s’expliquen, sobretot, com 40 anys treballant, batallant i promovent que l’assistència al teatre sigui un hàbit normalitzat a la nostra societat.

El treball amb infants i joves és la clau que explica que tres generacions hagin estat travessades per aquesta història de pirates i cristians perduts al Mediterrani.

En aquests mesos, més de 84.000 alumnes han assistit a les 80 funcions escolars, que adaptant-se a les necessitats de la comunitat educativa del nostre país, han ofert la possibilitat d’assistir a un espectacle de gran format que pretén generar la curiositat per seguir coneixent, escoltant i veient teatre.

Els alumnes d’ahir són els mestres d’avui. Els mestres que han donat continuïtat a un llegat cultural, emocional i vivencial, omplint un dia rere l’altre el teatre amb els seus alumnes.

Treballem per oferir records. Per viure experiències que vagin més enllà del propi espectacle. Com les viscudes pels més de 580 grups, vinguts de més de 300 pobles i ciutats, que s’organitzen i gestionen per venir al teatre de forma col·lectiva amb els veïns, els pares i mares de l’escola o els amics de la multitud d’associacions que existeixen al nostre país.

Dagoll Dagom no s’atura

El comiat de Mar i Cel, però, no és un adéu, sinó un fins aviat. Dagoll Dagom baixa el teló per seguir amb el procés de creació d’un nou espectacle musical que s’estrenarà el setembre de 2016 al Teatre Victòria i que pretén continuar amb la feina feta fins a dia d’avui.

Seguim treballant per a fer possible un teatre musical per a tots els públics. Un muntatge de gran format amb el que continuar abonant l’escena teatral catalana, oferint oportunitats escèniques tant als professionals d’aquest país que treballaran amb nosaltres, com als espectadors que esperem se sorprenguin amb la nostra nova proposta.

Seguim treballant per crear i consolidar un accés massiu a la cultura, entesa com a dret i com a estímul. Entesa com a horitzó que desvetlla presents i dibuixa futurs. Que remou, que obre ments.

Seguim treballant i us esperem al Teatre Victòria a partir del setembre.