La Perla 29 TEMPORADA 2015/2016


TEMPORADA 2015/2016
#sortida29

autopista01

Homenatge a Ovidi Montllor

                   08/10/2015 19:00 – 08/10/2015 21:00

Biblioteca de Catalunya

Carrer l’Hospital, 56, Barcelona, España

Els espectadors homenatgem
Ovidi Montllor

El seu art, la seva veu, el seu cos,… ho emprava per portar més enllà la poesia, el teatre, el cinema, el compromís. És per això -si és que calia trobar una excusa- que els espectadors, avui, el volem recordar, el volem tornar a tenir a prop, tornar a sentir les seves paraules, compartir amb els seus amics les seves entremaliadures, les seves alegries, les seves angoixes…
Avui els que formem part de l’Associació d’Espectadors del Teatre Lliure i els Amics de La Perla 29, #AsSocPerla, tenim el goig d’estar en comú-unió amb Ovidi.

 

 

Al nostre gust

De dimecres a divendres a les 20:30h

Dissabte a les 18h i a les 20:30h

Diumenge a les 18:30h

Durada de l’espectacle: 2 hores

Biblioteca de Catalunya (Carrer Hospital, 56 / Metro L3 Liceu)

i_broggi_000-290x221

 

 

 

 

 

 

 

A la nit, a vegades sospitem com comença tot però ningú no sap com acabarà. Amb AL oferir-li? Només allò que desitja. La nit com la ficció empara espais i personatges que el teatre, amb la ficció, passa el mateix… Un home discuteix amb un client. Què vol semblen sorgits del no-res, i de mica en mica l’escenari s’omple d’actors que són NOSTRE personatges i de personatges que són actors, i avancem pel bosc d’Ardem i ens perdem  amb Rosencrantz i Guildenstern, amb Di Filippo contant passes per un escenari, amb Txèkhov, amb Handke, amb l’amic Eleuteri d’Espriu i molts d’altres. Les paraules ens arrosseguen i ens porten molt més lluny del que podríem imaginar, a un espai nou, a GUST una història nova, on l’art i la vida es citen i el resultat sempre és sorprenent.

Direcció
Oriol Broggi
Producció
La Perla 29
Dramatúrgia
Marc Artigau
Oriol Broggi
Amb
Laura Aubert
Jordi Figueras
Toni Gomila
Montse Vellvehí
Ramon Vila
Ernest Villegas
Il·luminació i espai
Oriol Broggi
Disseny de so
Damien Bazin
Disseny de vestuari Berta Riera
Ajudant de direcció Marc Artigau
Espectacle de creació
ORIOL BROGGI
Va néixer a Barcelona el 1971. És llicenciat en Dramatúrgia i Direcció Escènica. Ha estat director del CAET. Com a director artístic de La Perla 29, ha dirigit obres de gran èxit com Incendis, Una giornata particolare, L’orfe del Clan dels Zhao, Hamlet, El rei Lear i Antígona. Ha guanyat diversos Premis Butaca pels espectacles esmentats, entre d’altres i el Premi Ciutat de Barcelona.
Al nostre gust perquè res és “ mai del tot nostre, perquè no sabem si el destí ens empeny cap alguna banda o som nosaltres qui decidim on i quan comença el viatge. Som amos de les nostres accions, o carreguem els pecats dels nostres ancestres?

 

 

 

El Petit Príncep

Del 4 de desembre de 2015 al 10 de gener de 2016
Durada de l’espectacle: 1 hora i 15 minuts

Teatre BARTS (Avinguda Paral·lel, 56 / Metro L3 Paral·lel

foto-de-portada-de-post-290x221

 

 

 

 

 

 

 

Torna el musical que va emocionar a més de 50.000 espectadors la temporada passada, esgotant entrades dia rere dia, amb més de dos mesos de pròrroga.
Acompanya el Petit Príncep en el seu viatge des de l’asteroide B612 fins a la Terra, PETIT passant per molts planetes i paisatges fantàstics. Coneix el geògraf, la rosa, els fanalers;  i deixa’t endur per aquesta història d’Antoine de Saint-Exupéry que ha donat la volta al món, convertint-se en un referent universal.
Direcció
Àngel Llàcer
Direcció i
composició musical

Manu Guix
Producció
Àngel Llàcer
Manu Guix
La Perla 29
Adaptació i dramatúrgia Àngel Llàcer
Marc Artigau
Lletres de les cançons
Marc Artigau
Manu Guix
Amb
Xavi Duch
Elena Gadel
Ivan Labanda
Àngel Llàcer
Josep Palau
El Petit Príncep
Amb la col·laboració de Guillem Martí

Teatre musical

ÀNGEL LLÀCER
Llicenciat en Art Dramàtic per l’Institut de Teatre de la Diputació de Barcelona, és un dels actors i directors de teatre més polifacètics de l’escena espanyola. Entre les moltes representacions en les quals ha estat protagonista o membre destacat del repartiment hi ha Teatre Sense Animals, Mein Kampf, Boeing Boeing o els musicals A Little Night Music, La Tienda de los Horrores i The Full Monty. Per aquesta última producció va ser nominat als Premis Max de Teatre com a millor actor de musical i va obtenir el Premi Butaca 2002.

El Petit Príncep, el musical sobre el poètic relat d’Antoine de SaintExupéry, s’ha ficat a la butxaca a petits i grans. El luxós embolcall i la qualitat del muntatge, amb direcció d’Àngel Llàcer i música de Manu Guix, l’han convertit en una de les perles de la programació. El Periódico
El tándem formado por la orgullosa, y a la vez, frágil rosa, encarnada por Elena Gadel, y el curioso y valiente protagonista llenan de mágia el escenario llevando a todos los presentes a planetas maravillosos.
La Vanguardia

Sonoros aplausos y discretos bailes denotaban emociones, recuerdos y reafirmaciones. Mientras los pequeños descubrían un nuevo mundo, sencillo, lleno de amor y delicadeza, los mayores recordaban que todos tenemos un pequeño príncipe dentro, sólo hay que saber escucharlo.
El País
El Petit Príncep és un espectacle d’aquells que faran memòria i que trigarà molt a desaparèixer de l’imaginari col·lectiu que el visqui de primera mà: per la seva concepció, pel seu rigor i fidelitat a l’original, per l’aplicació de les tècniques audiovisuals més sofisticades i per no deixar de banda una poètica imprescindible.
Núvol

 

La Julieta

Roses. 21 de gener. Castelldefels. 2 de març. La Bisbal d’Empordà. 20 de març. Sant Llorenç de Morunys. 26 de març. Font Romeu. 29 de març. Tolouges. 31 de març. Rubí. 15 d’abril. Sant Quirze del Vallès. 24 d’abril. Andorra. Del 23 al 27 de maig.

La-Julieta_5_11

 

 

 

 

 

 

La Julieta / © Júlia Ribera

Oriol Broggi i Joan Arqué codirigeixen Rosa Gàmiz en un espectacle de públic familiar LA textos clàssics als més petits de manera directa i sense filtrar. Això sí, sempre vigilant a partir de la història de Romeo i Julieta. Altra vegada una proposta que acosta els que l’atenció de les criatures no es perdi ni un moment amb una proposta que atrau i JULIETA sedueix des del seu inici. La Julieta és un espectacle que parla de teatre. Volem que la proposta ajudi a entendre què és el món del teatre, què implica i com s’hi treballa. Farem una mica de pedagogia, parlarem de la importància de l’espai on té lloc la funció, dels assajos, l’escenografia, el vestuari, la representació, els personatges, el text, la història que s’explica, les emocions i els gestos… Rosa Gàmiz farà de narradora i es posarà a la pell de la protagonista, la Julieta Capuleto, que ens explica la seva història.
Teatre familiar
Parlarà de teatre, del que cal per preparar una obra, del que hi ha darrera de cada
muntatge i s’anirà animant fins a representar escenes del clàssic Romeo i Julieta de William Shakespeare.

Direcció
Joan Arqué
Oriol Broggi
Producció
La Perla 29
Amb
Rosa Gàmiz

#AsSocPerla
Associació dels Amics de La Perla 29, #AsSocPerla
La imaginació i la sensibilitat són elements claus per gaudir i apreciar una obra d’art. Submergint-nos en l’atmosfera creada per la llum, el so, els objectes, i amb una especial fixació pel moviment, les expressions, les pauses…, aconseguim commoure’ns i identificar-nos amb allò que se’ns presenta als ulls com la màgia d’un univers nou sobre l’escenari d’un teatre…

Des dels Amics de La Perla 29, #AsSocPerla, et donem la benvinguda a una nova temporada teatral i et proposem acompanyar-nos en aquesta aventura plena d’emocions al voltant del bon teatre i les arts escèniques, amb la il·lusió d’anar fomentant junts les inquietuds artístiques, creatives i d’expressió, que com a bon espectador sempre ens han d’acompanyar.
De la mà de La Perla 29 anirem descobrint des de dins les noves obres de la temporada, envoltats sempre d’aquesta manera tan fresca i propera de fer teatre que tenen. Però més enllà de participar en els processos creatius i interactuar amb la companyia, #AsSocPerla es proposa donar continuïtat a les seves activitats dirigides a aprendre, a conèixer els instruments que facin créixer el nostre judici crític, que contribueixin a la formació i educació com a espectadors actius i, sobre tot, que ens diverteixin i ens ho facin passar bé.
Parlo d’activitats com: “Entre bambolines”, com a continuïtat del cicle ”El públic i la direcció escènica” de la qual vam gaudir la temporada passada, ens endinsaran en el punt de vista creatiu i de complicitat entre el director i actors de diferents obres de l’actualitat teatral. Continuarem amb “Parlem-ne”, com a punt de trobada d’espectadors post funció, amb participacions com els “microrelats”, xerrades, col·loquis, ‘Perlamania’, i tantes noves iniciatives que ens emocionaran…
No t’ho pots perdre!
Fes-te soci d’#AsSocPerla

 

Dansa d’Agost

Del 8 de març a l’1 de maig de 2016

De dimarts a dissabte a les 20:30h, diumenge a les 18:30h

Durada de l’espectacle: 2 hores i 15 minuts

Biblioteca de Catalunya (Carrer Hospital, 56 / Metro L3 Liceu)

41B7C475J1L__SX317_BO1204203200_-290x221

 

 

 

 

 

 

 

Dansa d’Agost descriu amb tendresa i nostàlgia però també amb cruesa la vida de cinc DANSA Beg, a la Irlanda rural de l’any 1936.
germanes solteres d’entre trenta i quaranta anys que viuen juntes al petit poble de Bally
De les cinc germanes Mundy, l’única que treballa fora de la casa familiar és la més gran, D’AGOST la Kate, que fa de mestra a l’escola de la parròquia. L’Agnes (Nora Navas) treballa des de  casa cosint guants, i la Rose (Màrcia Cisteró), que té una lleu disminució psíquica, l’ajuda. La Maggie (Marta Marco) i la Chris (Carlota Olcina) són mestresses de casa. Les cinc són solteres, però la més petita, la Chris, té un fill de cinc anys, en Michael (Albert Triola) amb en Gerry Evans (Oscar Muñoz), un encantador rodamón. En Gerry mai s’ha ocupat del seu fill i són la mare i les seves germanes les qui s’han encarregat d’educar en Michael.
De Brian Friel A la casa de la família també hi viu el pare Jack (Ramon Vila), el germà gran. Després d’haver-se passat la vida fent de missioner a l’Àfrica, va haver de tornar a Bally Beg en contreure la malària. El relat dels nous hàbits que va adquirir a Uganda fan trontollar el fràgil equilibri de la casa, i quan el Gerry anuncia que se’n va a Espanya a lluitar amb les Brigades Internacionals, i la Rosie revela que està enamorada, la sensació que tot és a punt de canviar a la llar de les germanes Mundy es fa més forta que mai.
Direcció i traducció
Ferran Utzet
Producció
La Perla 29
Amb
Màrcia Cisteró
Marta Marco
Òscar Muñoz
Nora Navas
Carlota Olcina
Albert Triola

Ramon Vila
Resta de repartiment en curs

Espai
Sebastià Brosa
Elisenda Pérez
Vestuari
Annita Ribera
Il·luminació
Guillem Gelabert
Regidor
Marc Serra

L’obra, dividida en dos actes, està ubicada al mes d’agost de 1936, i és el propi Michael qui s’encarrega d’explicar al públic, molts anys després, els records que conserva d’aquella època. Records, memòries d’un mes d’agost que va veure com el precari equilibri de la llar de les germanes Mundy s’esfondrava.

Fa més de 20 anys, en la temporada 1992-93 del Teatre Lliure de Gràcia, es va representar Dansa d’agost amb un elenc de luxe: Emma Vilarasau, Anna Lizarán, Ramon Madaula i Muntsa Alcañiz, entre d’altres, dirigits per Pere Planella.

TEXT DEL DIRECTOR
Quina responsabilitat, muntar una obra tan emblemàtica a casa nostra com Dansa d’Agost! I alhora, quina il.lusió, enfrontar-se a un text tan ric en matisos i en emoció, tan destre en la difícil tasca de capturar «un tros de vida». I quin honor, poder-ho fer amb aquest equip de formidables actrius i actors que s’han animat a participar en aquest projecte! I finalment… quina sort, poder-ho fer a casa, a La Perla 29!
Dansa d’Agost (Dancig at Lughnasa, 1990) és, possiblement, l’obra més reeixida del dramaturg irlandès Brian Friel i, sens dubte, la més exitosa internacionalment de totes les que va escriure. És una obra d’estructura i desenvolupament impecables, i que fa plena justícia a la idea que Friel és el Txèkhov irlandès.

Dansa d’Agost destaca, d’entrada, per la quantitat i riquesa dels personatges femenins que proposa. Poques obres ofereixen cinc papers femenins tan ben dibuixats, tan reconeixibles, tan atractius com ho són les cinc germanes Mundy -en aquest ocasió interpretades per Nora Navas, Marta Marco, Màrcia Cisteró i Carlota Olcina, en el que promet ser un recital interpretatiu d’alçada. Friel cuina la seva peça a foc lent, i ens descriu un món rural abocat a la desaparició, incapaç d’adaptar-se la modernitat. Un món on els homes són vells, són nens, o no hi són, pèro on en canvi les dones -les cinc valeroses dones de Glenties a qui Friel dedica l’obra, les cinc germanes Mundy- s’entesten a viure, lluiten per resistir, parlen (parlen!) , s’organitzen, es barallen, es reconcilien, ploren, riuen, s’estimen i ballen.
La Irlanda de Friel viu un permanent conflicte entre la repressió catòlica i la llibertat pagana, i és el ball espontani i salvatge qui s’encarrega d’alliberar tota la tensió acumulada. Però Dansa d’Agost, organitzada a partir dels records de Michael, el fill de la més petita de les Mundy, no mostra un món ideal, ni tan sols idealitzat per la mirada infantil: Dansa d’Agost és el retrat fidel i nostàlgic però també implacable d’unes dones que intenten mantenir-se dempeus sabent que el seu món és a punt d’esfondrar-se.

Amb Dansa d’Agost tanco una trilogia irlandesa a la Perla 29 que va començar el 2011 La Presa i va continuar el 2014 amb traduccions/Translations.
Ferran Utzet

 

ELS CORS PURS De Joseph Kessel
Del 3 de maig al 12 de juny de 2016 De dimarts a dissabte a les 20:30h, diumenge a les 18:30h Durada de l’espectacle: 2 hores

Teatre Romea (Carrer Hospital, 51 / Metro L3 Liceu

image-0001-290x221

 

 

 

 

 

 

 

Direcció
Oriol Broggi
Traducció
Ramon Vila
Producció
La Perla 29
Teatre Romea
Amb
Pablo Derqui
Miranda Gas
Borja Espinosa
Espai
Oriol Broggi
So
Damien Bazin
Vídeo
Francesc Isern
Ajudant de direcció
Montse Tixé
Els cors purs explica la història d’uns habitants de Cork, a la Irlanda de principis del segle XX, just després de la independència i del principi de la divisió interna entre els partidaris de Varela i els de Collins. L’inici de la IRA. Els dos protagonistes viuen el seu amor enmig d’una guerra civil, amb un fill que volen protegir del conflicte però que es veu obligat a escollir bàndol. Un vespre després de mesos de no veure’s, poden fer una trobada clandestina, en un fosc pub, de la ciutat, tenen poc temps per parlar, per estimar-se, malgrat l’enorme separació que els seus ideals els imposa. I malgrat tot s’estimen…
“Irlanda, any 1919. Uns actors que ens expliquen el Relat de dues vides que lluiten entre l’amor i la ideologia, i el seu fill, al mig, que haurà d’escollir bàndol i ser fatal per un dels dos.

Aquesta història l’explicaran els actors. Ells són els que llegeixen, diuen i interpreten allò que expliquen. Davant nostre, sense filtres. I poc a poc els anem fent personatges, tots nosaltres, en un esforç conjunt que ha de fer que les emocions arribin més endins dels nostres cors. És així com ens plantegem aquest espectacle; com una cerca d’allò que hi ha darrera les paraules del curt i intens relat de Joseph Kessel, buscant una manera d’arribar-hi, alguna nova forma. Necessitem trobar la manera de transmetre allò que ens ha emocionat en llegir-lo, i no tenim gaires elements: tres bons actors, un escenari buit i una mica de música, traduint així les paraules en imatges i accions. I buscar una mena de poesia que pugui omplir el Teatre Romea durant una estona, al vespre, d’aquest hivern que ens pot transportar a la Irlanda del conte. Amor, passió i política. Uns cors purs, que lluiten per continuar sent-ho i busquen la manera de lluitar contra la vida que els envolta.
Oriol Broggi

Els cors instintius són purs sense que hi intervingui cap “ noció moral, purs a la manera del vi, d’una pedra o d’un peix, purs per la seva violencia i la seva integrtat.
JOSEPH KESSEL

 

CAÏM I ABEL
De Marc Artigau
Juny/juliol 2016

De dimecres a divendres a les 20:30h

Dissabte a les 18h i a les 20:30h

Diumenge a les 18:30h D

urada de l’espectacle: 2 hores

Biblioteca de Catalunya (Carrer Hospital, 56 / Metro L3 Liceu)

projecte-290x221

 

 

 

 

 

 

 

“I si jo no creuo el riu, en vindran d’altres  amb el mateix nom i els mateixos ossos, amb les mateixes mans i el mateix alè, i els tindràs aquí dempeus, davant teu, i no tindreu prou bales -t’ho puc ben assegurar- a la teva puta ciutat per foradar-nos el cap.
Direcció i dramatúrgia

Marc Artigau
Producció
La Perla 29
Repartiment en curs

Em demanen des de La Perla que escrigui quatre paraules per parlar de Caïm i Abel. És complicat descriure el que un escriu, perquè ara mateix sóc al bell mig de la història. Enfangats fins als genolls. Rodejat de personatges que mengen, es queixen i dormen amb mi. Caïm i Abel ara és una història que creix i em devora. Però puc dir-vos que hi ha un vigilant que apunta amb una arma a un home. És de nit i fa fred. Som en un riu. Avui. En una frontera. Tots dos homes és la primera vegada que es veuen, que parlen, però aquesta trobada sense ells saber-ho els canviarà per sempre.
Caïm i Abel no és la història de dos germans. No hi ha bons i dolents. És la història de dues famílies. Una viu en un costat de la tanca – tan semblant a la nostra- i l’altra viu quilòmetres enllà, no sabem on. Caïm i Abel parla de supervivents. Dues generacions, dues maneres d’entendre la realitat. En pocs anys -dels vuitanta fins avui- el món s’ha precipitat cap a una vida global, el capitalisme ens ha inserit un grapat de necessitats que no existeixen, i nosaltres carregats a l’esquena de la millor Europa (o del millor occident) hem decidit què és el que està bé i què no per a la resta del món. Més enllà de la tanca no sabem què hi ha, potser no ens fa por, però preferim ignorar-ho, en aquest costat de la tanca el món no és tal i com l’hem imaginat..
Arran de l’èxit d’Incendis, La Perla 29 encarrega al jove dramaturg Marc Artigau que escrigui un text ambiciós i llarg sobre un tema que afecta durament a la nostra societat.

 

 

 

EN GIRA

EL PETIT PRÍNCEP
Octubre/novembre 2015
Catalunya i Balears
Torna el musical que va emocionar a més de 50.000 espectadors la temporada passada, esgotant entrades dia rere dia, amb més de dos mesos de pròrroga. Acompanya el Petit Príncep en el seu viatge des de l’asteroide B612 fins a la Terra, passant per molts planetes i paisatges fantàstics. Coneix el geògraf, la rosa, els fanalers; i deixa’t endur per aquesta història d’Antoine de Saint-Exupéry que ha donat la volta al món, convertint-se en un referent universal.
Direcció: Àngel Llàcer
Direcció i composició musical: Manu Guix Adaptació i dramatúrgia: Àngel Llàcer i
Marc Artigau
Amb: Xavi Duch, Elena Gadel, Ivan
Labanda, Àngel Llàcer, Josep Palau i el Petit
Príncep. Col·laboració: Guillem Martí

 

UNA GIORNATA PARTICOLARE
D’Ettore Scola
Gener/febrer 2016
Catalunya i Balears
Mentre la família nombrosa de l’Antonietta surt de casa per anar a veure la marxa militar organitzada per Mussolini amb presència del mateix Hitler, ella descobreix que al pis del costat un home viu angoixat la resistència al règim. Es coneixen, parlen i de sobte l’Antonietta descobreix que la vida pot tenir moltes contradiccions, pot anar molt més enllà de la seva petita quotidianitat com a mestressa de casa. Un intercanvi intens de poques hores que farà passar una bona estona als dos personatges, però sobretot els canviarà per sempre.
Direcció: Oriol Broggi
Amb: Pablo Derqui, Clara Segura i Rosa
Gàmiz

 

LA JULIETA
Novembre 2015 / maig 2016 Catalunya i Andorra
Oriol Broggi i Joan Arqué codirigeixen Rosa Gàmiz en un espectacle de públic familiar a partir de la història de Romeo i Julieta. Altra vegada una proposta que acosta els textos clàssics als més petits de manera directa i sense filtrar. Això sí, sempre vigilant que l’atenció de les criatures no es perdi ni un moment amb una proposta que atrau i sedueix des del seu inici.
Direcció: Joan Arqué i Oriol Broggi
Amb: Rosa Gàmiz

TEMPORADA 2015/2016
#sortida29
Més informació: www.laperla29.cat