La Villarroel amb el GREC 2015 Festival de Barcelona, presenta BANGKOK (del 27 de juny al 2 d’agost)

La Villarroel amb el GREC 2015 Festival de Barcelona, presenta

a4 Bangkok sin logos

BANGKOK

d’Antonio Morcillo, Premi SGAE 2013
Amb Carlos Álvarez-Nóvoa i Dafnis Balduz

Funcions: del 27 de juny al 2 d’agost / Estrena: 6 de juliol

Bangkok, obra guanyadora del Premi SGAE ’13

Bangkok, del dramaturg Antonio Morcillo, és la nova producció de La Villarroel, el Centro Dramático Nacional i GREC 2015 Festival de Barcelona que es podrà veure aquest estiu a la sala de l’Eixample, del 27 de juny al 2 d’agost.
Dirigida pel mateix autor, aquesta comèdia negra compta amb dos actors de trajectòria ben diferent però igualment contundent: Carlos Álvarez-Nóvoa (Solas, Las Olas…) i Dafnis Balduz (El zoo de vidre, Expedient K, Sí Primer Ministre…).
Antonio Morcillo narra en clau de tragicomèdia la relació d’un vigilant de seguretat amb un viatger que es presenta amb un bitllet i maletes amb la intenció de volar a Bangkok, a un aeroport construït i abandonat en algun lloc d’Espanya.

En paraules del propi autor: «l’obra conté molt d’humor negre, sarcasme i ironia. És una crítica ferotge a la política econòmica del país i a les conseqüències d’un sistema que ha creat situacions grotesques».
Bangkok és Premi SGAE 2013 i és la tercera vegada que Morcillo reb aquest guardó que concedeix anualment la Societat General d’Autors i Editors (SGAE), després d’haver guanyat les edicions de 2001 amb Despedida II i 2007 amb En experimentos con ratas.

La Villarroel: Autoria contemporània

La Villarroel torna a apostar per la dramatúrgia d’autoria autòctona i contemporània, un dels seus trets diferencials:
Antonio Morcillo (Albacete, 1968) és un director i dramaturg format a l’Institut del Teatre de Barcelona, així com en diversos seminaris impartits per Martin Crimp i Yves Lebeau, entre d’altres. Afincat a Barcelona, destaquem d’entre els seus textos Bangkok (Premi SGAE de teatre 2013); Dow Jones (Teatre de Vallromanes, 2012); Al Hoyo (publicat per la revista ADE 2009); El Tiovivo (publicat per l’AAT i estrenat al 32è Sitges Festival de Teatre Internacional 2001 i al Teatre Tantarantana en el 2004); Firenze (publicat per Arola Editors en el 2003 i lectura dramatitzada a la Sala Beckett en el 2008); En experimentos con ratas (Premi SGAE de teatre 2007); Despedida II (Premi SGAE de teatre 2001) i Los Carniceros (Premi Marqués de Bradomín, 1998), entre d’altres.
Actualment és director artístic de la plataforma de promoció de l’autoria dramàtica «Perpetuum» i professor d’escriptura.

El repartiment

Carlos Álvarez-Nóvoa amb una trajectòria de més de 50 anys damunt els escenaris, ha treballat en tots els camps de la professió.
Ha participat en obres teatrals com La vida es sueño, Doña Rosita la soltera, El gran mercado del mundo, Don Juan, Carnaval de amor y muerte, Historia de una escalera, Soldados de Salamina, Bodas de sangre, o més recentment a Sueños y visiones del Rey Ricardo III. S’ha posat a les ordres dels millors directors del país com José Tamayo, Miguel Narros, Lluís Pasqual, Calixto Bieito, Gerardo Vera, José Carlos Plaza, Juan Carlos Pérez de la Fuente o Joan Ollé.
A la televisió se l’ha pogut veure a Cuéntame, Hospital Central, Gran Reserva o El Príncipe, i en cinema ha treballat a Solas, La hija del caníbal, Las Olas, Zombi, Asesinos inocentes, o El violín de piedra.
A més ha participat en més de 60 curtmetratges. Ha rebut multitud de premis entre els que destaca el Premi Goya pel seu treball a Solas, de Benito Zambrano. Ha dirigit títols com La Voz Humana o Fornicar no es pecado.

 

 

Dafnis Balduz és Llicenciat en Art Dramàtic per l’Institut del Teatre i ha realitzat estudis de veu, cant i dansa a l’Escola Eòlia.
En teatre ha treballat, entre d’altres, a El zoo de vidre, de Tennessee Williams; Expedient K, de Franz Kafka; Sí, Primer Ministre, d’Antony Jay i Jonathan Lynn; Prime Time, de Paula Blanco i Martí Torras; Pel davant i pel darrera, de Michael Frayn; NÔ, de Robert Lepage; El Cafè, de Carlo Goldoni; Mama Medea, de Tom Lanoye; Tirant Lo Blanc, de Calixto Bieito; Apocalipsi Life, de Raquel Tomás; Arguments, de Ramon Simó; L’illa dels esclaus, de Mariveaux en adaptació de Gemma Bertran; La Fam, dirigida per Pep Pla; El misàntrop, de Molière; Trilogia a nova York, d’Òscar Molina; Pels Pèls, de Paul Pörtner.
En cinema ha treballat entre d’altres a Call me Francesco, de Daniele Luchetti; Hablar, de Joaquim Oristrell; Psychophony, i Children’s Corner, de Xavier Barraondo; Mil Cretins, i Forasters, de Ventura Pons; Xtrems, d’Abel Folk i Joan Riedweg; Tres días con la familia, de Mar Coll; L’Illa de l’holandès, de Sígfrid Monleón; La ciudad de los prodigios, de Mario Camus. A més, ha treballat a les sèries de televisió i TV Movies com Carlos el Emperador, El incidente, Desclassificats, Amar es para siempre, Kubala Moreno i Machón, Gavilanes, Ermessenda, 14 d’abril: Macià contra Companys, Ventdelplà, Laberint d’ombres o Estació d’enllaç.