Programació OCTUBRE 2015 Porta4.

 

 

 

 

Programació OCTUBRE 2015

 

Caballo negro caballo blanco Cia. Mayéutics / Diari d’una miliciana La Bella Ensemble / In Transition The Hermit Hut Collective / Nits de Gràcia (2 comèdies: Moni Moni i Festejando) Cia. La Gilda / Mirta en espera Los espejos son para mirarse
AQUAREL·LA Fes-t’ho com vulguis (TEATRE PER A PETITS)

 

 

Caballo negro caballo blanco

Del 03 a l’11/10/ 2015

CARTEL~3

 

 

 

 

 

 

 

 

Cia Mayéutics

Comèdia, clowns amb dansa.

Dissabtes 21:30 hores.

Diumenges 18:00 hores.

Preu: 12 € / Reserves (10€):

Sinopsi

En un món de titelles arriba el dia on a un innocent titellaire li donen la seva marioneta. Il·lusionat començarà a fer el que li han ensenyat, dominar al seu ninot però les coses no són com les havia imaginat, a més la seva titella ha començat a cobrar vida.

La Companyia

La idea de crear la companyia Mayéutics neix a partir de l’escriptura del primer esborrany del llibret Caballo negro caballo blanco.
El nom es deu al paral·lelisme entre la dialèctica de Plató i els nostres objectius com a grup. A aquesta dialèctica Plató la va anomenar mayéutica pel seu significat i en honor a la seva mare que era llevadora.
Mayéutica significa “donar a llum” i amb la seva forma de fer filosofia (coneixement a partir del qüestionament) Plató volia arribar a la veritat, a la llum.
L’objectiu de Mayéutics és ajudar mitjançant el teatre a identificar aquestes parts de la realitat que per estar tan immersos en ella ens és difícil veure amb objectivitat.

Fitxa tècnica i Artística

Dramatúrgia i direcció: Sergio Sala

Interpretació: Luciana Capano, Filipa Mendes, Kiva Murphy i Marina Font.

Composició musical: Jo Robinson

Mapping: Anna Turellols

Notes del dramaturg i director:
“Cavall negre cavall blanc” és una comèdia fantàstica i muda amb elements de mímica, clown i dansa que ens parla de la dicotomia libertaddomino tant externa com a interna, de la lluita que tots tenim amb el nostre ego i de com nostra ment tantes vegades ens sotmet convertint-se en titellaire i nosaltres en una titella sense consciència del que en realitat som.
El títol es deu a la similitud amb mite del carro de Plató, on per exposar la concepció de la naturalesa i de les parts de l’ànima humana escriu aquesta al·legoria. En ella es parla d’un carro, tirat per dos cavalls i conduït per un auriga o conductor. Un dels cavalls és noble i coratjós, respon amb fidelitat a les exigències del auriga. L’altre, en canvi, és deslleial i traïdor, per la qual cosa procura constantment apartar el carro del seu camí. En aquesta situació, el auriga experimentat haurà de servir-se de la noblesa del cavall “bo” per vèncer les falsedats del cavall “dolent”.

 

Diari d’una miliciana

Del 17 al 31/10/2015

la-bella-ensemble_diari-miliciana_porta4

 

 

 

 

La Bella Ensemble

Recomanada a partir de 13 anys.

Preu: 12€ – reservas@porta4.cat (10€)

Sinopsi

Relat personal i íntim recollit del diari d’una voluntària de la Creu Roja destinada a Mallorca en l’expedició Bayo. S’hi narren les vivències de cinc infermeres durant els divuit dies de l’expedició, que van des del desembarcament a Mallorca, que havia de suposar una victòria ràpida, fins al moment en què són abandonades a l’illa i decideixen combatre. Divuit dies que ens mostren les situacions de guerra en què es van veure involucrades i els conflictes interns del bàndol republicà, enfrontaments que les faran reflexionar sobre les seves idees i el seu paper en la guerra. El diari acaba sobtadament a causa de la seva captura.
Paral·lelament, l’obra mostra la investigació duta a terme pel mateix autor amb la voluntat de trobar el nom de la miliciana que va escriure el diari i que encara avui segueix sent un misteri.
Aquesta recerca el portarà a saber què va succeir amb les cinc voluntàries.
Hi ha un noi que canta tangos i toca l’acordió. Jo em quedo fins al final per sentir-lo.
Els vaig tornar a explicar tota la història. La resposta: negativa. No. Que era impossible trobar en els seus arxius el nom.

Fitxa tècnica i Artística
Interpretació: David Anguera, David Bo (Biel Heredero), Xuel Díaz, Marta Garolera, Berta Pipó, Toni Galmés, Elena Sánchez, Júlia Santacana i Jaume Viñas
Direcció: Toni Galmés
Ajudant de direcció: Clàudia Tuneu
Vestuari: Carla Díaz
Producció: Elena Sánchez Ciércoles

La Companyia

La Bella Ensemble
La companyia, des del seu naixement, està conformada per actors i actrius professionals i d’altres que, tot i no ser-ho, fa molt temps que formen part del món del teatre. Aquesta barreja dóna un aire nou i un punt de vista diferent de les produccions que realitza.
La Belle Ensemble va néixer el 2010 quan l’Aula de Teatre de la UB va guanyar el concurs per ser part de Las Huellas de la Barraca, amb l’obra Historias peregrinas. Aquest premi portà a la companyia per diferents punts del nord d’Espanya en una gira de gairebé un mes.
Posteriorment, i amb nous membres, es va crear L’any que conquistem Europa, una obra de producció col·lectiva que es va presentar a diferents festivals de teatre universitari.
El 2013 es va reprendre l’activitat de la companyia i es va realitzar Diari d’una miliciana.
Sempre sota la mateixa direcció, la companyia ha variat de components al llarg de la seva història, però ha aconseguit mantenir la seva essència. Actualment, i amb uns membres estables, vol portar Diari d’una miliciana a diferents teatres de Catalunya.

 

 

In Transition
Del 17 al 24/10/2015

IN-TRANSITION-Cartel-porta4-web

 

 

 

 

 

 

 

 

The Hermit Hut Collective
Dissabtes a les 19 hores.

60 minuts. Castellà. Teatre físic.
Recomanada per a tots els públics.

Preu: 12 €
Reserves (10€):
reservas@porta4.cat

Sinopsi
El carrer és un lloc de transició. La forma d’anar d’un lloc a un altre experimentant situacions i
trobades. Al carrer es produeix el moviment continu de persones que passen d’una idea, expressió o
manera de ser a un altre. Persones que van transitant entre històries.
No obstant això, existeixen moments en els quals moltes vegades els protagonistes d’aquestes
històries es troben detinguts en transició; atrapats en el moviment entre cases, entre ocupacions,
entre vides, entre somnis.

IN TRANSITION parla d’aquestes històries no explicades de persones rebutjades i invisibles que
trobem als carrers i en la vida diària. A través de llenguatges corporals i música en viu, dues actrius
(en transició constant entre personatges) i un músic expliquen històries inspirades en aquestes
persones; els seus somnis, les seves realitats, els seus desitjos i fins a la relació amb els seus amics
imaginaris.
El cos i la música són el mitjà principal per explicar les històries utilitzant tècniques de manyaga
corporal, dansa, objectes i teatre.
IN TRANSITION és un espectacle de creació pròpia de teatre físic i moviment de la companyia The
Hermit Hut Collective en col·laboració amb el músic i violinista Joan Gerard Torredeflot Ramos.

 

 

Fitxa tècnica i Artística

Direcció, guió i interpretació: Monica I. Castillo i Sanna Toivanen
Música original en directe: Joan Gerard Torredeflot Ramos

Dissenyo de llums: Mattia Russo
Il·lustració cartell: David de les Heras
Fotografia: Genia Badano

La Companyia

Companyia que neix en el 2012 quan Sanna i Mónica es coneixen mentre cursaven el diplomat en teatre físic i manyaga corporal dramàtica a l’Escola Internacional de Manyaga Corporal Dramàtica MOVEO a Barcelona. El desig d’explorar aspectes diferents de la realitat que les envolta, els seus propis qüestionaments, inquietuds i les seves pors porten a aquestes 2 actrius a iniciar un treball de creació en conjunt. The Hermit Hut Collective busca explorar diferents aspectes de la vida social i solitària. El col·lectiu vol donar veu als quals no la tenen, bellesa als quals no compleixen amb els estàndards establerts, presència als exclosos els qui són contínuament ignorats. Amb experiència en teatre de text, televisió, dansa i música, Sanna i Mónica busquen fer creacions significatives, honestes, belles i que sobretot provoquin emocions i pensaments en l’espectador.

Al juny del 2013 neix el primer projecte de The Hermit Hut Collective titulat IMAGINI : SAND. Aquest projecte es presento en diferents ocasions a Barcelona durant el 2013 en versió completa (engonals o castellà) en la Sala Fènix. En el 2014 es presento una versió curta en el festival d’apartaments Hors Lits 5 Barcelona, en el concurs Estrena`t i la versió completa (en anglès i en castellà) a la Sala Porta 4. Durant el 2014, The Hermit Hut Collective també participo en el Cabaret Lecoq en Sala Fenix amb una nova peça de teatre físic de 15 minuts. Sanna i Mónica participen en altres companyies de teatre a Barcelona com Fholia Teatre i ToTum
TeaTre amb els quals han realitzat treballs com a “Naturalesa Morta amb Fons Blanco” (Fholia Teatre) i “Quartet Combinat” (ToTum TeaTre). Buscant compartir el seu treball amb altres artistes, The Hermit Hut Collective col·labora amb l’il·lustrador David de les Heras. En aquest nou projecte, es col·labora amb el músic Joan Gerard Torredeflot Ramos qui ha creat la música original de l’espectacle i la interpreta en directe. Imatges d’IMAGINI : SAND i Cabaret Lecoq.

http://hermithutcollective.com/

 

 

Mirta en espera

Dossier MIRTA EN ESPERA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Del 31/10 al 21/11/2015

Cia. Los espejos son para mirarse

Comèdia. Castellà. 70 minuts. Dissabtes a les 18 hores.

Preu: 12€ / Amb reserva: 10€
reservas@porta4.cat
SINOPSI

Mirta viu la vida com si anés una pel·lícula i sembla que el seu clímax és a punt de succeir. Per fi li ha arribat l’oportunitat que tant esperava i s’ha vestit de gala per a l’ocasió. Porta tant temps esperant aquest moment que una miqueta més d’espera no serà gens.

Podria haver-hi més d’un “però” en aquesta presentació, la qual cosa ocorre és que Mirta no entén d’això, i a cada “no obstant això”, ella escriu un “Continuarà”.

Mirta és actriu, o almenys ho intenta. En el vesprejar en el qual es desenvolupa l’obra, ha quedat amb un representant, Ramón, que vol conèixer-la perquè formi part d’una agència per a nous estels. I ella, que tant ha esperat una oportunitat així està immensament feliç davant tal esdeveniment. Se citen al banc d’un parc i Mirta, en veure que el representant no arriba puntual, aprofita per cantar una cançó i convenç subtilment als transeünts que van decidir escoltar-la que esperin amb ella mentre arriba Ramón.

Però en el fons, no sap bé si espera l’èxit o l’amor. I les històries que va relatant sobre la professió s’entremesclen amb el desamor i els malentesos. Mirta ens regala moltes sorpreses, sobretot, la del desenllaç, que ni tan sols ella esperava.

Fitxa tècnica i artística

Dirección, dramaturgia e interpretación: Ángela F Palacios
Ayudantes de dirección: Jose Antonio Puchades y Carlos Martín-Peñasco Lara
Diseño de iluminación y técnico en espectáculo: Ana Ugarte
Diseño de maquillaje y peluquería: Sergio Esche
Fotografía: Carlos Montilla
Vídeo y diseño de cartel: Rubén Rocha

La Companyia

Los espejos son para mirarse és una plataforma de creació multidisciplinària que utilitza totes les disciplines artístiques al seu abast per expressar tot el que necessiti ser explicat.
Aquesta plataforma neix d’un ardent desig i una profunda reivindicació. A la seva fundadora sempre li deien de petita: “Ja està la rateta presumida mirant-se en el mirall. Ho vas a trencar de tant mirar-te!” Els adults, sempre tan ocupats en assumptes massa urgents i importants, no tenien temps per adonar-se que el que estava fent era teatre! I com ningú mirava, ella, a través del seu reflex, es feia de públic, de directora, d’apuntador i de tot el que fes mancada.
D’aquest infortuni neix Los espejos son para mirarse, de la necessitat de ser mirat i escoltat. Però, sobretot, de l’imperatiu de mirar-se a un mateix amb la finalitat de comprendre’s.
Aquesta plataforma entén l’art com una eina de autoexploració individual i reivindica el “mirarse al melic” no per caure en el narcisisme, sinó, per contra, per trobar la nostra essència més autèntica, que ens ajudi a relacionar-nos més honestament amb el món, amb els altres i amb nosaltres mateixos.

 

 

Nits de Gràcia
(2 comèdies: Moni Moni i Festejando)
Del 11 al 25/10/2015

cartell-cia-la-gilda-noches-de-gracia-web

 

 

 

 

Cia. La Gilda
Diumenges a les 21 hores.

Castellà. Comèdia. 60 minuts. Recomanada per tots el pùblics.

Preu: 12 €
Reserves (10€): reservas@porta4.cat

MONI MONI
BREU SINOPSI: Dues dones es troben en el que sembla una transacció comercial justa i equilibrada. Però, aconseguirà cadascuna d’elles el que realment busca?

FITXA ARTÍSTICA
Direcció: Andrés Rovetto
Dramatúrgia: Anna Marrons Biarnés
Interpretació: Andrea Carballo i Anna Marrons Biarnés

 

FESTEJANT
BREU SINOPSI: Les desmesurades ganes de festejar d’Andrés és la puntada de peu del monòleg realitzat amb dos actors en escena.

FITXA ARTÍSTICA
Direcció: Patricio Ramos.
Assistent de direcció: Anna Marrons Biarnes
Dramatúrgia: Andrés Rovetto
Interpretació: Andrés Rovetto i Patricio Ramos

La Companyia

La Gilda és una companyia formada per actors i directors argentins i catalans que es fusionen per fer curts d’humor. Els seus integrants expliquen una vasta trajectòria tant a Buenos Aires com a Barcelona com interpretis i creadors d’espectacles. Els seus treballs apunten a generar l’humor des de la ingenuïtat i la identificació directa de l’espectador amb textos quotidians.
Andrés Rovetto
Actor i director argentí, integrant de la companyia teatral còmica Lo Lumvrise des de 2002 fins a març 2015. Va ser nomenat “artista distingit” de la ciutat de Rosario per la seva trajectòria en l’humor. Va protagonitzar diferents espectacles recorrent gran part del seu país i realitzant sis temporades d’estiu a la ciutat de Mar del Plata, rebent 5 nominacions als premis estavella de mar. Va ser un dels encarregats de l’humor en Stravaganza a Buenos Aires i Carlos Paz, espectacle que va batre record de taquilla en 2014 i 2015. Dicta classes de teatre, humor i improvisació. La seva experiència actoral és heterogènia i va participar de diferents produccions teatrals, televisives i cinematogràfiques . Va treballar en diferents musicals infantils, va formar part en obres de dramatúrgia de l’actor com també d’autors clàssics. En cinema va ser protagonista de Que profunda emoció de la directora Paula Barés. Va realitzar participacions humorístiques en Ràdio POP Rosario, Mega Mar del Plata i Radio Amb Vos.

Anna Marrons
Inicia la seva carrera teatral a París amb Hervé Langois. Després estudia la carrera d’Interpretació a l’escola EOLIA amb professors com David Vert, Carme Poll i Pau Miró, entre uns altres. Complementa la seva formació amb Manuel Lillo, estudia moviment i veu amb Mathew Grahan Smith i amb Javier Galitó-Cava s’introdueix en la Tècnica Meisner. En teatre destaca el seu treball en obres teatrals com Oh Susane, dirigida per Javier Drac en el Teatreneu, Infecti, dirigida per Anaven Beltrán en el Versus de Barcelona i recentment en Historias para mear y no echar gota, dirigida per Victor Zegarra Montes. En televisió forma part en la sèrie La Rebel•lió, de Canal 3XL (Tv3) i realitza un capitular en la sèrie La Sagrada Família de Dagoll Dagom. A més de participar en diversos curtmetratges dirigits per ESCAC. És fundadora, actriu i codirectora de la companyia Càpsula Teatral, de Barcelona que actualment té en curs El Sibarita, una adaptació a dues mans d’un relat de Roald Dahl. Com dramaturga escriu L’intercanvi que es presenta en Assajar és de Covards i Suite 315 que s’estrena en el 2014 en Contes d’Amores de Barcelona.

Andrea Carballo
Formada en diverses tècniques d’interpretació, porta ara deu anys encadenant treballs en teatre, en cinema i en televisió.
En cinema destaca com a actriu en: After Finding Sofia, un film de Nicolas Casavecchia; Papeles en el viento de Juan Taratuto; Jorge y Alberto, dels germans Quintana; Lo que haría, film de Natural Arpajou, premiat quan millor curtmetratge en festivals nacionals i internacionals, present en el Short Film Corner en el Festival de Cannes, i pel qual Andrea Carballo va rebre premis a la millor actuació a Bolívia, Uruguai i Argentina. Destaca el seu treball en un curtmetratge viralizado a les xarxes socials: Ni una sola Paraula d’amor, film de Nen Rodriguez; entre uns altres més treballs.
En teatre, alguns dels seus treballs: Model viu, dirigida per Lolo i Lauti; La más fuerte, al costat de Maruja Bustamante; Maris, on també es va exercir com dramaturga, dirigida per Lorenzo Anzoátegui; Susana, dramatúrgia seva, dirigida per Lorenzo Anzoátegui; Cleansed de Sarah Kane, dirigida per Mariano Stolkiner; Dark Room de Roberto Jacoby. Va ser també assistent d’adreça de Marcelo Savignone en El Vol. En televisió: Les 13 esposes de Wilson Fernandez de Gaston Portal, Sin tetas no hay paraiso /Li due facce dell amore, Canale 5, Itàlia, amb la direcció de Monica Vullo i Maurizio Simonetti. Recentment actuant en El Sibarita (basat en un relat de Roald Dahl) al costat de la companyia Càpsula Teatral de Barcelona.

Aquarel·la

AQUARE~1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Del 4 al 25/10/2015 Fes-t’ho com vulguis

Diumenges a les 11 i a les 12 hores.

Recomanada de 6 mesos a 5 anys.

45 minuts. Català.

Preu únic: 6€ – reservas@porta4.cat

Sinopsi

Aquarel·la és un espectacle visual que juga i experimenta amb els colors, la llum, l’ombra, els sons i la paraula. Desenvolupa un seguit de petites històries que s’entrellacen a través de l’aigua i en un mateix escenari, el mar.

Cada moment estimula els sentits dels espectadors amb la riquesa i diversitat de llenguatges plàstics, la paraula i els estímuls sonors en directe. La música enregistrada hi juga també un paper molt important.

Aquarel·la transcorre a un ritme tranquil però ple de canvis i sorpreses que generen noves expectatives constantment. És un espectacle evocador en les seves imatges creades escènicament, sovint sorgides de la relació entre les ombres i l’actor.

Alhora, és un espectacle molt proper amb una escenografia de colors relaxants i llums càlides.Les ombres es van generant i transformant en directe pintades amb aquarel·la, sorra, aigua…La presència de l’actor davant la pantalla estableix una relació propera i directa amb els més menuts i és un referent durant tot l’espectacle, ja sigui recitant els poemes, interpretant la música o explicant el conte final.

Fitxa tècnica i Artística

Autor: Nona Umbert i Xavier Basté

Repartiment: Nona Umbert i Xavier Basté

Escenografia: Nona Umbert i Xavier Basté

Producció: Cia. Fes-t’ho com vulguis

La Companyia

Nona Umbert Solà

Artista plàstica i rondallaire

Dissenyadora industrial i de vestuari. Creadora d’espais efímers. Assessora de l’ICE de la UAB. He donat classes a l’escola Massana i Eina de Barcelona, a la Universitat de Buenos Aires i una pila d’anys a la Fest-Cat de la Generalitat de Catalunya.

Escenografia i atrezzo a la sèrie d’animació infantil de televisió “Capelito” guanyadora de múltiples premis internacionals.

Construcció de titelles de gran format amb “Libertablas” de Buenos Aires Des de fa deu anys, soc especialista de plàstica al CEIPM Bàrkeno de Barcelona.

Col.laboro en diferents produccions de Comediants en el disseny i construcció d’atrezzo i vestuari.

A Fes-t’ho com vulguis, a més a més d’estar sempre jugant amb els colors i els pinzells, porto unes caixes plenes de contes per explicar-vos.

Xavier Basté Ribera

Pallasso i rondallaire. Estudis d’interpretació i titelles a l’ Institut del Teatre de Terrassa i Barcelona.

Formador en cursos a mestres i gent interessada en l’ofici de rondallaire per la Universitat Autonoma de Barcelona i l’Escola d’Expressio i Psicomotricitat Carme Aymerich i a la Fest-Cat; especialista de teatre al CEIPM Barkeno de Barcelona.

Vint d’anys d’experiència com a pallasso i rondallaire.

He format part dels grups de pallassos Tres quarts de quinze i Tony’s Trio i actualment formo part de Fes-t’ho com vulguis on em trobareu darrera un nas vermell o explicant contes, o potser les dues coses alhora!

TRAILER DE L’OBRA

Fes-t’ho com vulguis

porta4teatro EspaisalaPorta4