SÂLMON< festival (del 26 de novembre al 5 de desembre) Mercat de les Flors

Roser Lopez Espinosa_NOVEMBER_Foto Alfred Mauve_1

 

 

 

 

 

 

Del 26 de novembre al 5 de desembre

 

 

Que el futur es fagi present!

Si la tasca dels artistes és important avui dia és perquè les seves propostes tenen el poder de desbordar-se i posar en qüestió els límits del que coneixem. Portem molt de temps imaginant un nou escenari amb noves formes de fer, d’imaginar i compartir allò artístic.

Les obres que podreu veure en aquesta edició del festival són fruit d’una col·laboració i un diàleg constant entre les artistes i Graner. Així, el que us presentem són obres que conviden a pensar el fet escènic com quelcom que excedeix els límits convencionals del teatre i que s’agafen amb força i decisió al fet d’estar vius en aquest món, en aquest temps.

Aquesta ciutat, les persones amb les qui vivim, els llocs concrets en els quals succeeixen les nostres vides, són el destí final de la feina artística. I els espectadors sou els nostres còmplices. Tot aquest desplegament només té sentit perquè vosaltres vindreu i nosaltres us estem esperant.

Compagnie Eda – Ambra Senatore / Sònia Gómez / Guillem Mont de
Palol & Jorge Dutor / Carme Torrent & Iñaki Álvarez / Laboratorio
Punto D & Raquel Tomàs / Tamara Cubas / Spitfire / Roser López
Espinosa / Igor & Moreno / Les Sueques / Bárbara Pinto / Rodrigo
Sobarzo / Bea Fernández / Ayara Hernández / Colectivo N-340 / El
Conde de Torrefiel / Sra. Polaroiska / Quim Bigas

Organitzen Graner fàbrica de creació, Mercat de les Flors
Amb la col·laboració Iberescena
Amb la complicitat MNAC, Institut del Teatre, Sala Hiroshima, Espai nyamnyam
Comissària Elena Carmona
Imatge festival Luis Úrculo

ESPECTACLES

Dijous 26 de novembre

20:30h COMPAGNIE EDA – AMBRA SENATORE (IT). A Posto
Mercat de les Flors. 12€

Divendres 27 de novembre

20h OLGA GUTIÉRREZ I RAQUEL TOMÀS (MEX / CAT). Diente de oro
Graner. 8€

Dissabte 28 de novembre

12:30h SÒNIA GÓMEZ I AMALIA FERNÁNDEZ. Bailarina III
MNAC. 10€

18h TAMARA CUBAS (URY) Multitud.
MNAC. Gratuït

20h SÒNIA GÓMEZ I JAVIER CUEVAS. Bailarina lírica
MNAC. 10€

20h IGOR & MORENO (PV / IT). Idiot – Syncrasy
Mercat de les Flors. 10€

21:30h ROSER LÓPEZ ESPINOSA. Novembre
Mercat de les Flors. 12€

22:30h LES SUEQUES en concert + DJ Overrated Soundsystem
Mercat de les Flors. Gratuït

Diumenge 29 de novembre

12:30h SÒNIA GÓMEZ I AMALIA FERNÁNDEZ. Bailarina III
MNAC. 10€

18h TAMARA CUBAS (URY) Multitud.
MNAC. Gratuït

20h SÒNIA GÓMEZ I JAVIER CUEVAS. Bailarina lírica
MNAC. 10€

20:30h ROSER LÓPEZ ESPINOSA. Novembre
Mercat de les Flors. 12€

Dijous 3 de desembre

19:30h BEA FERNÁNDEZ. Este lugar entre: Prethink and free action
Mercat de les Flors. 10€

21h RODRIGO SOBARZO (CHL / NL). Apnea
Mercat de les Flors. 8€

Divendres 4 de desembre

12h i 18:30h COLECTIVO N-340. Carretera N-340
Apartament. 10€

21h AYARA HERNÁNDEZ (URY / DE). Retrato de un monstruo
Sala PB. 10€

22:30h SPITFIRE (POL) Antiwords
Sala Hiroshima. 15€

Dissabte 5 de desembre

12h COLECTIVO N-340. Carretera N-340 Apartament. 10€

12h i 16h QUIM BIGAS. Aquesta conversa Consultar punt de trobada. 8€

18h i 20h SRA. POLAROISKA. Lur away
Mercat de les Flors. 10€

21:30h EL CONDE DE TORREFIEL. La posibilidad que desaparece frente al paisaje
Mercat de les Flors. 12€

23h Sessió VELARDE I CORRAL
Mercat de les Flors. Gratuït

PROGRAMACIÓ EXPANDIDA

Diàriament durant el festival

JORGE DUTOR I GUILLEM MONT DE PALOL amb MARÍA JOSÉ
CIFUENTES (CHL), LUIS Urculo (MEX / ESP) i Marco Mazzoni (IT).
Holaquehace

CARME TORRENT I IÑAKI ÁLVAREZ. Air-Condition
Consultar horaris (diàriament durant el festival)

BÁRBARA PINTO GIMENO (CHL). Sin Título
Foyer. Mercat de les Flors

TALLERS

Dijous 26 de novembre

10-12h Masterclass amb Compagine EDA – Ambra Senatore
Mercat de les Flors. 10€

Diumenge 29 de novembre

11-13h Taller Intergeneracional
Espai Nyam Nyam. 3€

Dilluns 30 de noviembre i dimarts 1 de desembre

16-20h Dramaturgy at work, amb Danae Theodoridou
Mercat de les Flors. 30€

Divendres 4 i dissabte 5 de desembre

Desenvolupament i difusió de projectes en arts vives, amb Lisa Gilardino
10:30-17:30h (dv 4/12) i 18-19:30h (ds 5/12)
Mercat de les Flors. 30€

Dissabte 5 de desembre

10-12h Taller intergeneracional, amb Sònia Gómez
Graner. 3€

TROBADES

Dijous 26 de novembre

18:30h Conferència: Desposesión en el origen. Una invocación a la danza del futuro, amb Jaime Conde
Institut del Teatre. Gratuït

19:30h Conversa amb Bárbara Pinto Gimeno (CHL) i Sonia Fernández Pan
Foyer. Mercat de les Flors. Gratuït

Divendres 27 de novembre

19:30h Trobada entorn del projecte Interpolación, amb Ayara Fernández,
Bárbara Pinto, Cris Blanco, Jorge Dutor i Guillem Mont de Palol
Graner. Gratuït
ESPECTACLES

26 NOVEMBRE AL 5 DE DESEMBRE

COMPAGNIE EDA – AMBRA SENATORE
A posto

Tres dones exploren el trencaclosques en què s’han convertit els seus records i les seves fantasies, buscant un rumb improbable per a les seves vides. Mirant enrere, fent servir accessoris descabellats, cossos delirants, pistes falses, el seu simulacre les abocarà a un desastre cruel i ocurrent.

«En aquesta ocasió intento explorar la construcció dramàtica, sense al·ludir necessàriament a una narració, sinó a un drama que neix de l’acció i de la presència dels cossos. Intento centrar-me en el límit entre la construcció d’una acció, el joc de la ficció i la veritable certesa de la presència.»

L’obra d’Ambra Senatore canalitza la dansa, el teatre i les arts visuals, centrant-se en la línia entre ficció i realitat. Fa servir l’humor intel·ligent, ocurrent i distanciat. L’artista treballa amb la dinàmica del moviment de la dansa, amb elements teatrals, accions i gestos de la vida quotidiana, i alhora explora la construcció de la dramatúrgia a través de l’acció i la presència corporal. Treballa específicament amb la dinàmica del moviment de la dansa, amb elements teatrals, accions i gestos de la vida quotidiana, mentre que alhora explora la construcció de la dramatúrgia a través de l’acció i la presència corporal.

Coreografia Ambra Senatore / En col·laboració amb Caterina Basso i Claudia Catarzi / Música Brian Bellott, Gregorio Caporale, Jimi Hendrix, The Temptations / Producció ALDES, Torinodanza, CCN Ballet de Lorraine, Château Rouge – Annemasse, Scènes Vosges amb el suport d’Action Culturelle du Pays de Briey, CND París / Amb el suport Ministero per i Regione Toscana; Sistema Regionale dello Spettacolo / Agraïments especials Doriana Crema, Tommaso Monza, Andrea Roncaglione, Antonio Tagliarini per la seva col·laboració
Sala MAC / 20:30 h / 12 € / Durada 60’

27 DE NOVEMBRE

OLGA GUTIÉRREZ & RAQUEL TOMÀS
Diente de oro

El cos pot prendre decisions i de vegades, fins i tot sense prendre-les, irromp o esclata. Tot d’una, el teu estómac rebenta sobre la taula on una reunió de negocis es porta a terme, es col·loca al bell mig del que hauria de passar, o d’allò que va passar i que hem d’incorporar a les nostres vides. A Diente de oro els cossos són estómacs rebentant plans de caps fredes.

Diente de oro és una peça resultat de la investigació artística titulada Me he puesto a quemar los cuerpos a càrrec d’Olga Gutiérrez (Mèxic), Temoc Camacho (Mèxic) i Raquel Tomàs (Espanya).

Idea original Olga Gutiérrez, Temoc Camacho, Raquel Tomàs /Direcció escènica Olga Gutiérrez, Raquel Tomàs / Moviment i coreografia Olga Gutiérrez / Dramatúrgia Raquel Tomàs, Temoc Camacho / Investigació visual Temoc Camacho / Il·uminació Daniela López / Producció Executiva Daniela López / Coproducció Encuentro Internacional de Arte Escénico Contemporáneo EINCE, Centro de las Artes de San Luis Potosí (CEARTSLP) i
Festival Transversales / Programa PICE de movilidad (AC/E), El Graner/ Programa Artistas en Residencia (PAR),
Festival Internacional de Danza Contemporánea de Uruguay (FIDCU)

GRANER / 20 h / 8 € / Durada 60’
*Estrena / *Diàleg amb Llatinoamèrica / * Creació en xarxa / Amb el suport d’IBERESCENA

28 I 29 DE NOVEMBRE

SÒNIA GÓMEZ & AMALIA FERNÁNDEZ
Bailarina III

Amalia Fernández dirigeix el solo, aquí es divideixen les tasques i es defineixen els rols, Sònia fa d’intèrpret de la seva pròpia peça i Amalia, com a directora, assumeix la responsabilitat.

Parteixen d’una idea simple: millorar el solo Bailarina. La peça té problemes, sí, no, uns quants, potser exigeixen a l’espectacle més del que pot donar de si. A la Sònia li agrada que els espectadors mirin a una dona que balla, ni bé ni malament, que va explicant coses, molt poques, que sembla que està tranquil·la fent això, que gaudeix, però sense passar-se, que ho passa malament, però no massa, que té gràcia, però no molta. Sònia interpreta el material original, insisteix en això i amb Amalia pren la distància necessària per re-interpretar les vuit pautes de moviment. Sònia confia en Amalia, es recolza en ella, li fa cas, prova, encerta o erra, fins on arribi la seva capacitat com a intèrpret. Amalia és Amalia i també és intèrpret, la veiem treballant, aportant el seu saber, el seu ull crític, les seves emocions, les seves paraules. Així, les dues, entre construcció i destrucció, van fent i ensenyant, parant i seguint, fixant, movent escenes, tirant això, posant allò, maquillant, despullant i més fins a que aconsegueixen muntar la nova versió.

BAILARINAS: UN PROJECTE DE TRANSMISSIÓ DE SÒNIA GÓMEZ AMB
JAVIER CUEVAS I AMALIA FERNÁNDEZ

A Bailarinas, Sonia Gómez convida a d’altres intèrprets i creadors a fer versions del seu solo Bailarina. Aquesta proposta explora de manera personal, simple i minimalista com fer un espectacle amb un únic intèrpret, prescindint d’un equip, escenografia, disseny de llums o un terra especial. I ho crea a partir de les preguntes que es fa sobre com realitzar un espectacle de dansa avui, des dels continguts creatius, la interpretació i la relació amb el públic.

En el projecte de transmissió-creació Bailarinas els col·laboradors codifiquen el solo Bailarina amb els seus recursos, trucs escènics, troballes i referents, amb els conceptes i les regles del solo, des del seu origen fins als propòsits que tenien en el moment de la creació. Per a això ha convidat a Javier Cuevas, que acompanyarà amb diverses cançons a la Ballarina lírica, i a Amalia Fernández, que dirigirà a Sònia a Ballarina III.

Sònia Gómez és, des de fa alguns anys, una performer referent del nostre panorama actual. Ha treballat amb companyies com General Elèctrica, la Fura dels Baus i La Carnicería Teatro i presenta els seus propis espectacles, com Mi madre y yo, Experiencias con un desconocido, etc, muntatges multidisciplinaris que recorren un ampli ventall de llenguatges, estètiques i referències.

Amalia Fernández. Ballarina – performer, membre fundador de la Cia. El Bailadero de Mónica Valenciano, en la qual treballa com a intèrpret i ajudant de direcció en 6 espectacles, entre 1994 i 2005. Continua la seva trajectòria professional de forma independent, amb les peces Matrioshka 2005, Maya 2006, Sichimi Togarashi amb Juan Domínguez 2007 i Las Perras en col·laboració amb Lidia G. Zoilo i Vicente Arlandis, 2008, entre d’altres. Col·labora puntualment com a intèrpret amb altres artistes, com Odd Enginears, Gary Stevens, Karin Elmore, Cuqui Jerez, etc. En aquest moment treballa en el seu nou projecte mujer40md i és artista resident del teatre Pradillo de Madrid. Es dedica a la docència des de 1996 i actualment és tutora en el Màster d’Arts Escèniques i Cultura Visual de la UAH. És membre del co·lectiu d’artistes El Club.

Concepte i idea original Sonia Gómez / Direcció Amalia Fernández / Coproducció Casa Encendida, 4mil pasos
/ Residència Graner el 2015 / Producció MOM-Marta Oliveres Management

MNAC. Sala Sert / 12:30 h / 10 € / Durada 60’
*Resident Graner

28 I 29 DE NOVEMBRE

TAMARA CUBAS
Multitud

Multitud aborda performativamente preguntes sobre el cos individual i el col·lectiu, concebent ambdós com a constructors culturals i espais de lluita política. Aquest projecte s’inicia a Ciutat de Mèxic el 2011 entorn el concepte de Multitud plantejat per alguns pensadors contemporanis. Aquesta noció contrària a massa, poble, analitza “la forma social” de l’home contemporani, la noció d’heterogeneïtat en el col·lectiu, l’Alteritat, l’espai públic i les relacions interpersonals. En Barcelona es presentarà amb un elenc local format per més de 50 persones.

Els treball de Tamara Cubas s’ha exhibit a diversos països d’Amèrica Llatina, Europa i els Estats Units. És codirectora del col·lectiu Perro Rabioso, des d’on ha portat endavant nombrosos projectes culturals relacionats amb la difusió, formació i producció artística.

Direcció Tamara Cubas / A escena artistas locales / Música Francisco Lapetina, Martín Craciun / Il·luminació
Leticia Skycky, Sebastián Alies / Producció Perro Rabioso

MNAC. Sala Oval / 18 h / Gratuït / Durada 80’
*Estrena / *Resident Graner

28 I 29 DE NOVEMBRE

SÒNIA GÓMEZ & JAVIER CUEVAS
Bailarina Lírica

A Bailarina Lírica Javier Cuevas canta les vuit pautes de moviment de l’espectacle Bailarina. És un concert-performance que combina veu, cos, música disparada i sons generats en directe. Una peça construïda en el detall de la força emotiva i mobilitzadora per se de la cançó com a estructura simple, com a narrativa, com a principi i com a context per al que succeeix entre l’intèrpret i el públic.

Javier Cuevas és creador, dramaturgista, actuant i generador/mediador de contextos per a les arts escèniques contemporànies.

Concepte i idea original Sonia Gómez / Acció i composició (música i lletra) Javier Cuevas / Vestuari Amuhaici
Luis – Espacio A / Estudi de gravació Jonás Superstereo / Coproducció Auditorio de Tenerife Adán Martín
/ Residència Eilertsen&Granados Sommerprogram, E&GTeater Stamsund (Noruega), el GRANER /
Producció MOM-Marta Oliveres Management

MNAC. La Cúpula / 20 h / 10 € / Durada 80’
*Resident Graner
28 DE NOVEMBRE

IGOR & MORENO
Idiot-Syncrasy

Vam començar volent canviar el món amb un espectacle. Ens vam sentir idiotes. Després vam ballar. Vam saltar. Vam recórrer a les tradicions populars de Sardenya i del País Basc. Vam cantar. Vam tornar a saltar. Ens vam comprometre. Ara hem promès que no ens separarem. Hem promès que perseverarem. Hem promès que farem tot el que estigui a les nostres mans per aconseguir-ho.

El treball d’Igor Urzelai i Moreno Solinas, artistes establerts a Londres, es caracteritza per l’interès en el moviment corporal i la immediatesa de l’acció per vehicular significats, idees i desitjos. Reivindiquen el paper del teatre com a lloc de reunió i exploren les propietats catàrtiques dels espectacles en directe. Els seus espectacles tracten dels éssers humans i per què som animals tan especials, alhora que creen el marc idoni per compartir les seves idees sense prescriure una lectura única, sinó més aviat generant un espai de reflexió per a l’espectador. Actualment són artistes residents de The Place.

Coreografia i interpretació Igor Urzelai, Moreno Solinas / Associat artístic Simon Ellis / Música (en directe) Extractes de Procurade ’e moderare (Francesco Ignazio Mannu); When I’m Sixty-Four (The Beatles); Quanto t’ho amato (Roberto Benigni); Al alba (Luis Eduardo Aute); Zure begiek (Mikel Laboa)

Sala PB / 20 h / 1O € / Durada 60’
*Creació en xarxa / Aerowaves

28 I 29 DE NOVEMBRE

ROSER LÓPEZ ESPINOSA
Novembre

Novembre és un terreny de joc on tres ballarins cerquen construir un paisatge en comú abans que arribi el mal temps. Novembre ens parla del grup i de la col·laboració, de l’espai propi i de l’espai compartit, del sentit de pertinença i de la imaginació. De l’animal en el cos. De la suma de forces. Del joc d’estar junts.

Ballarina amb Àngels Margarit, Cesc Gelabert, Iago Pericot i Pere Faura, el seu treball de creació rep el reconeixement internacional amb premis a Masdanza i el Certamen de Madrid i forma part d’Aerowaves. Crea Hand to hand per a la cia holandesa Conny Janssen Danst i Dansateliers. La seva peça Lowland, estrenada al Mercat de les Flors, segueix de gira internacional i ha rebut una gran acollida a Les Hivernales / Avignon Off 2015.

Projecte premiat amb una beca Iberscena.

Concepte i direcció Roser López Espinosa / Creació Sol Vázquez Nicoloff, Diego Sinniger de Salas, Roser
López Espinosa / Dansa Diego Sinniger de Salas, Roser López Espinosa, Inès Massoni / Música original Ilia Mayer / Disseny il·luminació Katinka Marac /Ajundatia Raquel Klein, Laura Alcalá / Vestuari Lluna Albert / Assessorament artísticKristin de Groot / Producció i management Dansateliers, Laura Pache, Marine Budin – Elclimamola / Coproducció Dansateliers (Rotterdam) i festival SÂLMON< (Barcelona) / Amb el suport Graner i Fundació Catalunya-La Pedrera (Barcelona) / Creat a Dansateliers (Rotterdam); Graner, La Caldera Les Corts i Area (Bcn); L’Estruch (Sabadell) i Centre Cultural Ca Ses Monges (cia Mariantònia Oliver, Mallorca) / Amb la col·laboració Programa IBERESCENA, Departament de Cultura-Generalitat de Catalunya i INAEM–Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. Agraïments Joan Català, Alexis Eupierre, Roser Tutusaus, Alba Barral, Lautaro Reyes, Eulàlia Berguedà, Panagiota Mavridou, Varium, Andrea Quintana Sala MAC / dia 28 a les 21:30 h, dia 29 a les 20:30 h / 12 € / Durada 50’ *Estrena / *Resident Graner 28 DE NOVEMBRE LES SUEQUES Les Sueques és una banda post-punk indie rock. Van editar el seu primer àlbum Cremeu les perles el març de 2013, una sorpresa musical de forma i contingut. Al gener del 2015 Les sueques han publicat el seu segon LP, Educació física; és un disc ple de clarobscur i equívoc. Els directes sempre sorprenen pel contrast que saben articular entre l’alegria, la força desafiant i la fragilitat. Blanca Lamar, veu; Pau Albà, bateria; Tuixén Benet, guitarra i veus; Raquel Tomàs, teclat Vestíbul Mercat / 22:30 h / Gratuït / Durada 50’ DJ Overrated Soundsystem després del concert 3 DE DESEMBRE BEA FERNÁNDEZ Este lugar entre: Prethink and free action Tres coreografies per a dos intèrprets generades a partir del projecte d’investigació Muy Experimental, paraigües que ha permès a l’artista desenvolupar diversos laboratoris i trobades al llarg dels últims anys i que ha cristal·litzat en aquestes tres peces o moviments. Solo A _ Prethink and free action Mapejar el moviment, fantasejar al realitzar l’acció, dansa des d’estratègies que incideixen en la percepció i execució, dinàmiques que distreuen l’atenció, aires que permeten decidir sobre la desició, to i tempo real o irreal. Les coses que són com si no fossin. Dansa amb naturaleses de l’acció. Solo B _Dansa original, símbols pop i Oihana Estigmes POP + un cos sovint hiper (brut o femení) + consumim cossos dels clips musicals + practiquem cossos contemporanis saturats d’estil + intentar arribar a un gran nivell de precisió amb paràmetres experimentals + moviments estrella en un lloc o manera poc espectacular. Dúo C_Este lugar entre La suma de tu i jo no és dos. És un entre en el qual pot aparèixer qualsevol. Quan això passa, podem dir que hem fet una experiència de nosaltres que no només desafia les lleis de l’aritmètica, sinó sobretot un determinat escenari de relacions de poder. Hem dibuixat les coordenades d’una dimensió comuna. Ha aparegut un món entre nosaltres. Marina Garcés A partir d’aquest concepte o reflexió de Marina Garcés sobre el com construir un nosaltres, vaig començar a treballar amb Oihana Altube i Clara Tena. En aquesta direcció vaig començar amb dos individuals en moviment, amb cossos no narrats i nus de llenguatge tècnic. Dos individuals en el mateix en el mateix espai, el mateix des d’un altre lloc en el mateix espai, el cos afectat matèria i material propi i de l’altre, espai, cos, temps… Buscant oferint l’ocasió perquè emergís aquest lloc ENTRE que m’interessa en gran manera. Beatriz Fernández és cofundadora del col·lectiu Las Santas i codirectora artística de La Poderosa, espai de creació i investigació escènica a Barcelona. Després d’estudiar a l’Institut del Teatre i a Nova York treballa com a intèrpret amb Danat Dansa i col·labora estretament amb el coreògraf Carmelo Salazar (1998-2004), participant en peces com Europa no es una puta, Espaciales o El salón dorado. Ha creat els solos Escorzo (2004), I have a dream (2006) i Cuerpo en escena en col·laboració amb Olga Mesa. Actualment desenvolupa Muy experimental, un projecte d’investigació que planeja convertir-se en una realitat constructiva entre creadores. Des de fa sis anys desenvolupa una activitat anual pedagògica de laboratoris del cos dirigits a estudiants i ballarins professionals interessats en el cos i la construcció de la presència de aquest mateix en temps real. Concepció i direcció Bea Fernández /Assistència artística Carmelo Salazar / Il·luminació Cube / Construcció musical Carmelo Salazar / Vestuari Jorge Dutor / Any producció 2014-15 SOLO A: Coreografia Bea Fernández, Carmelo Salazar / Interpretació Clara Tena SOLO B: Coreografia Bea Fernández / Creació i interpretació Oihana Altube DÚO C: Coreografia: Bea Fernández / Creació i interpretació Oihana Altube, Clara Tena Producció Bea Fernández, amb el suport a la creació de La Poderosa / Coproducció Graner fàbrica de creació, L’Antic Teatre / Amb el suport La Poderosa, L’Animal a l’esquena, Azala, Teatro Leal-Lav, Teatro Pradillo / Agraïments Javier Vaquero, Oihana Altube, Clara Tena, Carmelo Salazar; ARTAS, Mónica Pérez, Jorge Dutor, Las Fernández i tots aquells que m’han acompanyat en aquest procés Sala PB / 19:30 h / 10 € / Durada 50’ *Creació en xarxa 3 DE DESEMBRE RODRIGO SOBARZO A P N E A Aquesta peça es desenvolupa a partir de la immersió, de la creació d’un espai en suspensió física i mental sota l’aigua. El performer busca immortalitzar el cos a través de la contenció de la respiració i de la immersió dins l’aigua, arribant a una lleu incomoditat a causa de la manca d’oxigen i de la pressió de l’aigua. A P N E A vol confrontar-nos a tot allò que sempre donem per fet, que és la presència d’aire al nostre voltant. Rodrigo Sobarzo de Larraechea va estudiar coreografia a la SNDO d’Amsterdam y teatre a Santiago de Chile. Artista resident a la Jan van Eyck Academie de Maastricht, un institut interdisciplinari per a les arts visuals i el disseny. La seva darrera creació []remoTe sense[] fou estrenada al Something Raw Festival de 2015 a Amsterdam. Els seus treballs UNITED STATES (2011), THE HARVEST (2012), Paramount Movement (2012), A P N E A (2013) i /S ITE S\ (2014) són produccions del Het Veem Theater Amsterdam en coproducció amb Workspacebrussels de Bèlgica, Dance4 de Nottingham i el Hauptstadtkulturfonds de Berlin. Tots els seus treballs tenen com a objectiu essencial embolicar a l’espectador en un estat d’introspecció visual. Les obres de Rodrigo han estat presentades en diferents teatres dins d’Europa. De manera paral·lela al seu treball coreogràfic ha participat com a performer en treballs d’Ivana Müller, Jefta van Dinther, Martin Nachbar, Jeremy Wade, Vincent Riebeek i Ian Kaler. A P N E A és el treball de Rodrigo Sobarzo que el Festival FIDCU de Montevideo proposa per a aquesta edició del SÂLMON>, després de la seva presentació a FIDCU 2015. Com a part del diàleg que SÂLMON> estableix amb Llatinoamèrica, invita al festival uruguaià a proposar una peça per a la present edició, que es concreta en un mirada del festival cap a un coreògraf xilè que desenvolupa el seu treball de creació i investigació en el context europeu.

Més sobre FIDCU (Festival Internacional de Danza Contemporánea de Uruguay) a www.fidcu.com

Concepte i performance Rodrigo Sobarzo de Larraechea / Disseny llum Jan Fedinger / Producció Het Veem /
Coproducció Workspacebrussels, Dance4 Nottingham / Amb el suport PACT Zollverein, Summer Studios de
Workspace Brussels, Konstnärsnämnden de Suècia

Sala MAC / 21 h / 8 € / Durada 60’
*Creació en xarxa / Diàleg amb Llatinoamèrica

4 I 5 DE DESEMBRE

COLECTIVO N-340
Carretera N-340

Projecte escènic que utilitza el viatge com a espai d’investigació. 1.248 km de costa mediterrània entre Cadis i Barcelona travessats de preguntes sobre la identitat i les formes de fer o no fer en comú. El fet escènic com a sincronies d’allò geogràfic, de les memòries i les trobades. Dramatúrgies en moviment cap a la contemplació, la interferència, l’estar amb l’altre i en allò altre. Romandre en el viatge cercant comprendre.

Colectivo N-340 és un equip d’investigació en arts a la recerca de metodologies de treball col·laboratiu. Els seus integrants es van conèixer en un context d’investigació pràctica on qüestionar i reflexionar de forma crítica sobre la relació entre teoria i pràctica en l’àmbit de les arts escèniques i visuals. Entenen el pensament, la pràctica artística i la producció com elements interrelacionats al mateix nivell en el procés de creació. El seu projecte busca els límits i el compromís amb l’experiència artística.

Creació Colectivo N-340 / Intèrprets Itxaso Corral, Óscar Bueno, David Mallols, Diana Delgado-Ureña / Espai i vestuari Colectivo N-340 / Producció i distribució Mónica Pérez (Antic Teatre) / Cia resident al Graner, fàbrica de creació / Producció Antic Teatre / Amb el suport Generalitat de Catalunya

Lloc: apartament / dv 4 a les 12 i a les 18:30 h, ds 5 a les 12 h / Aforament 30 persones / 10 € / Durada 1 hora i 40’

*Resident GranerEstrena

5 DE DESEMBRE

QUIM BIGAS
Aquesta conversa

Aquesta proposta forma part de l’univers APPRAISERS, projecte que explora la ramificació de formats, conceptes i metodologies que apareixen al voltant de diverses converses sobre la informació i les dades en temps real en el paraigües d’una pràctica coreogràfica. Encarregada pel Graner a Quim Bigas, la conversa vol ser rellevant i aplicable a diversos camps i està preparada per a ser compartida en qualsevol moment.

Quim Bigas Bassart treballa en els camps de la coreografia, la dramatúrgia i la societat de la informació. Graduat com a Major in Dance and Post-Graduate Artists in Residency a SEAD (Salzburg), resident entre Copenhaguen i Barcelona, durant aquest últim any ha col·laborat amb Aitana Cordero Vico i Carme Torrent (Eclipse o la imagen siempre llega tarde); ha creat Crònica d’un espai de desgast amb el grup de joves FESTUCS i ha seguit treballant amb El Conde de Torrefiel.

Un projecte de Quim Bigas Bassart / amb l’ajuda de Raquel Tomàs / En relació amb Graner fàbrica de creació Elena Carmona i Cristina Alonso / En residència a L’Animal a l’esquena i Graner fàbrica de creació

Punt trobada: porta del col·legi Francesc Macià (Pl. Espanya, 2 i 3) / 12 h vermut i 16 h berenar / 8 € /
Durada 90’

* Estrena / * Resident Graner  
4 DE DESEMBRE

AYARA HERNÁNDEZ
Retrato de un monstruo (edición 1)

Tríptic on uns homes-bitxo es mouen en una jungla de sons, objectes i altres éssers que es travessen sense acord. On existeix una tensió constant entre ser un cos, tenir un cos i inventar un cos; entre allò que es mostra, el que s’amaga i el que està a punt d’aparèixer.
En aquesta obra es treballa en crear una convivència entre els performers, la escenografia, la llum i el so, on cadascun d’aquests elements té una lògica pròpia i cohabita amb els altres sense harmonia, des de les seves diferències.

Ayara Hernández Holz crea les seves pròpies obres en col·laboració amb el coreògraf i performer Fèlix Marchand i artistes invitats sota el nom de LUPITA PULPO. Les seves peces han estat presentades a Amèrica Llatina i Europa. Treballa també en el projecte documentación orgánica, una sèrie d’obres que tracten els processos de rememoració d’obres escèniques i el seu potencial poètic. Ayara viu i treballa a Berlín i Montevideo.

Creació i direcció Ayara Hernández Holz / Direcció conjunta Félix Marchand / Creació, coreografia i performance Amaranta Velarde, Félix Marchand i convidats / Assistència direcció i dramatúrgia a Barcelona Cris Blanco /
Assistència direcció i dramatúrgia a Montevideo Paula Giuria, Lucía Yáñez / Escenografia, vestuari i il·luminació Leticia Skrycky, Erika Del Pino / Música original Manuel Rilla, Fabrizio Rossi / Fotògrafs convidats Martín Batallés/Gabriela Costoya i Karin Porley von Berger / Producció LUPITA PULPO / Suports Taller de danza y creación CASARRODANTE, Graner fàbrica de creació, INTERPOLACIÓN 2014 / IBERESCENA, CCE (Uruguai), INAE / Instituto Nacional de Artes Escénicas, FIDCU / Festival Internacional de Danza Contemporánea d’Uruguai, PICE

Sala PB / 21 h / 10 € / Durada 60’ aprox
*Estrena / *Diàleg amb Llatinoamèrica / * Creació en xarxa / Amb el suport d’IBERESCENA

4 DE DESEMBRE

SPITFIRE
Antiwords

Influenciats per les obres de Václav Havel, especialment Audiència i la seva llegendària adaptació cinematogràfica, en la qual el paper de la cervesera va ser interpretat per Landovský, amb capacitat per beure 9 pintes de cervesa. Podran Miřenka Čechová i Jindřiška Křivánková superar la llegenda? Arribaran al seu estat límit, recordant l’alienació de Havel i la poètica de soledat de Hrabal? A part de les dues actrius, els papers principals són interpretats per caps de grans dimensions, creades per l’escultora Paulina Skavova, i per la música de Sivan Eldar, composta específicament per a aquest espectacle.

Spitfire Company és una companyia artística que inclou peces de teatre visual i dansa física. És actualment un dels grups que més investiga en teatre d’autor a la República Txeca. Els aspectes més importants i característics dels seus treballs són: la recerca d’un original llenguatge físic per a cada espectacle, èmfasi en l’experimentació dels estats d’ànim dels intèrprets, generant emocions molt actuals i tractant amb les limitacions humanes i la seva situació existencial.

Concepte Miřenka Čechová, Sivan Eldar / Direcció Petr Boháč / Música Sivan Eldar / Disseny llums Martin
Špetlík, Robert Janc / Màscares Paulina Skavova / Producció Spitfire Empresa / Casting Jindřiška
Křivánková, Miřenka Čechová

Sala Hiroshima / 22:30 h / 15 € / Durada 50’
* Estrena / * Creació en xarxa

5 DE DESEMBRE

SRA. POLAROISKA
Lur away

La supervivència és un art multidisciplinari amb múltiples facetes, doncs requereix coneixements de tècniques de variades disciplines. Aquestes tècniques ens permetran desenvolupar-nos en la vida, a reconèixer i aprofitar els seus recursos, així com a evitar els seus perills. Però no ens enganyem, ningú està totalment preparat per enfrontar-se al violent xoc mental i emocional que suposa trobar-se sol i abandonat. Les tècniques de supervivència ens ajudaran a vèncer el medi, però el pitjor enemic està dins nostre i per vèncer-lo cal conèixer com funciona. Si no estem preparats per enfrontar-nos amb lo pitjor tindrem poques possibilitats de sobreviure.

L’obra audiovisual de Sra Polaroiska en Sillón de Taller gira en torn l’art d’acció, la creació escènica i coreogràfica. El seu treball es basa en la cerca d’altres espais i llenguatges on el cos i la seva relació amb l’espai en el qual es troba és sempre el principal protagonista. Elles fugen de les estructures convencionals de narració i dels conceptes tancats a l’espectador. Les seves obres, intencionadament ambigües, juguen amb els rols associats al cos, desestabilitzant la mirada del que observa, obligant-lo a posicionar-se en allò que està veient. L’espectador se submergeix per complet en el seu món, en l’espai que elles han creat. Un espai però obert, en el qual existeixen múltiples interpretacions, tantes com les mirades que han observat allò que succeeix a la pantalla. Alaitz Arenzana y Maria Ibarretxe son las creadoras de «Sra Polaroiska en sillón de taller». Ambdues formen part del col·lectiu Ruemaniak, centrat en la investigació de la dansa i les arts escèniques.

Creació i direcció Sra Polaroiska / Intèrprets Alaitz Arenzana, Maria Ibarretxe, Natxo Montero, Myriam Petralanda / Disseny il·luminació Gabo Punzo / Producció i management MOM El Vivero/ Producció Sra Polaroiska / Subvencionat per Departamento de Cultura del Gobierno Vasco / Coproducció
Azkuna Zentroa – Alhóndiga Bilbao / Residència Graner fàbrica de creació, Muelle 3 y Azala Espacio de Creación / Agraïments Bilbao Eszena, Elssie Ansareo, Beatriz Barriola, Garikoitz Fraga, Tasun Ginés, Elvira, David Marquez i
Martín de La Leona, Itziar Markiegi, Magmadam

Sala PB / A les 18 h i a les 20 h / 10 € / Durada 60’
*Creació en xarxa

5 DE DESEMBRE

EL CONDE DE TORREFIEL
La posibilidad que desaparece frente al paisaje

Aquesta creació descriu el món imperceptible de les atmosferes, els pensaments i els records. Una pantalla projecta un recorregut narratiu trencat i fragmentat per deu ciutats europees que condueixen al públic pels terrenys més foscos, pertorbadors i violents de la ment.

La peça s’organitza com una sala de jocs on quatre persones són capaces de fer transcendir el sentit de les seves accions. L’obra desdibuixa la cartografia del comportament i desplaça les pràctiques humanes a un estat quasi embrional. Un mapa compost per imatges de naturalesa estètica, sota el qual s’amaga el territori salvatge de la ment, amenaçat por la perversió, la por i la debilitat de lleis morals.

Pablo Gisbert i Tanya Beyeler encapçalen el projecte artístic El Conde de Torrefiel; a les seves peces escèniques conviuen literatura, arts plàstiques i coreografia, transcendint els paràmetres del llenguatge verbal.

Idea i creació El Conde de Torrefiel en col·laboració amb els intèrprets / Direcció i dramatúrgia Pablo
Gisbert, Tanya Beyeler / Text Pablo Gisbert / Disseny llums Octavio Más / Escenografia i atrezzo Jorge
Salcedo / Música Rebecca Praga / Disseny so Adolfo García / Coreografia Amaranta Velarde / Amb Tirso Orive Liarte, Nicolás Carbajal Cerchi, David Mallols, Albert Pérez Hidalgo / Fotos Ainara Pardal / Coproducción Festival TNT, Graner fàbrica de creació, El lugar sin límites /Teatro Pradillo/CDN Madrid. Amb la col·laboració Programa IBERESCENA, La Fundición de Bilbao, ICEC – Generalitat de Catalunya, Antic Teatre

Sala MAC / 21:30 h / 12 € / Durada 1 hora i 15’
* Creació en xarxa / * resident Graner

5 DE DESEMBRE

Sessió VELARDE I CORRAL

La sessió es presenta com una deriva per a diversos ambients acústics i visuals. Seguint fluxes i pulsos eclèctics que inciten tant a la contemplació i a l’escolta com al ball. Alba i Amaranta es coneixen a La Poderosa i des de llavors col·laboren en el projecte escènic Mix-en-scene, que experimenta amb la cronologia, la superposició i versió d’estils i principis artístics, fent servir estratègies de la postproducció i l’esperit Dj.

Vestíbul Mercat / 23 h / Gratuït / Durada 3 hores

PROGRAMACIÓ EXPANDIDA

DIÀRIAMENT DURANT EL FESTIVAL

BÁRBARA PINTO
Exposició
Sin Título

L’exposició Sin Título es composa d’un muntatge de dues obres: una sèrie de fotografies i la projecció d’un vídeo. Ambdós treballs mostren un interès per ampliar i experimentar amb altres suports diferents a la producció de peces de dansa per a sala, sempre amb una atenció pel cos en moviment o quietud. Les obres, que transcorren en carrers de Santiago de Xile, reflexionen sobre la verticalitat i l’horitzontalitat en la ciutat i de com l’artista s’endinsa en aquest espai mitjançant accions excepcionals, les que representen en certa mesura una fissura premeditada a l’ordre que allà s’espera. Tanmateix, les obres centren la mirada en qüestions relatives a la temporalitat i les pràctiques que regeixen en aquest espai específic –como el deambular, per exemple– i com es poden obrir maneres d’habitar-lo no subordinats únicament a la idea de productivitat.

La coreògrafa xilena Bárbara Pinto ha creat diverses obres de dansa i ha experimentat amb la fotografia i el vídeo. Els seus treballs han participat en destacats festivals nacionals com Santiago a Mil, Danzalborde i Días de Danza, entre d’altres, i en el festival Internacional FIDCU de Montevideo.

SIN TÍTULO I Fotografies Macarena Silva, Paulina Vielma
SIN TÍTULO II Concepció i direcció Bárbara Pinto / Direcció fotografia i muntatge Eva Vera / Càmera Gonzalo
Rayo / Àudio Felipe Inostroza / Segona càmera Jangel Mota

Foyer del Mercat de les Flors / Gratuït
*Estrena / *Diàleg amb Llatinoamèrica / * Amb el suport d’IBERESCENA


DIÀRIAMENT DURANT EL FESTIVAL

IÑAKI ÁLVAREZ & CARME TORRENT
Air-condition

En aquesta peça els creadors treballem en la invenció d’accions i situacions coreogràfiques i climàtiques en les què l’aire pugui ser protagonista i performer.

Generen atmosferes i meteorologies d’interior i exterior en constant moviment que els permet re-articular i desfer categories acceptades com les de cos, individu, col·lectiu, humà, no-humà, cultura o natura.

Situació climàtica 1
Recorreguts en taxi per la ciutat de Barcelona que ens transporten a sis situacions coreogràficoclimàtiques plantejades pel projecte air-condition
– Dijous 26 nov, 21:30h – Acidez volàtil: trobada a la porta del Mercat de les Flors (durada 120 min).
– Divendres 27 nov, 15.30h – ( ) void+19 different materials: trobada a la sortida del metro Trinitat Nova L3 (durada 90 min).
– Dissabte 28 nov, 11h – 32º: trobada a la sortida del metro Clot (L1, L2), cantonada amb carrer València (durada 90 min).
– Dijous 3 des, 12h- 88mg/m3: trobada a la sortida del metro Poblenou (L4), cantonada de carrer Bilbao amb Pujades (durada 90 min).
– Divendres 4 des, 12h – pensar el movimiento nos detiene: trobada a la sortida del metro Marina (L1), al costat de la xurreria Argiles, cantonada de Av. Meridiana amb carrer de la Marina (durada 90 min).
– Dissabte 5 des, 16h – esto se acaba: trobada a lloc a confirmar (durada 90 min).

-Situació climàtica 2
Potus, Palmera de Areca i Sansevieria (botiga/Instal·lació)

Situació climàtica 3
L’últim en marxar que apagui l’aire (Instal·lació)

A la web www.air-condition.net trobareu la programació detallada de totes les accions, instal·lacions i altres situacions que tindran lloc tant en espais teatrals com en altres espais de la ciutat durant el festival.

Iñaki Álvarez, artista que prové de l’àmbit de les arts visuals, i Carme Torrent, de l’arquitectura i la coreografia en dansa, comencen a col·laborar amb el vídeo Interrupcions superposades d’una acció, entorn a l’edifici de La Llauna, de l’arquitecte Enric Miralles i Carme Pinós, treball que es fa a partir d’un encàrrec per a la Biennal d’Arquitectura de Venècia de 2014 per part del pavelló d’arquitectura catalana. Després d’aquesta col·laboració decideixen seguir treballant junts en el projecte Air-condition.

Projecte d’investigació i creació Iñaki Álvarez , Carme Torrent / Amb el suport Graner fàbrica de creació, OSIC, NEC (Oporto) / Agraïments Ariadna Rodríguez, Luís Miguel Félix, Cristiana Rocha, Jerónimo Hagerman, Pep Vidal,
Roger Puig, Daniel Jordà, Tomás Diez, Ramón Andrés, Jordi Ballesta

*Estrena / *Resident Graner

DIÀRIAMENT DURANT EL FESTIVAL SÂLMON<

JORGE DUTOR, GUILLEM MONT DE PALOL, MARIA JOSÉ CIFUENTES (CH), MARCO MAZZONI (IT), LUIS ÚRCULO (MEX/ESP)
HOLAQUEHACE

HOLAQUEHACE es tracta d’una intervenció transversal del festival SÂLMON

L’equip de HOLAQUEHACE és una iniciativa de Jorge Dutor i Guillem Mont de Palol i el completen: Maria José Cifuentes (CH), teòrica xilena de la performance i directora artística de NAVE, Santiago de Xile. Marco Mazzoni (IT), coreògraf i artista multidisciplinar italià, cofundador de Kinkaleri teatre i gestor de spazioK, Prato.
Luis Úrculo (MEX/ESP), arquitecte espanyol amb base a Mèxic DF, artista visual proper al cos i la performance i membre de l’equip organitzador del LivingroomFestival, Madrid.
Producció Jorge Dutor, Guillem Mont de Palol / Amb el suport La Encartada, Encuentros de Moda y Tradición Contemporánea, Bilbao; CA2M, Móstoles; IC9, Encontro de Artes, Salvador de Bahía (Brasil); Oficina Cultural Oswald de Andrade, Sao Paulo (Brasil); NAVE, Santiago (Xile); SÂLMON

*Estrena / *Diàleg amb Llatinoamèrica / * Amb el suport d’IBERESCENA

26 DE NOVEMBRE

Masterclass
CIA. AMBRA SENATORE

Masterclass amb la companyia Ambra Senatore, impartida per Caterina Basso, adreçada a professionals i estudiants avançats.

Sala PB / De 10 a 12 h. / 10 €

29 DE NOVEMBRE

Taller intergeneracional
ESPAI CULTURAL NYAMNYAM
ESCAMPA LA BOIRA!

L’Associació Cultural nyamnyam proposa un taller familiar en base al projecte Aircondition de Carme Torrent i Iñaki Álvarez dins el context del festival SÂLMON< 2015. Escampa la boira! pretén introduir als nens/es al contingut del projecte d’una manera directe i vivencial. A partir d’experiments, explorarem com l’aire es pot convertir en el personatge protagonista del taller i així generar atmosferes, moviment o fins i tot bombolles dins d’un pa.

Taller per a famílies i nens de 4 a 8 anys

Espai cultural nyamnyam / D’11 a 13 h. / 3 €

30 DE NOVEMBRE I 1 DE DESEMBRE

Taller intergeneracional
DANAE THEODORIDOU
DRAMATURGY AT WORK

Taller sobre el desenvolupament de metodologies artístiques i pràctiques dramatúrgiques en les arts escèniques contemporànies adreçat a professionals del teatre, la dansa, les arts escèniques i la dramatúrgia.

Entenent la dramatúrgia com un «procés que treballa les accions», aquest taller té com a finalitat desenvolupar i explorar les eines i les metodologies que entrellacen la dramatúrgia, la coreografia i la interpretació. Inspirat en la idea de Lenhmann, per a qui «és impensable que avui dia es desenvolupi “la” dramatúrgia d’un teatre postdramàtic, i tampoc ja no són possibles les recomanacions, i ja no diguem les prescripcions» (Lehmann, 2006), es basarà en el treball dels participants, entès com a suggeriments dramatúrgics paradigmàtics, amb la intenció de descobrir eines inventives per a l’exploració i la pràctica d’un àmbit d’interès que altrament resultaria intangible i divers. Tant individualment com en grups, els participants al taller reflexionaran sobre diferents models i aspectes dramatúrgics que són centrals per a les pràctiques escèniques contemporànies i prendran part en activitats on s’analitzaran els seus projectes i els dels altres de manera oral, escrita o sobre l’escenari. L’objectiu final és aprofundir en el procés creatiu a l’hora de desenvolupar una obra d’art, abordant tots els aspectes que hi intervenen, com ara l’articulació del concepte, les estratègies de col·laboració, les eines per generar material, la relació amb els contextos polítics i socials, etc.

En concret, en el transcurs del taller es faran servir diversos models de creació i reacció davant d’una obra per tal de: a) exposar, entendre i construir el pensament dramatúrgic; b) sospesar com aquest pensament pot informar el procés artístic; c) situar l’obra dels participants en un context més ampli de pràctiques escèniques. D’aquesta manera el taller abordarà la idea d’una dramatúrgia sense dramaturg, concebuda com una responsabilitat intel·lectual compartida que genera un denominador comú on conflueix tothom que hi participa (Van Imschoot, 2003).

Danae Theodoridou és creadora d’espectacles i investigadora. Viu a Brussel·les i té un doctorat sobre pràctiques de la Universitat de Roehampton (Londres, 2012). És professora de teatre i interpretació de la Universitat de Groningen (Països Baixos). La seva recerca explora les estructures dramatúrgiques del teatre i la dansa experimentals. Com a creadora d’espectacles i investigadora, ha creat i actuat en directe tant en solos com en obres col·lectives, i també ha pres part en projectes de recerca a Londres, Atenes, Amsterdam i París, entre d’altres, en col·laboració amb artistes i teòrics com Ivana Müller, Karen Christopher o Bojana Kunst. La seva obra ha estat guardonada amb diversos premis i ha rebut el suport d’institucions culturals com l’AHRC (Arts and Humanities Research Council), la Secretaria General de la Joventut de Grècia, la UE, workspacebrussels o PACT Zollverein. Ha presentat i publicat els seus escrits en revistes i congressos internacionals i ha impartit classes en diversos departaments universitaris i escoles d’art de tot Europa (PARTS, Dasarts a.o.). És cofundadora del projecte de recerca de tres anys de durada Dramaturgy at Work.

4 I 5 DE DESEMBRE

Taller
LISA GILARDINO
Desenvolupament i difusió de projectes en arts escèniques

El taller està adreçat a joves gestors i artistes. Entre els temes que tractarà el taller destaquen els següents: procés d’elaboració d’una estratègia en funció del context i els valors d’un projecte, les modalitats i les eines necessàries per promoure’l i difondre’l, l’organització d’una gira, la protecció i el desenvolupament futur del treball, la seva sostenibilitat i la cura de les relacions.

El curs inclourà una fase de treball en grup, dedicada a estratègies i pràctiques de desenvolupament i difusió de projectes en arts escèniques, i una part de sessions individuals per assessorar els participants que ho desitgin, amb la finalitat d’abordar de més a prop dubtes i preguntes i analitzar cada projecte de manera més detallada. Un cop feta la inscripció, els participants han d’enviar el CV i una carta de motivació (200 caràcters) a info@granerbcn.cat

MERCAT/ 10:30-17:30h (dv 4/12) i 18-19:30h (ds 5/12) / 30 €

5 DE DESEMBRE

Taller intergeneracional
SÒNIA GÓMEZ

Ballar! és exactament el que anem a fer. De manera simple al principi, amb música, en silenci, improvisant, imaginant, jugant i descobrint el que ens agrada fer. Ballarem tots junts, els adults amb els petits i a l’inrevés. Oxigenar-se, saltar, suar, gaudir, moure’s a poc a poc, fer-se gran, tou, vermell, eteri… tot al mateix temps.
Taller per a famílies i nens de 1 a 4 anys

GRANER / De 10 a 12 h. / 3 €

26 DE NOVEMBRE

Conferència/Presentació
JAIME CONDE
DESPOSESIÓN EN EL ORIGEN. UNA INVOCACIÓN A LA DANZA DEL FUTURO
Al llarg de l’any pasat, es va escriure una sèrie d’articles sota el títol general de “La danza del futuro” que, més tard, es va publicar al blog de Graner. El text es va anar construint poc a poc, sense un pla establert per endavant. L’escriptura va manar en el procés. Així, una cosa va portar a l’altra fins que es va produir una curiosa acumulació de deu articles. Ara, el text complet apareix en la forma d’un petit llibre. És una manera de retornar l’escriptura al món, d’alliberar-la del seu origen i deixar que viatgi per on vulgui. Toca desprendre’s i tornar a una mena de despossessió que ens serveixi de nou punt de partida. Per això, cal trucar a allò que està per venir, o el que pot ser el mateix, invocar a la dansa del futur.

Auditori de l’Institut del Teatre / 18:30 h. / Gratuït / Durada 50’

26 DE NOVEMBRE

Conversa
BÁRBARA PINTO I SONIA FERNÁNDEZ PAN

Foyer Mercat / 19:30 h. / Gratuït

27 DE NOVEMBRE
TROBADA ENTORN DEL PROJECTE INTERPOLACIÓN
Amb Ayara Hernández, Bárbara Pinto Gimeno, Cris Blanco, Jorge Dutor i
Guillem Mont de Palol

El Graner, amb el suport d’Iberescena (Programa de Residencias Iberescena 2014) i el Mercat de les Flors, va iniciar al 2014 Interpolación #1, un projecte internacional sota el paraigües de la publicació Ojo i del projecte Observatorio Transregional.

Interpolación #1 va ser una trobada de diàleg que pretenia cridar l’atenció sobre la coincidència o no de les pràctiques artístiques entre diferents artistes de diferents contextos, a partir del concepte i definició d’interpolació, entesa com l’acció d’obtenir nous punts partint del coneixement conjunt discret de punts, entenent a la persona com un punt i al conjunt com la suma de persones. Interpolación #1 va ser una trobada de diàleg lliure sense marc entre 5 persones que es desconeixen per veure quines interpolacions de pensament artístic generen entre elles.

Al 2015, Jorge Dutor i Guillem Mont de Palol, prenen el relleu transformant Interpolación #1 a HOLAQUEHACE, la proposta amb la qual participen en aquesta edició del festival SÂLMON

GRANER / 19 h / Gratuït

SÂLMON< festival

www.mercatflors.cat

ORGANITZEN GRANER fàbrica de creació
MERCAT DE LES FLORS

AMB LA COL·LABORACIÓ
IBERESCENA

AMB LA COMPLICITAT
MNAC
INSTITUT DEL TEATRE
Sala HIROSHIMA
Espai NYAMNYAM