TORNA AL LICEU L’ACLAMADA SOPRANO SONDRA RADVANOVSKY AMB UN ÍNTIM RECITAL 18 de desembre 


 
Considerada una de les millors sopranos del món, Sondra Radvanovsky torna el proper 18 de desembre al Liceu per oferir un únic recital. Amb Radvanovsky, una de les sopranos més celebrades del món i més estimades pel públic liceista, reconeixem una veu poderosa i expressiva, amb una ànima i dedicació extremes.
 
Acompanyada pel seu pianista habitual, Anthony Manoli, la soprano revisarà lieder i àries representatives del seu repertori, una oportunitat única per gaudir d’una veu d’infinits matisos.
 
Amb el suport de Grupo Santander.
 
 
La gran soprano Sondra Radvanovsky torna al Liceu aquest 18 de desembre amb un únic recital al costat del pianista Anthony Manoli. El programa es desplega per una selecció d’àries, lieder i cançons que transiten des del Barroc en què s’emmarca Dido and Aeneas de Purcell a composicions més recents com ara la cançó If I had Known de Jake Heggie
 
Un repertori ideal per mostrar la versatilitat i els infinits matisos d’una de les veus líriques més reconegudes del moment que començarà amb un dels laments més colpidors de la reina de Cartago, Dido, amb When I am laid. En la primera part, el recital també inclourà la peça händeliana Piangerò la sorte mia, seguida de l’expressió romàntica de Rakhmàninov i la sofisticació de Richard Strauss. 
La segona part s’enceta amb Tre sonetti di Petrarca de Franz Liszt. Agafant els escrits de Francesco Petrarca, Liszt transcriu aquestes emocionants obres poètiques a la música amb gran habilitat i expressivitat, firmant una de les peces més significatives del repertori pianístic romàntic.
 
Després de passar per If I Had Known, peça composta i dedicada expressament per a Radvanovsky,  el recital tindrà com a colofó La mamma morta, ària icònica que destaca pel seu lirisme apassionat i pel seu desenvolupament emocional. Maddalena descriu la seva felicitat passada i l’amor de la seva mare, tot lamentant la seva mort. La música és intensament dramàtica, amb una orquestració rica i melodies líriques que transmeten el patiment i la desesperació del personatge.
 
Programa
Henry Purcell (1659 – 1695)
“When I am laid” (Dido and Aeneas)
Georg Friedrich Händel (1685 – 1759)
“Piangerò la sorte mia” (Giulio Cesare)
Serguei Rakhmàninov (1873 – 1943)
“Ne poi, krassavitsa, pri mne”, op. 4, núm. 4
“Zdies khoroixó”, op. 21, núm. 7
“Ia jdu tebiá”, op. 14, núm. 1
Richard Strauss (1864 – 1949)
“Allerseelen”, op. 10, núm. 8
“Befreit”, op. 39, núm. 4
“Morgen!”, op. 27, núm. 4
“Heimliche Aufforderung”, op. 27, núm. 3
PAUSA
Franz Liszt (1811 – 1886)
“Tre sonetti di Petrarca”
Pace non trovo / Benedetto sia ‘l giorno / I’ vidi in terra
Jake Heggie (1961)
“If I Had Known”
Umberto Giordano (1867 – 1948)
“La mamma morta” (Andrea Chénier)
 
Sondra Radvanovsky
Formada a Nova York, al Lindemann Young Artists Development Program, després d’interpretar petits papers cridà l’atenció en el rol d’Antonia (Les contes d’Hoffmann); a partir d’aleshores se li van obrir les portes dels principals teatres d’òpera del món, com la Royal Opera House de Londres, Teatro alla Scala de Milà, Opernhaus de Zuric i Metropolitan Opera de Nova York, entre d’altres. Especialment admirada pels papers per a soprano verdiana i de Puccini, també és reconeguda per la seva interpretació de títols del bel canto italià. Ha interpretat alguns dels rols més emblemàtics de tot el repertori d’òperes com Roberto Devereux a la San Francisco Opera, Tosca a Nova York, Deutsche Oper de Berlín i Wiener Staatsoper, Aida a Nova York, Andrea Chénier a Londres, Turandot a Roma i Zuric o Medea a Nova York. Debutà al Gran Teatre del Liceu la temporada 2011/12 amb Aida, i hi ha tornat amb Tosca(2013/14 i 2022/23), Norma (2014/15), un recital (2016/17), Andrea ChénierPoliuto (2017/18), Luisa Miller (2018/19), un recital (2019/20) el concert Les Tres Reines de Donizetti (2020/21), el del 175è aniversari del Liceu (2021/22), Macbeth (2022/23) i un recital (22/23) amb Piotr Beczała.