1ª Edició del Cicle de creació escènica DespertaLab (de l’11 de juny al 19 de juliol de 2015) Sala Atrium

1ª Edició del Cicle de creació escènica DespertaLab

image004

 

 

 

 

 

El Cicle

La Sala Atrium, mitjançant el cicle Atrium Lab i La Nau Ivanow, a través de la seva beca Desperta, s’uneixen per transformar-los conjuntament en la 1ª edició del Cicle de creació escènica DespertaLAB. Un cicle que neix amb l’objectiu de donar suport a la creació teatral més activa i emergent de Catalunya i on es pretén donar sortida a propostes a vegades visionàries i sempre interessants de creadors que busquen generar noves formes escèniques i dramatúrgiques.. Amb el Cicle DespertaLAB posem a l’abast dels artistes i companyies l’espai i les condicions tècniques adients a la seva entrada en les xarxes professionals de difusió i exhibició artística. Més enllà de donar els recursos per a la projecció d’un espectacle, des de la seva creació fins a la difusió, DespertaLAB ofereix una experiència formativa que els doni els recursos i les habilitats necessàries per a futurs reptes professionals, tot incidint en el procés de creació i producció, la comunicació i l’exhibició. Es tracta, doncs, de potenciar la vida del projecte més enllà de la creació.

Dotació Cicle de creació escènica:

1r premi:

2.000€
Cessió durant 4 setmanes d’una sala d’assaig a mitja jornada a la Nau Ivanow.
10 dies de presentació de l’obra al públic a la Sala Atrium de Barcelona.
Accés al Viver de Creadors de la Nau Ivanow per dur a terme les tasques de producció.
• Suport a la companyia beneficiària en el contacte amb programadors que puguin acollir l’espectacle a les seves sales.
•Comunicació i difusió del cicle i de l’espectacle des del departament de comunicació de la Sala Atrium.
•Formació de l’agència aPortada en comunicació estratègica en la importància de la comunicació a l’hora d’afrontar un projecte teatral (media training, presentació, sessió de gràfics, invitació premsa, gestió d’entrevistes, reportatges, agendes, etc.).

2n premi:
•1.000€
•Cessió durant 4 setmanes d’una sala d’assaig a mitja jornada a la Nau Ivanow.
•10 dies de presentació de l’obra al públic a la Sala Atrium de Barcelona.
•Accés al Viver de Creadors de la Nau Ivanow per dur a terme les tasques de producció. • Suport a la companyia beneficiària en el contacte amb programadors que puguin acollir l’espectacle a les seves sales.
•Comunicació i difusió del cicle i de l’espectacle des del departament de comunicació de la Sala Atrium.
•Formació de l’agència aPortada en comunicació estratègica en la importància de la comunicació a l’hora d’afrontar un projecte teatral (media training, presentació, sessió de gràfics, invitació premsa, gestió d’entrevistes, reportatges, agendes, etc.).

3r premi:
•Cessió durant 4 setmanes d’una sala d’assaig a mitja jornada a la Nau Ivanow.
•10 dies de presentació de l’obra al públic a la Sala Atrium de Barcelona.
•Accés al Viver de Creadors de la Nau Ivanow per dur a terme les tasques de producció. • Suport a la companyia beneficiària en el contacte amb programadors que puguin acollir l’espectacle a les seves sales.
•Comunicació i difusió del cicle i de l’espectacle des del departament de comunicació de la Sala Atrium.
•Formació de l’agència aPortada en comunicació estratègica en la importància de la comunicació a l’hora d’afrontar un projecte teatral (media training, presentació, sessió de gràfics, invitació premsa, gestió d’entrevistes, reportatges, agendes, etc.).

Destinataris

El projecte s’adreça a creadors i col·lectius professionals o en vies d’inserir-se en la professionalització, de fins a 35 anys. En el cas dels col·lectius i les companyies s’haurà d’establir un responsable del projecte. Tant el responsable com almenys el 60% dels integrants han de situar-se per sota de l’edat límit. La beca es dirigeix a artistes amb projectes originals i inèdits, i es valorarà especialment la innovació i solidesa del projecte. Les obres poden ser muntatges de textos clàssics o contemporanis, de nova dramatúrgia (originals o adaptacions) o de creació col·lectiva, i han de trobar-se en disposició de ser muntats i presentats públicament i específicament en les condicions de la Sala Atrium de Barcelona.

Espectacles seleccionats

LA PISTA (1er premi) del 25 de juny al 5 de juliol

BAILONG (2on premi) de l’ 11 al 21 de juny

LES ESTREBADES D’UNA PINTA TRENCADA (3er premi) del 9 al 19 de juliol

BAILONG de l’ 11 al 21 de juny

FITXA
Direcció i dramatúrgia: Ana Roca
Ajudant de direcció i dramatúrgia: Pau Masaló
Intèrprets: David Menéndez, David Montaño, Gerard Oms, Josep Sobrevals, Marc Pujol Escenografia: Jordi Rovira
Ajudant d’escenografia: Alexis Noguerol
Vestuari: Margherita Mantovani
Il·luminació i so: Core Rodríguez
Audiovisuals: Jerick Raimondi

INFORMACIÓ BÀSICA
Temporada a la SALA ATRIUM, Barcelona
De l’ 11 al 21 de juny de 2015
De dm. a diss. a les 21h (dg. a les 19 h)

SINOPSI

Endut per la bellesa d’un pòster en un restaurant xinés, Joel decideix posar fi a la seva soledat convertint-se en el guia turístic del Parc Nacional de Zhangjiajie, una reserva forestal que va inspirar la creació de la pel·lícula Avatar i que des de llavors ha estat corrompuda pel turisme de masses.

ARGUMENT
Andrés, Óscar i Joel són amics des de fa anys. Immersos en una rutina que els atorga certa seguretat, han deixat passar el temps sense qüestionar-se la seva vida realment massa. Óscar i Joel volen creure que són feliços. No obstant això, la crisi personal d’Andrés (és a punt de trencar amb la seva parella i sense treball) provocarà que tots hagin d’enfrontar les seves pors i frustracions deixant al descobert moltes de les seves mentides. Impulsats per trobar una sortida, decideixen viatjar fins a Xina per visitar el Parc Nacional de Zhangjiajie, un entorn paradisíac on esperen recuperar l’equilibri i l’harmonia. Una vegada allí, seran acollits per Quo, un guia turístic que esgotat d’exercir el seu paper, ja no té més respostes que oferir excepte repetir una vegada i una altra les mateixes instruccions: una teranyina de la qual aviat tots seran esclaus. Andrés i Óscar seguiran estancats en les seves fantasies, mentre que Joel farà tot el possible per alliberar-se. Una missió que li portarà a trobar-se una porta després d’una altra, fins a prendre realment consciencia del malson en la qual està involucrat

L’OBRA

El turisme de masses s’ha convertit en un dels fenòmens socials més importants en l’actualitat. L’afany per viatjar s’ha transformat en un turisme estereotipat on itineraris fixos i organitzats han acabat per esgotar l’experiència d’un viatge cap al desconegut.
Enrere queden els periples i les odissees amb fascinants històries per explicar. Catàlegs, guies, blogs, paquets turístics entre altres suports, conformen l’índex de l’excés d’informació que atempta contra la novetat i l’imprevist.
La concentració i sobreexplotació de certes destinacions turístiques ha transformat novament la realitat en una successió d’espais de ficció. Un escenari codificat on cadascuna de les formes compleix rigorosament el seu paper.
Hotels, museus, platges, parcs i restaurants, separen als turistes dels ciutadans en el transcurs de la vida quotidiana. Una posada en escena que acaba per desvincular al viatger de l’experiència i que només aconsegueix assentar-se a través de les moltes imatges amb les quals es dóna testimoniatge a sí mateix i als altres.
Autoretrats davant la Torre Eiffel, fotografies en grup al costat de la Guàrdia Reial al Palau de Buckingham o a les Piràmides de Chichén Itzá. Veure el que ja s’ha vist. Confirmar el ja conegut a la guia prèviament estudiada durant el trajecte. Col·leccionar i compartir instantànies a Facebook o Instagram per donar cos a una realitat que se’ns escapa de les mans. Transformar-nos en el clixé d’un turisme sense cap mena d’encís, sí, però un clixé no té perquè ser dolent.

Un viatge organitzat és còmode. Es poden recórrer quilòmetres i quilòmetres amb la certesa que tot es desenvoluparà tal com s’ha previst. Tot ha estat preparat per endavant per cobrir les nostres expectatives. Guies que et diuen què has de visitar, veure o menjar. Un deixar-se endur programat.
Un saber que algú t’espera i et porta de la mà.
No obstant, a la vida la realitat és una altra cosa. I és que ni les guies, les assegurances mèdiques o les fotografies, eviten que moltes vegades ens sentim com a vaixells a la deriva enmig d’un naufragi. Acceptar la incertesa del que ha de venir produeix vertigen. Ideem plans i estratègies per sortir a la superfície sabent que no tot pot ser controlat. Avancem emparats per la nostra pròpia ficció mentre mirem amb nostàlgia tot allò que poc a poc s’ acaba. Ens agradi o no, aquesta és la nostra única destinació final: marxar definitivament, morir, desaparèixer del mapa.

Mentrestant, ens acontentem pujant a miradors, gratacels i ascensors per precipitar-nos còmodament cap al buit. Passegem per llocs exòtics amb la certesa que en algun moment podrem tornar a casa.

SOBRE L’OBRA
BAILONG neix amb la inquietud de reflexionar sobre la por a la mort prenent com a punt de partida el turisme de masses. Una manifestació social de l’alienació moderna on còmodes viatgers tracten de sortejar l’inevitable.
Esquivar contratemps mitjançant rutes programades. Viure com a zombis. Com aquells turistes despistats que fàcilment reconeixem. Posposar inconscientment temors que ens paralitzen. Una por a abocar-se a l’abisme, a que les coses acabin, una por a que el teló s’enfonsi. I és que la il·lusió de creure que podem governar-ho tot, no és més que la paradoxa d’una mort anticipada. Una mort en vida, al cap i a la fi, un viure embalsamat.
BAILONG explora la dimensió poètica i simbòlica del guia turístic. Una metàfora de l’esclavitud humana que entra en conflicte amb la necessitat d’obtenir respostes i ser guiats.

Bailong Elevator és un ascensor que ha marcat tres rècords mundials al Llibre Guinness. Situat al vessant d’una muntanya rocosa al Parc Nacional de Zhangjiajie (Xina), s’eleva a una altitud de 330 metres oferint als turistes l’oportunitat d’obtenir una meravellosa vista des del punt més alt de l’indret.
Iniciat al 1999 amb un pressupost d’uns 15 milions d’euros aproximadament, va ser finalitzat amb èxit al 2002. La seva construcció va tenir nombroses dificultats, no només tècniques sinó també polítiques, donada la pressió de nombrosos grups d’ecologistes i ciutadans que s’oposaven a la seva execució degut a trobar-se en un espai protegit, designat oficialment com a Patrimoni de la Humanitat.
Una cop finalitzada, aquesta obra d’enginyeria no va obtenir un, sinó tres premis al Llibre Guinness dels Rècords. El primer, per ser l’ascensor més alt a l’aire lliure del món, el segon per ser l’ascensor turístic de dos pisos més alt del món i el tercer, per ser l’ascensor més ràpid amb major càrrega de passatgers del món.

EQUIP ARTÍSTIC
DRAMATÚRGIA I DIRECCIÓ Ana Roca
Barcelona, 1983
Graduada por La Casona. Licenciada en fotografía por la Escuela Superior Grisart. Actualmente está finalizando sus estudios en Dirección Escénica y Dramaturgia en el Institut del Teatre de Barcelona. También ha estudiado con Pablo Ley, Josep Galindo, Carlota Subirós, Paco Zarzoso,
Antonio Simón y Tamzin Towsend así como con Jordi Cortés, Mónica Extremiana y Mercedes
Boronat dentro del campo de la danza teatro. Ha trabajado como ayudante de dirección con
Roberto Romei en la escuela Eòlia (Romeo i Julieta són morts, 2008), Roger Bernat
(Domini Públic, 2008) estrenada en el Teatre Lliure dentro del marco de los Radicals Lliure, y Víctor
Muñoz (La Ciutat, 2011) estrenada en la Sala La Planeta dentro del Festival Temporada
Alta. En 2013 recibe la Beca Erasmus y trabaja con la companyia Constanza Macras/ Dorky Park
(Forest: The Nature of Crisis, 2013) estrenada en Müggelwald y la Schaubühne (Berlín.)
Ha dirigido Objectes de Howard Barker en la Nau Ivanow y WaitsFM d’Albert Boronat, estrenada en La Cuina dentro del marco del Festival Grec 2012. Trabaja regularmente como docente de teatro infantil en el centro Memoriam de Barcelona dentro del ámbito de la atención social

ACTOR Gerard Oms Barcelona, 1983
Licenciado en Arte dramático por el Institut del Teatre de Barcelona. Estudios de interpretación en la Escuela Oficial de Arte Dramático Parnassos (Utrech, NL) y teatro musical en la Escuela Memory. Complementa su formación con Iván Morales, Alicia Sánchez, Xavier Albertí, Xicu Masó, Txiqui Berraondo, Boris Rotenstein, Anna Estrada, Andrés Cuenca y Pep Armengol.
Ha trabajado en los montajes De soledats i silencis (Xicu Masó, RESAD Sala García Lorca 2010),
Cocaïna, absenta, pastilles de valda i cafè amb llet (Xavier Albertí, IT 2010), Vuelven (Rot&Klat,
Teatre Gomà 2010), Romeo & Julieta Adeternum (Waltzing Teatre, Teatre de Mataró Festival
Shakespeare, 2011), Waits FM (Ana Roca y Nicolás Chevallier, La Cuina 2012) y Colors al gòtic
(Rot&Klat, Teatre Gomà 2012). También ha participado como protagonista en Port Aventura con La fiebre del oro en el Saloon Far West. Ha realizado más de una veintena de cortometrajes (ESCAC, 2012-2013) así como varias publicidades destacando entre ellas Wolkswagen Park Assist. (Dir. Florian Meinberg, World Wide) y Poker Stars (Canada Films, World Wide). En televisión lo hemos visto en la serie La Riera (TVC, 2011). Actualmente se encuentra trabajando con Iván Morales.

ACTOR Josep Sobrevals Barcelona, 1981
Licenciado en Arte Dramático por el Institut del Teatre de Barcelona. Complementa su formación en cursos y seminarios de l’Obrador de la Sala Beckett y de l’Associació d’Actors. Ha trabajado en los montajes El Cantador (Xicu Masó, TNC 2014), No diràs el meu nom, (Marc Artigau, 2013)
Ensinistrarem els nostres fills (Marc Artigau, Teatre Lliure y Porta4 2013), Litus (Marta Buchaca, Sala
Flyhard y Teatre Lliure 2012), El Mercader de Venècia (Rafael Duran, TNC 2012), Julieta & Romeo (Marc Martínez, Teatro Español de Madrid 2011), A una nena nua llepa-li la pell, llepa-li la pell a una nena nua (Marc Artigau, Teatre Lliure 2010), Romeu i Julieta (Gerard Iravedra, Festival Shakespeare 2010), Jo tenia un fanal a la boca (Marc Artigau, Sala La Virgen 2010), El darrer gènesi (Josep Maria
Miró, 2009), Zèppelin (Cristina Clemente, 2009), La gran nit de Lurdes G (Josep Maria Miró y Cristina
Clemente, Teatre Versus 2008), Kurva (La Reial Companyia de Teatre de Catalunya, Fira de Tàrrega y BrightonFestival 2008) y La cuina (Arnold Wesker, Teatre Principal de Barcelona, 2004). En televisión lo hemos visto en las series Pop Ràpid (TVC, 2011), Volveremos! (TVC, 2010), Ventdelplà (TVC, 2009), Infidels (TVC, 2009) y El cor de la ciutat (TVC, 2007/09). Ha formado parte del taller Companyia K dirigido por Lluís Pascual (2012) y actualmente es miembro de la Jove Companyia del Teatre Nacional de Catalunya.

ACTOR David Montaño Barcelona, 1982
Licenciado en Arte Dramático por el Institut del Teatre de Barcelona. Complementa su formación con Pere Sais, Txiqui Berraondo, Anna Estrada y Mercè Managuerra. Ha trabajado en Teatro Medieval (Cía. Animarte, 2013), Advertencias para embarcaciones pequeñas (Joan Castells, Versus Teatre 2013), Waits FM (Ana Roca y Nicolas Chevallier, La Cuina 2012), El somriure del guanyador (Pere Planella, IT 2012), Les Variacions Golberg (Carme Portacelli, IT 2011), El principi de la saviesa (Teatro Municipal de El Catllar, 2007), Què en treurà la dona del soldat? (Ferran Castells,
Patronato Municipal Cultura de Torredembarra 2006), La nit de Sant Joan (Dagoll Dagom, Teatro
Municipal de El Catllar 2006). Ha participado en el largometraje Hijo de Caín (Jesús Monllaó, 2012) así como en diversos cortometrajes presentados en Festivales Nacionales e Internacionales, destacando entre ellos Falsos positivos, La Búsqueda y Sinfonía Cotidiana. Es co-guionista y actor en la webserie Barcelona Salvaje. En televisión lo hemos visto en la serie El cor de la ciutat (TVC, 2008) y Rutes Misterioses (Oriol Grau, 2005).

ACTOR Marc Pujol Barcelona, 1977
Ha trabajado en Asufre (Gemma Beltrán / Dei Furbi, mejor espectáculo del XIV Certamen de
Directoras de Escena de Torrejón de Ardoz 2011), Boscos endins (Joan Lluís Bozzo / Dagoll Dagom, BUTACA 2008 al mejor musical), Aloma (Joan Lluís Bozzo / TNC-Dagoll Dagom, 2008), La noche de San Juan (Carles Alberola / Dagoll Dagom, 2009), Las voces de Yambu (Thomas
Sauerteig / Sala Beckett), Perséfone (Joan Font / Comediants, CDN-Teatre Lliure 2011), La pequeña flauta mágica (Joan Font / Comediants, Liceu 2012), Auténtico Oeste de Sam Shepard
(J.Pérez / La Mama, 2009) o MILLET (vocc) (J.Pérez / La Mama, Almeria Teatre 2012), entre otras.
De sus últimos trabajos destacan Fuenteovejuna. Breve tratado sobre las ovejas domésticas (Ricard Soler / Obskené, premio ALMAGRO OFF 2013), La flauta màgica (Gemma Beltran / Dei Furbi, finalista premios MAX 2013 y nominación BUTACA 2013), La dona vinguda del futur (Marc Rosich,
BUTACA 2013 al mejor espectáculo familiar) y la webserie La vida.es (premio Festival de
Cine de Gerona 2013). En cine sus últimos trabajos han sido Little Ashes (P. Morrison, 2008), Codícia (Adrià Lahuerta, 2012), La Barbacoa (E. Urrutia, 2012), y los cortos Un cerdo en casa (X. Ruax, 2013) y Cenar Solo (X. Ruax, 2013) ambos premiados internacionalmente. En televisión lo hemos visto en las series La Sagrada Familia (TVC), El cor de la ciutat (TVC), Plats bruts (TVC), Médico de Familia
(Globomedia) y 18 i + (BTV).

ACTOR David Menéndez Barcelona, 1989
Llicenciat a l’ESAD en l’Institut del Teatre. Completa la seva formació amb LLuís Pasqual al Teatre LLuire amb un curs sobre el teatre de Federico Garcia Lorca i amb Natalia Menéndez fent un curs sobre El Siglo de Oro Español. Va ser seleccionat a les «Selecctions Sessions for the Worckcenter of Grotowsky and Thomas Richards» de Pontedera, Italia. També a l’escola Estudio Barroco amb Txiki
Berraondo, l’ Escola Eòlia, i métode Stanivslasky amb Boris Rotestein en el Col·legi del Teatre de
Barcelona. 2014-2015 El veurem al «REI LEAR» de W. Shakepseare al Teatre LLiure de Barcelona, Sala Fabià Puigserver. «La revólta dels Àngels» d’Enzo Cormann, dirigit per Nicolàs Chevallier, per estrenar al Teatre Akdèmia de Barcelona. 2013-2014 L’hem vist a «FAMYLIA» de Paula Ribó amb The Mamzelles Teatre» a la Sala Atrium de Barcelona. «SHELL» d’Albert Boronat, dirigida per Nicolàs Chevallier, estrenada al Mercat de les Flors dins la programació del Festival Grec de Barcelona 2014. «Boquitas Pintadas» de Manuel Puig, dirigida per Juan Pablo Miranda amb la cia CHORMA TEATRE, estrenat al Teatre Versus de Barcelona. 2012-2013″LA NIT» un muntatge a partir del text “La nuit juste avant le forets”, dirigit per Moreno Bernardi i estrenat a la Sala Plató de l’Institut del Teatre. “Fuenteovejuna: Breve tratado sobre las ovejas domésticas” de Ana M. Ricart, dirigit per Ricard Soler una producción de la Cia OBSKENÉ, estrenat al Corral de Comedias d’Alcalà de Henares a la mostra de “La Incubadora del Corral” un laboratori de creació escènica impulsat per el teatre La Abadía de Madrid. 2012- 2013. ”Bostezo 2.0” de Albert Boronat y dirigit per Nicolás Chevallier de la
Cia. PROJECTE NISU estrenat al cicle Aixopluc, al espai lliure del Teatre Lliure. 2011- 2012. “Don Juan Tenorio” de José Zorrilla dirigit per Enric Cusí i Joan Arqué, estrenat a l’ Octubre en el Cementiri del Poble Nou, una producció de Xarxa de cementiris de Barcelona. 2012-2013 . “Vamos a por Guti” d’Albert Boronat, dirigit per Nicolás Chevallier, una producció de la Cia PROJECTE NISU i estrenat al Novembre en el Versus Teatre i al Teatre Gaudí (Barcelona).2011-2012. Asessorament musical a través de la música Rap i la técnica del beat box amb Toni Xuclà y Pere Planella en el projecte de “Trifulkes de la Catalana tribu”, estrenat al Teatre Nacional de Catalunya. Asessorament muscial a través de la música Rap amb Pere Planella en “Perduts en la Wikipèdia” estrenat al Festival Grec de Barcelona, a las Sala Ovidi Montllor. 2012-2013. Al cine l’hem pogut vuere 2010 “La vida empieza hoy” llargmetratge dirigit per Laura Manà. Ovideo produccions (Barcelona) , 2014 Shortime “ Adiós” curtmetraje escrit y drigidit per Fran Granada. (Barcelona) Ha obtingut els següents premis i reconeixements: Premi Adrià Gual 2014 , concebut per el Festival Grec de Barcelona 2014 i l’ Institut del Teatre per el projecte «SEHLL» de la companyia PROJECTE NISU de Barcelona. Guanyador de la 3era edició del “Almagro off” en el Festival Internacional de Teatre Clàsico d’Almagro con
“Fuenteovejuna: Breve tratado sobre las ovejas domésticas” de Ana M. Ricart, dirigit per Ricard Soler amb la Cia. Obskené, en el papel de Comendador mayor de Calatrava. Guanyador del primer premi del jurat al festival Internacional de Teatro de Calle “ Noctívagos” en Oropesa de Toledo con
“Fuenteovejuna: Breve tratado sobre las ovejas domésticas” de Ana M. Ricart, dirigido per Ricard Soler amb la Cia. Obskené,. Primer premi del jurat a “Scena Simulacro” de la Sala Triángulo de Madrid amb “Vamos a por Guti” de Albert Boronat, dirigit per Nicolás Chevallier amb la Cia. PROJECTE NISU

ESCENOGRAFIA Jordi Rovira
Barcelona, 1984
Graduado en Escultura y Dirección de Obras de Interiorismo por la Escuela de Arte y Diseño La Massana. Actualmente está finalizando sus estudios en Escenografía en el Institut del Teatre de Barcelona. Ha trabajado en Otel·lo (Mercè Mariner, Teatre Ovidi Montllor 2013), Bonzo!! (Alex Duarri, IT 2013), L’Animal moribund (Marc Villanueva, IT 2013), La tardor barcelonina (Fèlix Pons, La Seca 2013), La Classe Morta (Joan Cusó, Teatre Sala Maria Plans 2012), El cas de les petúnies trepitjades (Marc Villanueva, IT 2012) y en el largometraje Fuerte Apache (Jaume Mateu, 2005) como encargado de atrezzo. Actualmente se encuentra trabajando como ayudante de escenografía con Alfonso Flores (Solo, Teatre Akadèmia 2014) y Quim Roy (No feu bromes amb l’amor, TNC
2015).

IL·LUMINACIÓ I SO Core Rodríguez
Barcelona, 1982
Licenciado en Publicidad y Relaciones públicas por la Universidad de Vic. Actualmente está finalizando sus estudios en Comunicación Audiovisual. Ha trabajado como técnico de sonido y luces en los espectáculos Cirkus (Contraseña Produccions, Tibidabo 2013), Pegados (Kaktus Music, 2012), Oh Susane (A-Team Cía, Teatre Llantiol 2010) y Pentagana (Contraseña Produccions, 2007). También ha trabajado como técnico de sonido, luces y regidor en la sala de teatro Almazen (2010).
En el campo audiovisual ha trabajado como iluminador en los cortos Doctor Birgatz (2009) y Primal Time (Héctor Lorda, 2007). Ha trabajado en diversas ocasiones como técnico de luces, vídeo y sonido en el Hotel Club Giverola y en el Amfiteatro Park Playa Barà. También ha trabajado como responsable de sonido e iluminación en la pasarela de la empresa Selmark (Recinto Ferial París y Teatre Lliure, 2007) y en la Feria Madrid para la empresa Mas Motor (2007). Trabaja regularmente para Contraseña Produccions como técnico de sonido y realización en variedad de eventos de carácter promocional. Actualmente está trabajando como técnico de luces en el espectáculo L’impresario in auguste (Cía. Ópera jove).

AJUDANT DE DIRECCIÓ I DRAMATÚRGIA Pau Masaló
Barcelona, 1983
Licenciado en Comunicación Audiovisual por la Universitat Pompeu Fabra y Doctorado en Teoría,
Análisis y DocumentaciónCinematográfica. Actualmente está finalizando sus estudios en Dirección y Dramaturgia en el Institut del Teatre de Barcelona. Ha trabajado como asistente de dirección en Caracremada de Lluís Galter (Festival de Cine de Venecia), 10.000KM de Carlos Marquès-Marcet (ganador del Festival de Málaga 2014) y como director artístico en Sleepless Knights (Festival Internacional de Cine de Berlín, BAFICI, Festival de San Sebastián).
En el campo teatral ha trabajado como ayudante de dirección con Àlex Rigola en Coriolà (Teatre
Lliure, 2012) y la compañía Constanza Macras/Dorky Park en Forest: The nature of Crisis
(Schaubühne 2013, Berlín). Ha dirigido Fam Oculta de Peer Wittenbols (Teatre Tantarantana, 2014) y La norma de l’extinció (Festival Fringe’14 – Madrid, Círcol Maldà, 2014). También ha sido responsable del montaje de las proyecciones audiovisuales de la opera Woyzzeck dirigida por Calixto Bieto en el Gran Teatre del Liceu y como videocreador en el espectáculo Òbit de la compañía La Fura dels Baus. Actualmente está trabajando en A House Is Not a Home, una versión libre sobre la obra Interior de Maurice Maeterlinck.

LA PISTA del 25 de juny al 5 de juliol

FITXA
Producció: Teatre Gaudí
Direcció: David Maqueda
Dramatúrgia: Jaume Viñas
Intèrprets: Aïda Bellet, Boris Cartes, Oriol Escalé, Oriol Guillem, Marc Joy, David Maqueda, Marina Mulet, Núria M. Montes, Joana Sureda
Escenografia i vestuari: Tània Gumbau
Espai sonor: Cristina Martínez Moviment: Amanda Rubio

INFORMACIÓ BÀSICA
Temporada a la SALA ATRIUM, Barcelona
Del 25 de juny al 5 de juliol de 2015
De dm. a diss. a les 21h (dg. a les 19 h)

SINOPSI
1930 , Estats Units està sumida a la gran depressió. Milions de persones busquen la manera de sobreviure en aquest entorn hostil i sense oportunitats. En mig d’aquest entorn de terrible misèria, les maratons de ball, tan populars a tot EEUU, es converteixen en l’única esperança de poder subsistir un temps més, tenint un lloc on dormir, alguna cosa per menjar i si hi ha sort guanyar un fantàstic premi econòmic i certa popularitat que els faci sortir d’aquesta situació. Però quin preu te tot això?
La Pista explica la història de 4 parelles que participen en un d’aquest concursos.. Cadascú vingut de llocs diferents i per motius diferents, sigui la fama, la gana o intentar assegurar un futur. La brutalitat d’aquest certamen els portarà al límit.. On radiquen els límits de l’ésser humà?, on radiquen els límits de cadascú? i quins mecanismes utilitzen per superar-los?

ARGUMENT
La necessitat és l’impuls principal pel que és regeix el món. En un entorn de crisis trepidant, les necessitats no cobertes són les bàsiques; menjar, un lloc on poder dormir. Moltes persones, al Mississipí dels anys 30, sense res i sense cap tipus d’ajuda del govern, intenten sobreviure. En aquest entorn, una perversió més, una nova manera de fer diners és converteix en el nou divertiment de la societat: Les maratons de Ball. Durant setmanes els concursants hauran de ballar sense parar, només descansant 15 minuts cada hora. Fins que caiguin rendits Tot davant dels ulls dels espectadors impassibles que “gaudeixen” de veure els conflictes i la lluita per resistir. Aquest és l’univers de La Pista, A partir d’aquí cadascú dels personatges trobarà diferents mecanismes que l’ajuden a gestionar el seu instint de supervivència. Sempre aquesta supervivència necessita d’una renúncia. Alguns renunciaran a la felicitat, altres a la possibilitat de família, a la seva salut, als seus principis, al seu art, inclús a la seva vida.
La història transita a través de les “bosses de records” de Vitto, un dels personatges, que és jutjat per haver ajudat a morir a la seva parella de ball, Joan.
Aquesta parella ens mostra la culminació dels límits de l’instint de supoervivència..
Vitto intentarà que el jurat (el públic) l’absolgui de ser condemnat per fer un acte d’humanitat. Vitto qüestionarà la ètica de tots aquest shows i de les persones que els consumeixen.
A través d’ells viatjarem a tots el moments del concurs i a les dificultats de tots el personatges. El concurs provoca en Joan una profunda desconnexió i desconfiança en la humanitat, i això fa que decideixi morir. Li demana a Vitto que l’ajudi a morir. Vitto ho fa i, paradoxalment, amb aquest fet demostra la compassió i humanitat que Joan desitjava, però ja és massa tard. Gràcies a aquest fet hi ha un bri d’esperança. La societat serà capaç d’entendre-ho.
La pista ens permet reflexionar sobre on són els límits dels éssers humans: on són els límits de la resistència humana? On és el límit entre l’humà i l’inhumà? Qui posa aquests límits? Quins són els motius que fan que aquests límits desapareguin? Què passa quan ja no existeix aquest límit?

L’OBRA
La Pista està basada en la pel·lícula Danzad Danzad Malditos i la novel·la d’Horace McCoy. A partir d’aquests embrions, i d’una recerca exhaustiva d’informació històrica sobre aquestes maratons, ens hem embarcat en un procés de creació a la sala d’assaig, on les situacions, els conflictes i el material textual sortiran d’aquesta investigació.
Conjuntament, i en paral·lel a les improvisacions, és proposa un treball corporal exhaustiu, per aprendre com és balla a l’època i aconseguir en la corporalitat tota aquesta degradació de tres mesos sense deixar de ballar.
Un treball col·lectiu, proposat i provocat pels estímuls del director, dramaturg, directora de moviment, i de música.
Tot plegat, amb un fort component visual on les imatges volen ser tan fortes com la paraula. Amb el codi poètic i amb el distanciament com a aliats, per tal que a l’espectador li ressoni a l’interior tot el que veu i viatgi a través de l’espectacle envers la pròpia reflexió.

SOBRE L’OBRA
Poques vegades es pot gaudir d’un procés d’escriptura lligat en estreta comunió amb el procés d’investigació a la sala d’assaig. Qui dona el tret de sortida és el text dramàtic resultant d’una recerca conjunta per part de tot l’equip de la companyia.
La feina de dramatúrgia ha estat, per dir-ho d’alguna manera, construir una autopista (gratuïta) tenint en compte els recorreguts que cadascú proposava. Passar per tots els pilars que demana aquesta història, la desesperació, l’autodestrucció, l’enveja, l’instint gregari, l’instint de supervivència. Buscant quins són els moments claus que condensen millor la situació a cada moment.
Per altra banda el text està escrit perquè les paraules siguin un suport d’allò què passa, perquè l’acció de l’escena sigui vista i no dita.
El text es vehicula amb un monòleg de Vitto, al judici, un temps després de la finalització del concurs.
El judici és una eina perfecta per fer avançar la història i anar descobrint o clarificant a l’espectador els fets que van succeint. Vitto rememora els esdeveniments des del seu punt de vista, i això ens transporta a la situació real que va passar, barrejant doncs el «temps judici» i el «temps concurs». Amb aquestes entrades i sortides de situació, i els pensaments de Vitto evocats al món, el missatge traspassa els límits de l’acció ficcional i arriba al públic. Un discurs on l’individu no és el protagonista, sinó la societat i el mecanisme del món. Doncs, el que els hi passa als protagonistes de la peça, no és tan important com el fet de que això va passar i passa a dia d’avui, emmascarat d’altres maneres.

Jaume Viñas – Dramaturg

ESTRUCTURA BÀSICA
Tema
La lluita per la supervivència.
Preguntes
Quins son els límits de l’ésser humà?
Fins a on estem disposats a arribar per tal de sobreviure?
Quin dret tenim a decidir sobre la nostre pròpia vida?
Quins judicis fem sobre els que han realitzat un acte d’eutanàsia?
Qui és el responsable que és facin concursos com aquests, el públic, els que hi participen o el productor?
Conflictes
L’home contra el seu instint de supervivència. La necessitat contra els valors ètics.
El negoci contra els valors humans Divertiment contra morbositat Cooperació contra competitivitat. Individu contra col·lectiu Tesis:
Es pot matar l’instint de supervivència?

SOBRE LA COMPANYIA
MENÚ TEATRAL COMPANYIA DE COMPANYIES
Menú Teatral neix el 2012 de la mà de Marina Mulet i David Maqueda, parella d’actors formats a l’Institut del Teatre de Barcelona.
Amb la necessitat d’explorar nous codis teatrals que apropen el teatre a la gent, i donar una sortida a propostes innovadores de diferents formats que revisen els conceptes clàssics i convencionals. Ells creen un espai virtual on acollir artistes escènics i les seves creacions. Una plataforma que funcioni com a paraigües comú pel desenvolupament, promoció i distribució d’aquests. Aprofitant els recursos i propiciant sinèrgies del mateix encontre entre creadors. També ideen poder produir espectacles propis, en diferents formats, amb una hipotètica companyia pròpia del col·lectiu. Al maig de 2014, aquesta hipotètica companyia es consolida amb Aïda Bellet, Alba Duñó i Núria Martínez
La Pista, és el primer espectacle de la companyia. El projecte requereix de més actors i d’altres col·laboradors per poder assolir els reptes que planteja.
Finalment es defineix un equip de 13 persones, on es diversifiquen les responsabilitats.

CURRÍCULUM DE LA COMPANYIA
El dia 9 de Maig de 2013 va participar en el projecte “Interacció” impulsat des del Centre d’Estudis i Recursos Culturals de Diputació de Barcelona. Va participar fent un tastet de les diverses obres que oferim, i vam omplir el pati de l’edifici del CERC de personatges i Teatre. http://interaccio.diba.cat/documents/programa-de-les-jornades-interaccio
El dia 26 d’Octubre de 2013 Menú Teatral va organitzar el primer Festival de MicroTeatre a l’Auditori Can Palots de Canovelles, el qual va ser un èxit, http://www.canovelles.cat/actualitat/noticies/2013/10/29/exit-de-public-al-festival-demicroteatre-de-can-palots.

EQUIP ARTÍSTIC

DRAMATÚRGIA Jaume Viñas
Format al Col·legi de Teatre de Barcelona i a l’Institut del Teatre de Barcelona. Ha treballat amb directors com Alex Ollé, Xicu Masó o Ferran Audí. Ha editat un disc produït per Manu Guix, Roger Rodés i masteritzat per Marc Parrot amb el seu conjunt musical Domiti, i també ha llençat al mercat un disc produït per Pep Sala amb el seu altre conjunt

ACTRIU I DRAMATÚRGIA Aïda Bellet
Comença els seus estudis d’art dramàtic el 2004 amb l’Helena Munné a la seva escola Helena Munné Estudi de Teatre. El 2011 accedeix a l’Institut del Teatre on té l’oportunitat de treballar amb gent com Mercè Managuerra, Muntsa Alcañiz, Txiki Berraondo, Lluïsa Sala, Juanjo Cuesta, Pablo Ley, Ramon Vila o Clara Segura. Li interessa també la dansa i fa classes amb Natàlia Viñas, Xaro Campo o Lipi Hernández. Participa en un workshop amb Kari Margolis. El 2014 té l’oportunitat d’assistir a una masterclass amb Declan Donnellan.
Dins del marc de FactoriaIT ha participat en muntatges com La ràbia al cos, de John Osbourne, dirigit per Txiki Berraondo,; Dansa d’agost, de Brian Friel, dirigit per Clara Segura, fent el personatge d’Agnes; Maria Estuard, de Friedrich Schiller, dirigit per Frederic Roda, fent el personatge de Burleigh; o L’instant, de Jean Marie Piemme, dirigit per Ramon Vila i fent el personatge de Dona de Cabells Verds. A més a més participa en Broken Barbies, adaptació teatral de la pel·lícula What ever happened to Baby Jane, de Robert Aldrich, feta per Meritxell Rodríguez, fent el personatge de la veïna. A part d’això, està treballant per crear una companyia de teatre pròpia, amb qui ja ha estrenat un espectacle sobre desnonaments anomenat Des…què? el juny del 2013

DIRECCIÓ I ACTOR David Maqueda
Format com a actor a l’Institut del Teatre i al Col.legi del Teatre de Barcelona- Ha treballat amb la companyia La Brochette amb l’espetacle Improfoof, representat al teatre Llantiol el 2012. Amb la compnyia Nariarnanti ha representat els espectacles Ijamina’t, al Teatreneu el 2008 i Fashion Feeling Music a la Sala Muntaner el 2010 (dirigida per Ivan Lavanda) També ha fet de professor i director amb tres companyies: Mea Culpa, TéARte i Cumunulimbus. Amb aquestes companyies ha dirigit els següents espectacles: Crim i crit, Desperta, Elles maten, Nascuts culpables

ACTOR I COORDINACIÓ Boris Cartes
Actualment estudia Interpretació a l’Institut del Teatre de Barcelona. Durant la seva formació ha estat dirigit per Josep Maria Mestre, Mercè Mariner i Carme Portacceli. Ha participat del muntatge de Cuques, de la companyia a Aquatremans estrenats a la Nau Ivanow, també ha participat de la lectura dramatitzada Max Frisch, dirigida per Ester Nadal, dins la programació de l’Escena Nacional Andorrana- Fa d’actor a l’obra l’Onada, al Teatre Lliure, l’any 2013, i també en Café del Sol, de Blanca Bardagil. L’últim que ha fet es El Somni d’una nit d’estiu, amb la companyia McGregor, en el Up All Night –festival. Ha realitzat el teaster de Generació perduda .
Té estudis de solfeig, piano, harmonia i saxo. El 2006 va fer un stage amb Blue Lake Orchestra de Michigan.

ACTOR I DISSENY GRÀFIC Oriol Escalé
Estudiant de 4t d’Interpretació de text a l’Institut del Teatre de Barcelona. Ha realitzat cursos i tallers monogràfics sobre interpretació, teatre musical, vers, dramatúrgia, etc, a càrrec Joan Roura, Jordi Torres, Antoni Font, Xavier Boada o Lluís Soler, entre d’altres. Ha participat en espectacles de teatre amateur i semiprofessional com ara Calígula d’Albert Camús, dirigida per Montse Butjosa (en el paper de Calígula) amb la companyia les Cesonietes; Croades de Michel Azama, dirigida per Jordi Arqués (en el paper d’Ismaïl) amb la companyia La Trobada; Converses entre sirenes, direcció i dramatúrgia d’Antoni Font a partir del recull de textos Manlleu Íntim, amb La Nota Teatre; entre d’altres produccions amb companyies com Teatre Centre Manlleu, El Nou69 Teatre, Gallaret Teatre o Sis de Copes. En el camp audiovisual, ha participat en curtmetratges d’alumnes de l’ESCAC o l’UPF, també amb productores com Conxita Produccions, El Cocu o Delta Produccions, entre d’altres.

ACTOR, ESCENOGRFIA I VESTUARI I AUDIOVISUALS Oriol Guillem
Oriol Guillem, s’ha format com a actor a l’Institut del Teatre de Barcelona i és llicenciat en Comunicació Audiovisual per la Universitat Pompeu Fabra també de Barcelona. El 2009 entra a formar part del Institut de Gospel de la ciutat. És membre del grup coral Deu de Veu, guanyador de diversos concursos de música ( tan televisions, com de formats convencionals) Ha participat en els espectacles de la Factoria IT: Españistan, sota la direcció de Daniel Monterroso, A alta Mar, dirigida per Bernat Pons. També ha format part de la companyia de creació Dos.Sis. Al 2014 ha estrenat i girat l’espectacle músical Dècades amb Deu de Veu

ACTOR Marc Joy
Marc Joy ha estudiat l’Institut del Teatre, Barcelona. A nivell professional, ha treballat a dues sèries per a IB3, Televisió Autonòmica Balear: Laberint de passions, en el personatge Marc, i Mossèn Capellà, en el personatge de Xesc, les dues dirigides per Humberto Miró, Maria Pulido, Maria
Togores, entre d’altres. Pel que respecta a teatre, ha participat a La Veu de l’autor dirigida per
Xavier Morató, a Maria Estuard en el personatge de Paulet, a Calígula en el personatge d’Escipió, a
El càsting, obra en format miniteatre dirigida per Toni Lluís Reyes i actualment participa a Pastorets Tricicle, dirigida per Paco Mir, representada al teatre Poliorama de Barcelona

ACTRIU I DRAMATÚRGIA Marina Mulet
Llicenciada en Art Dramàtic per L’Institut del Teatre de Barcelona. Ha cursat també el Postgrau de
Teatre i Educació a l’Institut del Teatre de Vic i s’ha format al Col·legi de Teatre de Barcelona. Té el Grau Elemental de Llenguatge. Va participar en la sèrie de televisió “Més Dinamita” de TV3 dirigida per Paco Mir. Ha actuat al Teatre Grec, fent l’obra Bartolomé Encadenado de Sanchis Sinisterra, dirigida per Antonio Simón, dins del Festival Grec 2014; al MACBA, fent Bats & Clubs; al Teatre Gaudí i Versus, fent Oceà (adaptació de la novel·la d’Alessandro Baricco), dirigida per Ivan Padilla. Al Teatre Lliure, fent un recital en homenatge a Salvador Espriu, en la commemoració del centenari de l’Institut del Teatre, amb direcció de Joan Ollé. Al CCCB, fent el recital COS, en homenatge a Vicent
Andrés Estellés, dramatúrgia d’Albert Roig i direcció d’Albert Roig, Hector Móra i Valeria Villar en 2013. També treballa fent contacontes i animacions en fires medievals amb la companyia Cofundadora de la companyia Menú Teatral.

ACTRIU, ESCENOGRAFIA I VESTUARI Núria M.Montes
Ha format a l’Institut del Teatre. Es va iniciar al teatre a l’Aula de Teatre i Dansa del Comú d’Andorra la Vella amb projectes com Hair o no hair o La meva vida i amb professors com Jordi Llop o Joan Hernandez. Ha fet cursos de pedagogia teatral amb Eva Pérez i monogràfics davant de càmera amb l’actor Joel Minguet. Així com un curs formatiu sobre el “Margolis Method” impartit per Kari Margolis. Ha participat en projectes teatrals com DES…QUÈ de la companyia DOS·SIS, així com en Què se’n ha fet de la Baby Jane?, adaptació teatral de la pel·lícula Whatever happened to Baby Jane de Robert Aldrich. També ha participat en projectes cinematogràfics com La Venus de Cire, un curtmetratge parisenc dirigit per Thomas LeFevbre i Hipsterland, websèrie en què encara continua, escrita per Marc Sarrats i Ivan Panisello i amb Damià Serra com a director d’actors i d’alguns episodis

ACTRIU Joana Sureda
S’inicia en el món del teatre al Teatre de Manacor. Té formació de gimnàstica artística i acrobàcia i actualment cursa 4t d’interpretació a l’Institut del Teatre de Barcelona on ha participat també com a actriu en pràctiques escèniques de direcció com Españistán, La Frontera i Pan, i tallers impartits per l’institut com Dansa d’agost, La mort i la primavera, i taller de commedia dell arte. També forma part de la companyia De Mel i Sucre amb l’obra Sis Misteris.

PRODUCCIÓ Alba Duñó
Alba Duñó s’ha format com a actriu a L’Institut del Teatre de Barcelona i a la Casona de Barcelona. Ha participat en diversos seminaris a altres escoles (Txiki Berraondo, Esteve Rovira, Pau Freixa…) Ha col·laborat com a actriu amb la Fura dels Baus i ha tingut la seva pròpia companyia Ha col·laborat en diverses ocasions amb l’escola de Cinema de Barcelona i amb l’ESCAC i ha estat actriu de repartiment del llargmetratge DVA, de Manuel Mira. També ha estat, durant més de 5 anys, professora d’interpretació de l’escola la Bobina. Ha estrenat Des..què?, espectacle de creació, amb la seva pròpia companyia Dos.sis i ha participat a l’acte del Centenari del Institut del Teatre, dirigit per Joan Ollé al teatre Lliure de Barcelona. Ha realitzat Traïció de Harold Pinter dirigida per Jordi Rubio. Ha fet d’Olaf a el Temps i l’habitació, de Butho Strauss, dirigits per Raimon Molins, dins del projectes que es realitzen al Institut del teatre. Actualment està realitzant l’instant de Jean Marie Piemme també al IT, dirigit per Ramón Vila. Ha passat a forma part de la companyia de cine i teatre Directores Contemporanios de Carolina Rivas, i participa del muntatge La història de un Àrbol.

DIRECCIÓ MUSICAL Cristina Martínez
S’ ha format com actriu a l’ Institut del Teatre de Barcelona. Graduada en música en l’especialitat de piano al Conservatori de música de Terrassa on també realitza estudis de cant i d’acordió. Integrant del grup musical Sense Sal, guanyadors del premi Enderrock i semifinalistes del Sona 9. Va estudiar durant vuit anys a l’ escola Acció Teatre i també va fer cursos d’interpretació i música amb Oscar Mas i Annabel Totusaus. Durant quatre anys forma part de dues companyies terrassenques i l’ any 2013 estrena Sin ton ni son a Madrid. Dins l’ Institut del Teatre ha participat en practiques de direcció: Antígona i Españistan, així com tallers propis: Amb la ràbia al cos, El temps i l’ habitació i Maria Estuard . Actualment està participant en un dels projectes de la companyia Els Comediants

COREÓGRAFA Amanda Rubio
Intèrpret de la companyia La3catorce. Formada en dansa clàssica en el Conservatori Professional de Dansa d’Almèria, tot acabant la carrera en l’any 2011. Intèrpret del projecte PerViérteme, guanyador de la Convocatòria de l’Ajuda a la Producció i Exhibició d’Arts Escèniques de l’any 2013. Ha participat en festivals de dansa internacionals, com el Festival Fintdaz a Iquique (Xile) i el Festival 100% Cuerpo a Lima (Perú), entre d’altres. Des de l’any 2010 treballa com a directora artística i coreògrafa per a la creació del festival de dansa a Almèria. Actualment estudia 4t de Coreografia i Interpretació en l’Institut del Teatre.

LES ESTREBADES D’UNA
PINTA TRENCADA
del 9 al 19 de juliol

FITXA
Direcció: Antonio Calvo
Dramatúrgia: Jaume Viñas
Intèrprets: Mar Pawlowsky i Elena Nieto
Escenografia: Sebastià Brossa i Marina Soteras
Assessorament de vestuari: Carlota Ricart
Assessor de moviment: David Marín
Disseny gràfic: Elena Nieto
Fotografia: Maria Contreras

INFORMACIÓ BÀSICA
Temporada a la SALA ATRIUM, Barcelona
Del 9 al 19 de juliol de 2015
De dm. a diss. a les 21h (dg. a les 19 h)

SINOPSI
“Vaig anar a la universitat 6 vegades. Vaig tenir 10 parelles i 40 casaments. Vaig tenir 150 gossos, sempre amb el mateix nom. I fills… tants que ni recordo. Gairebé cada dia era rica, i pràcticament tots era una princesa”
Si poguéssim parlar amb nosaltres mateixos quan tot això era possible, què ens diríem? ‘Les estrebades d’una pinta trencada’ ens presenta la Lia, una dona que torna al seu passat en busca de respostes. Les decisions que van esquerdar el seu camí la van fer caure i la van convertir en qui és: una dona infeliç. Ara, potser s’omplirà de valor i s’atrevirà a fer un pas que la pugui portar ben lluny, molt més enllà d’aquells somnis que tota la vida, uns i altres s’han esforçat per tenyir-li de rosa.

EQUIP ARTÍSTIC
DIRECCIÓ Antonio Calvo
Llicenciat en Direcció i Dramatúrgia per l’Institut del Teatre de Barcelona.
ENS HI HA PORTAT LA PARAULA. Vinyoli Director. Estrenada a l’Anfiteatre del Grec de Montjuïc. L’ODISSEA Director. Estrenada al Festival Temporada Alta. Teatro de Salt. EXTREMS Director. Teatre municipal de Palma. 2008
N&N. Director. Sala Beckett. Text de Marc Rosich. Barcelona.
NO PESA EL CORAZÓN DE LOS VELOCES. Director i dramaturg. Teatre Nacional de Catalunya.
Espectacle de dansa. Cia Erre que Erre. Barcelona.
ENFERMO IMAGINARIO. Director. Teatre Condal. Focus. Text de Marc Rosich i Pau Miró. Barcelona. UN FILL, UN LLIBRE, UN ARBRE. Director. Teatre Nacional de Catalunya. Barcelona. 2007 SEGONES REFERÈNCIES. Director. Festival LOLA Octubre 2007 Esparreguera.
TIRANT LO BLANC. Ajudant de direcció. Focus. Director: Calixto Bieito.
LLUIS SOLER DIU SHAKESPEARE. Director. Festival Shakespeare de Santa Susana.
LA MILLOR NIT DE LA TEVA VIDA. Director TNC / Sala Versus Projecte T6. Barcelona. Autor: Jordi Silva. 2006
DUTY FREE. Director. Nominada al Max a millor musical. Cia Jácara. Alicante. Text de Marc Rosich. HOMERO, ILÍADA. Director. Festival Grec 2006. Plaça del Rei. Barcelona. Adaptació del texto de Baricco.
CARNAVAL. Ajudant de direcció. Director: Sergi Belbel. Autor: Jordi Galceran. Producció de Focus.
AMOR DE DON PERLIMPLÍN CON BELISA EN SU JARDÍN. Federico García Lorca. Director. Teatret.
Esparreguera (Barcelona).
ENTRE MESES VARIADOS. Director. Teatre Lliure. Sala Fabià Puigserver. Barcelona. Dramaturg: Marc Rosich. 2005
EL COMTE ARNAU. Director. Festival Grec 2005. Teatre Grec. Barcelona. Adaptació del poema El Comte Arnau de Josep Mª de Sagarra. Actor: Lluís Soler.
ENTERRATS O LES ROSES PUTREFACTES. Director. Associació d’Actors i Directors de Catalunya.
Barcelona. Autor: Víctor Álvaro. 2004
ELMETODE GRÖNHOLM. Ajudant de Direcció. Barcelona. Teatre Poliorama. Autor: Jordi Galcerán.
Director: Sergi Belbel. Coproducció con el TNC (Teatre Nacional de Catalunya).
COPI I OCAÑA AL PURGATORI. Assessor d’andalús. Teatre Tanta antana (Bcn). Autor: Marc Rosich. Director: Julio Álvarez.

DRAMATÚRGIA Jaume Viñas

FORMACIÓ
-Cursant 4rt curs a Institut del Teatre de Barcelona. 2011-15
-Expressió i veu. Coralina Colom. 2009
-Titulat en Art Dramàtic pel Col·legi de Teatre de Barcelona. 2005-08
-Lluïsos de Gràcia. 2003-07
-Instruments: Baix elèctric, bateria, piano, guitarra i harmònica.

TEATRE
-Onde o horizonte se move. Dir Gustavo Ciríaco. Mercat de les flors 2015
-El Drac d’or. Dir Carme Portaceli. Teatre Ovidi Montllor 2014
-Lectures dramatitzades: Dir Marc Rosich, Jordi Prat i Coll, Víctor Muñoz. Sala Beckett 2014
-Diari d’una miliciana. Dir Toni Galmés. Gira Mallorca 2013_14
-Pan. Dir Bernat Pons. IT 2014
-El temps i l’habitació. Dir Raimon Molins. IT 2014
-Viatges. Dir Ferran Audí. Festival Grec 2012
-Cites amb Shakespeare. Dir Blanca Bardagil. Festival de Shakespeare de Mataró 2010
-El Somni d’una nit d’estiu. Dir Xicu Masó. CTB 2008
-La Cantant Calba. Dir Ester Nadal. CTB 2007

CINEMA I TV
-Imberbe. Websèrie. 2014
-Un par. Websèrie. 2014
-Un món a part. UPF. 2013
-Ghost Track. “SI Sancte Joannes”. Dir Fabrizio Rossetti. 2012
-L’estatut dels estudiants UB. 2010-2011
-+34. Dir Ryuta Tanaka. 2010
-Campanya BcnActiva. Acontraluz films. 2008

ALTRES
-Dramàtics Catalunya Radio. Dir Dolors Martínez. 2012-13
-Animació a Gerónimo Stilton el musical. Dir Àngel Llàtzer. FOCUS 2010-13
-Animacions infantils. Grup 62 i Grupo Planeta 2006-15
-Membre del grup musical Domiti. 2007-15

ACTRIU Elena Nieto

FORMACIÓ
-Institut del Teatre de Barcelona. E.S.A.D. 4rt Interpretació textual. 2015.
-Biomecànica teatral amb Moreno Bernardi. 2014.
-Interpretació davant la càmera amb Macarena Pombo –Central de Cine de Madrid-. 2012 -Entrenament actoral Daulte amb Núria Legarda. 2011-12.
-Classes de cant amb Cristina Ruiz (actualment)

TEATRE
“Aldarulls” (musical) Direcció: Joan Vila. Direcció musical: Víctor Ferragut. 2014 i 2013
“El Rinoceront” d’Eugene Ionesco. Direcció: Carme Portaceli. 2014
“Les dones sàvies” de Molière. Direcció: Frederic Roda. 2013
“Truc o troc” Commedia de’ll arte Direcció: Gemma Beltran. 2012
“Silencis” Direcció: David Marín. 2010
“Las maravillas de Lewis” (musical) Direcció: Catiana Cortés. Direcció musical: Mateu Bauçà. 2010

TELEVISIÓ
“Celestino So’Xiriqui” Direcció: Fran Dacosta. Producció: Ramiro Pedraza. 2014. –Documental- “13 maneres de quedar-se sol” Direcció: Pau Ortiz. Producció: Tumateixproduccions i XTVL per Do.
2012. –Serie de TV-
“Au idò” IB3 TELEVISIÓ. (Televisió de les Illes Balears) 2010. –Programa de TV-

CINEMA
“Los inocentes” Direcció: Miguel Sánchez. Producció: ESCAC Films. 2013. –Pel·lícula- “Manos arriba… esto es España ” Direcció: Xavi Serradell. Producció: Films a farts. 2013.
-Curtmetratge-
“13 maneres de quedar-se sol” Direcció: Pau Ortiz. Producció: Tumateixproduccions i XTVL per Do.
2012. –Pel·lícula-
“1604” Direcció: Tony Vallés. Producció: Tonyallesfilms.

ACTRIU Mar Pawlowsky
FORMACIÓ
-Institut del Teatre de Barcelona. E.S.A.D. 4rt Interpretació textual. 2015.
-Interpretació a “Laura Jou estudi per a l’actor” amb Isaac Alcayde (actualment)
-Interpretació davant la càmera amb Tonucha Vidal i Javier F, Luna (setembre 2014)
-Biomecànica teatral amb Moreno Bernardi (setembre 2013- actualment)
-Entrenament actoral Daulte amb Núria Legarda (setembre 2011-juny 2012)

TEATRE
-“Soliloquejar amb algú” escrita i dirigida per Roger Torns. EL EJE CIA. La Seca Espai Brossa. 2015.
*En procés.
-“Obsolescence. Eros, tánatos i cants de sirena” de Susanna García-Prieto. Direcció: Alex D.Capo. EL
EJE CIA. Festival Festiu-Fringe Barcelona. 2014
-“L’estiu dels zombies” (lectura dramatitzada) Direcció: Marc Rosich. Sala Beckett. 2014
-“Cèl·lules T” Direcció: Gerard Nicasi. EL EJE CIA. Porta 4. 2013
-“La porta Rashó” Institut del Teatre. Direcció: Jordi Vilà. 2013
-“Un matrimoni de Boston” de David Mamet. Direcció: Rosa Mercadé. 2010.

CINEMA
-“BarceRoma65”Direcció: Albert Pueyo. 2014 –Documental ficcionat-
-“Requisitos para ser una persona normal” Direcció: Leticia Dolera. 2014. Llargmetratge- -“Tots volem el millor per a ella” Direcció: Mar Coll. 2012 –Llargmetratge-
-“B-0355” Direcció: Núria Solé. 2010 –Curtmetratge-

PUBLICITAT
-“Vengámonos arriba” Aquarius. Prod. Hermanos Argentina SL. 2014.
-“Amor de madre” Direcció: Marçal Forés. Prod Canada. 2014.

ESCENOGRAFIA Sebastià Brossa
Escenògraf i il.lustrador.
Ha treballat a teatres com el teatre nacional de Catalunya, el teatre Romea, El teatre lliure, El teatro español de Madrid, entre altres.
Projectes amb directors com Joan Ollé, Àlex Rigola, Daniel Veronesse, Àngel Llàcer, Jordi Casanovas, Julio Manrique, Josep Maria Pou o Oriol Broggi.
Alguns espectacles destacats com European House (teatre Lliure, premi butaca 2007 juntament amb Bibiana Puigdefàbregas), Incendis (al Romea, premi Butaca 2012), Barcelona (TNC, 2013), Doña Rosita La Soltera o el Lenguaje de las flores (Sala Gran TNC, 2014), La Partida (Romea 2014), Somni d´una nit d´estiu (Sala Gran TNC, 2014), Los Cuentos de la peste (teatro español 2015), Vilafranca, un dinar de festa major (teatres Amics 2015)…
Imparteix classes com a professor en el posgrau d´espacio escenográfico d´ELISAVA, i ha estat professor de Projectes i taller al Institut del teatre.

INFORMACIÓ BÀSICA CICLE DESPERTALAB

Temporada a la SALA ATRIUM, Barcelona
De l’11 de juny al 19 de juliol de 2015
C/ Consell de cent,435. Baixos. 08009 Barcelona.
T. [00 34] 931 82 46 06 / 661 981 799 atrium@atrium.cat · www.atrium.cat
Com arribar-hi: Metro: L2 Tetuan, L4 Girona i L5 Verdaguer. Bus: 6, 19, 20, 50, 51 i 55
FUNCIONS
De dimarts a dissabte a les 21h i diumenge a les 19h
Preu: 19€
Venda d’entrades:
Ticketea (www.ticketea.com) i a la taquilla de la Sala Atrium. Reserves: reserves@atrium.cat

Director artístic Sala Atrium
Raimon Molins sala@atrium.cat

Producció Sala Atrium
Mireia Trias mireia@atrium.cat / 931 82 46 06 / 661 981 799

Comunicació Sala Atrium
Patrícia Mendoza comunicacio@atrium.cat / 931 82 46 06 / 661 981 799

Cap tècnic del teatre
Xavier Alabart

: