2a edició Cicle de creació escènica Despertalab 2016 (del 8 al 24 de juny)


 

 
image002

 

 

Tindrem la presència de totes les companyies participants d’enguany així com els representats de l’organització del cicle: David Marín (Nau Ivanow) i Raimon Molins (sala Atrium).

                 Guanyadors de la 2a edició del DespertaLab Cicle de creació escènica 2016

  • 1er premi No hi ha bosc a Sarajevo de la companyia Paradiso 99
  • 2on premi Y-X o la fidelitat dels cignes negres de la companyia El martell
  • 3er premi Dramaburg de Carlos Perelló

 

La Nau Ivanow i la Sala Atrium van unificar el 2015 la beca Desperta i el cicle Atrium Lab en el Cicle de creació escènica DespertaLab amb l’objectiu de donar suport a la creació teatral més activa i emergent. A través d’aquest cicle, es posa a l’abast dels artistes i companyies l’espai i les condicions tècniques adients per a la creació, la producció, la comunicació-difusió i l’exhibició d’una obra teatral.

L’objectiu del cicle és donar suport als creadors i companyies en el procés de creació de les seves obres i contribuir a la seva entrada en les xarxes professionals de difusió i exhibició artística. A més de donar els recursos per a la projecció d’un espectacle, des de la seva creació fins a la difusió, ofereix una experiència formativa que els doni els recursos i les habilitats necessàries per a futurs reptes professionals, tot incidint en el procés de creació i producció, la comunicació i l’exhibició. Es tracta, doncs, de potenciar la vida del projecte més enllà de la creació.

Les companyies Paradiso 99, El martell i el text de Carlos Perelló, han estat els guanyadors de la 2a edició del DespertaLab Cicle de creació escènica 2016. Els tres espectacles guanyadors tenen la cessió durant 4 setmanes d’una sala d’assaig a la Nau Ivanow; 10 dies de presentació de l’obra a la Sala Atrium; l’accés al Viver de Creadors de la Nau Ivanow; el suport en el contacte amb programadors; la comunicació i difusió del cicle i de l’espectacle, i la formació en comunicació estratègica en la importància de la comunicació i gestió d’un projecte escènic. A més, el primer premi rebrà una dotació econòmica de 2.000€ i el segon, de 1.000€

 

Dramaburg de Carlos Perelló

  

Del 8 al 19 de juny  Dramatúrgia: Carlos Perelló

Direcció: Guillem Gefaell

Intèrprets: Laia Alberch, Rafa Delacroix, Georgina Latre i Xavier Torra

Disseny de vestuari i escenografia: Margherita Mantovani

Disseny de espai sonor i música: Blai Barba

Producció i comunicació: Júlia Simó

Espectacle en castellà

Durada Aproximada 65 minuts

 

“Bien-unidos ¡Bienvenidos a aquí! A la Gala de nuestra reconstrucción.  A la reforma de nuestra identidad.  Al diseño del deseo común. A la consolidación de la certeza a través de la forma de las cosas. La forma no es trivial. El conocimiento de la forma es la clave de la sabiduría.

¿Para qué venir hoy hasta aquí? ¡Para trascender!”

 

Un jove periodista es capbussa dins les entranyes del esdeveniment més glamurós de l’any. Retransmetent en directe per a tot el món, vol, amb una única pregunta, despullar l’estrella principal de l’espectacle, deixant en evidencia la seva superficialitat i inconsciència. Però la gala convertirà la puresa del periodista en part del espectacle, corrompent-la, utilitzant-la per mantenir l’audiència al màxim fins a un final explosiu.

DRAMABURG és una reflexió sobre la civilització de l’espectacle. Sobre com convertim en producte tot allò que queda pur i natural en nosaltres, convertint-nos en còmplices i turistes de la destrucció del nostre món.

 

 

No hi ha bosc a Sarajevo de Cia Paradiso 99  

 

Del 29 de juny al 10 de juliol 

Direcció i text: Begoña Moral 

Ajudant de direcció: Meritxell Rodríguez  

Producció: Laia Falp 

Traducció: Roger Batalla 

Intèrprets: Albert Bassas, Roger Batalla, Xavier Grivé,

Andrea Martínez, Guillem Motos, Pol Para, 

Núria Rocamora, Carol Rovira i Laura Tamayo 

Il·luminació: Aina Vergés 

Vestuari: Marc Udina 

Projeccions i vídeo: Marc Salicrú i Raquel Ibort 

Espai: Aina Vergés 

Espai sonor: Manuel Pajuelo 

Arranjaments musicals: Carol Rovira 

Moviment: Igone López 

Disseny gràfic: Raquel Ibort

Espectacle en català

Durada Aproximada 90 minuts 

 

 

1992. Guerra de Bòsnia, ciutat assetjada de Sarajevo. Un franctirador serbi busca retrobar-se amb una dona bosniana a qui va estimar abans de l´inici de la guerra. Cap dels dos amants pot ser el mateix ara que la mort els envolta. Tots dos són alhora víctimes i botxins. Amb ells, una parella sèrbia, un soldat de l´ONU i un corresponsal de premsa es converteixen en testimonis i protagonistes del terror. Allà plou cendra constantment, i aquí, a Barcelona, assistim a les olimpíades, impassibles al seu patiment.

 

 

 

Y-X o La fidelitat dels cignes negres de Cia El Martell 

Del 13 al 24 de juliol 

Direcció i dramatúrgia: Laia Alsina Ferrer

Ajudantia de direcció: Aleix Duarri

Repartiment: Sergi Gibert, Andrea Martínez, Andrea Portella, Martí Salvat i Josep Sobrevals.

Disseny d’escenografia i vestuari: Carlota Masvidal

Caracterització: Núria Ribera

Disseny d’il·luminació: Rubèn Taltavull

Assessoria de cant: Robert Gonzàlez

Producció: Carlota Masvidal

Ajudantia de producció: Albert Avilès

Espectacle en català

Durada Aproximada 95 minuts 

 

Si esteu llegint això és que ens estimeu. O que heu sentit alguna

espècie d’atracció inesperada per una obra amb un títol tan desafortunat com “YX (o La fidelitat dels cignes negres)” i esteu intentant esbrinar de què tracta. O potser és que esteu secretament enamorats d’algun dels nostres actors i, per tal de tenir tema de conversa i quedar bé, us voleu assegurar que entendreu l’espectacle. Sigui com sigui, si esteu llegint aquesta sinopsi feta per encàrrec i a altes hores de la nit intentant combinar això del teatre amb qualsevol altra feina precària, és perquè heu sentit un impuls, per petit que sigui, vinculat a l’amor. Si és així, si heu sentit amor, amor vertader, -el de les pel·lícules de Hollywood o el dels contes de fades-només us  fa falta seguir el vostre instint i venir a veure “YX”, un caramelet romàntic que hem cuinat a foc lent.  Això sí, si realment ens estimeu, més val que no torneu mai més al teatre i que no goseu anar a veure, no goseu ni somiar amb cap altre espectacle. Sou el nostre públic i, si ho féssiu, ens sentiríem profundament traïts. I ploraríem. Molt. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Informació pràctica sobre el Cicle de creació escènica DespertaLab 2016

 

Del  8 de juny al 24 de juliol de 2016 De dimecres a dissabte a les 20.30h  Diumenges a les 19.00h.

Preu: de 12€ a 19€

Venda d’entrades: Entradium (www.entradium.com) i a la taquilla de la Sala Atrium.  

Reserves: reserves@atrium.cat