La Fundació SGAE i ADETCA impulsen, per segon any, el DIA DE L’AUTOR SGAE. Una iniciativa per a que el públic vagi a veure el teatre d’autors d’aquí (del 19 de novembre al 17 de desembre)


sgae

 

 

 

 

 

 

 

 

La Fundació SGAE, per mitjà del Consell Territorial de la SGAE a Catalunya, i l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA) promouen la segona edició del Dia de l’Autor SGAE.

Hi participen 13 socis autors de la SGAE

 9 obres de teatre a 9 espais escènics de dues localitats: Barcelona i Igualada

 Els autors de la SGAE paguen el 90% de l’entrada, valorada en 15 €, i el públic es fa càrrec del 10% restant, el dret d’autor, el qual equival a 1,5 €

 Els OBJECTIUS del Dia de l’Autor SGAE són:
 impulsar el consum del teatre d’autors d’aquí
 assegurar a la presència de les seves obres a la cartellera
 contribuir a la seva difusió i apropament al públic
 col·laborar amb els empresaris de les arts escèniques

 CALENDARI: Dia de l’Autor SGAE tindrà lloc del 19 de novembre al 17 de desembre. Concretament els dies 19, 20, 26 i 28 de novembre, i 3, 8, 10 i 17 de desembre.

 AUTORS I OBRES: Els autors, socis de la SGAE, i les obres que formen part de la iniciativa són (per ordre alfabètic):

 Abel Boquera, Víctor Borràs i Laura Guiteras: Mrs. Brownie
 Albert Boronat: Snorkel
 Guillem Clua i Jordi Cornudella: 73 raons per deixar-te
 David Desola: Zona Franca
 Manel Dueso: Plató ha mort
 Xavi Múrcia i Mirna Vilasís: Els tres porquets es caguen de por
 Joan Ollé: Paraules d’amor
 Jordi Ramoneda: Les empreses es barallaran per donar-te feina
 Jorge-Yamam Serrano: Camargate 1.1

 TEATRES: Dia de l’Autor SGAE compta amb la col·laboració i participació dels 9 espais escènics següents (per ordre alfabètic):

 Almeria Teatre (Barcelona)
 Jove Teatre Regina (Barcelona)
 La Seca Espai Brossa (Barcelona)
 Sala Beckett/Obrador Internacional de Dramatúrgia (Barcelona)
 Sala Muntaner (Barcelona)
 SAT! Teatre (Barcelona)
 Teatre de l’Aurora (Igualada)
 Teatre Goya (Barcelona)
 Teatre Romea (Barcelona)

Després de l’èxit de l’any passat amb 1.500 entrades de teatre venudes en tan sols dos dies, la Fundació SGAE, per mitjà del Consell de la SGAE a Catalunya, amb la col·laboració de l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA) organitzen la segona edició del Dia de l’Autor SGAE.

L’origen del Dia de l’Autor SGAE es troba en el delicat moment del sector de la cultura, el qual afecta tant als autors socis de la Societat General d’Autors i Editors, com també als empresaris que intenten mantenir la indústria cultural del país.

Per al Consell de la SGAE a Catalunya hi ha una necessitat que el repertori i les obres dels autors de la nostra entitat, socis i companys dels autors que integren el Consell, continuïn presents a les programacions i cartelleres dels teatres de Catalunya.

Així doncs, el Consell, d’acord amb la seva voluntat de refer complicitats amb el sector cultural i buscar-ne de noves, amb la celebració del Dia de l’Autor SGAE col·labora amb el sector de les arts escèniques per promoure l’autoria original dramàtica dels autors d’aquí. El Consell considera que aquesta autoria compta amb un públic fidel però cal donar-la a conèixer més, donar-li un impuls, per a que obtingui més reconeixement i també més espectadors. El Dia de l’Autor SGAE és una manera, una via, per aconseguir que les obres de teatre originals del nostre país siguin, doncs, més conegudes i reconegudes.

El Consell agraeix a ADETCA la seva implicació i total sintonia amb la Fundació SGAE per a dur aquesta iniciativa a terme i amb èxit. En aquest sentit, des d’ADETCA s’ha col·laborat en la configuració i disseny de la proposta de campanya, així com de la metodologia a seguir per articular-se mitjançant la informació i comunicació als teatres on es programen els seus espectacles.

El Dia de l’Autor SGAE és un dels projectes més importants que impulsa el Consell. És important destacar que cal buscar més complicitats per fer-lo més gran i ric, com enguany, amb la participació de més teatre i més gèneres teatrals. És necessari comptar amb el suport dels teatres, els autors i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, a més d’un creatiu tan reconegut com Enric Jardí (www.enricjardi.com), Premi Nacional de Cultura 2009, en l’apartat de Disseny, autor de la imatge gràfica i comunicativa de la campanya. Avui demanem la complicitat al conjunt de mitjans catalans per tal de fer la màxima difusió i promoció del Dia de l’Autor SGAE.

 REQUISITS PER FORMAR PART DEL DIA DE L’AUTOR SGAE

El Consell de la SGAE a Catalunya i ADETCA van demanar als teatres que volien formar part del Dia de l’Autor SGAE que les obres que tinguessin en cartellera, en aquest període, novembre i desembre de 2015, complissin els requisits següents:

1. Que l’autoria dels textos sigui d’autors socis de la Societat General d’Autors i Editors.
2. Les obres han de ser originals.
3. Les obres poden ser estrena o reposició, indistintament.
4. Les obres no poden estar més de dos mesos en cartell.
5. La campanya es realitzarà en les funcions de dijous. Amb l’única excepció d’aquelles sales que només programen els caps de setmana.
6. Les obres han d’estar programades un mínim de sis funcions, amb l’única excepció de les sales de fora de la ciutat de Barcelona que programin només caps de setmana.
7. S’estipula un màxim de dues funcions per obra.
8. Referent a les sales on es representen les obres, aquestes han de tenir una relació normalitzada amb la Societat General d’Autors i Editors.

 LES ENTRADES: L’AUTOR PAGA A L’ESPECTADOR EL 90% DE L’ENTRADA I L’ESPECTADOR LI PAGA EL SEU DRET D’AUTOR, EL 10%
Per incentivar al públic a anar al teatre, a veure les obres dels autors d’aquí, la Fundació SGAE i ADETCA van fixar un preu mitjà de cost de l’entrada en 15€, a excepció de les sales que tenen un preu de venda més baix.
Així, amb motiu del Dia de l’Autor SGAE, la Fundació SGAE, —en nom dels socis de la SGAE i autors de les obres que formen part de la iniciativa—, adquireix 100 entrades de cada sessió als teatres amb aforament superior a 100 butaques, i l’aforament complet als teatres d’aforament inferior a 100 butaques.
D’aquesta manera, doncs, els autors socis de la SGAE es fan càrrec del 90% del cost de cadascuna de les entrades, i el 10% restant (que equival al dret d’autor), 1,5€, és el públic qui l’aporta. Així doncs, s’estableix també un joc de complicitat entre l’autor i l’espectador.
Les entrades del Dia de l’Autor SGAE són per al públic en general. Per adquirir-les, cal consultar amb els teatres que formen part de la iniciativa perquè cada sala té el seu propi sistema de reserva i venda d’entrades.
Els teatres amb un aforament de 200 o més butaques, un cop hagin exhaurit la venda de les entrades que formen part de la campanya, poden vendre la resta al preu mig de la campanya (15€) o al seu preu normal.

 11 AUTORS DRAMÀTICS, 4 AUTORS COMPOSITORS, 9 OBRES I 9 TEATRES

Finalment, i després de les candidatures dels teatres que es van rebre, formen part de la segona edició del Dia de l’Autor SGAE 11 autors dramàtics, 4 autors compositors, 9 obres i 9 teatres.
OBRA AUTOR DRAMÀTIC AUTOR MUSICAL TEATRE
Mrs. Brownie Victor Borràs Laura Guiteras Abel Boquera Laura Guiteras Teatre de l’Aurora
Snorkel Albert Boronat Sala Beckett/Obrador
Internacional de
Dramatúrgia
Camargate 1.1 Jorge-Yamam Serrano Almeria Teatre
Els tres porquets es caguen de por Xavi Múrcia Mirna Vilasís Xavi Múrcia
SAT! Teatre
Zona Franca David Desola Sala Muntaner
Paraules d’amor Joan Ollé La Seca Espai Brossa
Plató ha mort Manuel Dueso Teatre Romea
73 raons per deixarte Guillem Clua Jordi Cornudella Teatre Goya
Les empreses es barallaran per donar-te feina Jordi Ramoneda Jove Teatre Regina

 CALENDARI DEL DIA DE L’AUTOR SGAE

El Dia de l’Autor SGAE se celebrarà els següents dies compresos entre el 19 de novembre i el 17 de desembre. Seran 17 funcions.

AUTORS, OBRES, TEATRES I COM ADQUIRIR LES ENTRADES

TEATRE DE L’AURORA

Títol obra: Mrs. Brownie
Autor: Victor Borràs

Autora: Laura Guiteras

Autoria de les imatges: Facilitades pel Teatre de l’Aurora

Teatre: Teatre de l’Aurora. C/ de l’Aurora, 80 (Plaça de Cal Font). 08700 Igualada.
Tel.:93 805 00 75 (Taquilles) www.teatreaurora.cat – www.facebook.com/teatreaurora -
@teatreaurora – www.youtube.com/teatreaurora

Biografia: Víctor Borràs és autor i director de teatre, es va llicenciar en Art Dramàtic a l’Institut del Teatre l’any 1999. És també postgraduat en Teatre i Educació. Des de la finalització dels estudis va començar a treballar al Teatre Nu, primer com a actor i després com a director i dramaturg. Com a actor ha participat en muntatges com L’home just, En Bolavà detectiu, Els nens de la meva escala i La Ventafocs, potser sí potser no. A la companyia ha fet la direcció i la dramatúrgia de La Lluna d’en Joan, Somnis d’Alícia, Avi Ramon, Sopa de pedres, Raspall i Torna Robin Hood. Des de l’any 2007 dirigeix l’Escola Municipal de Teatre d’Igualada. Darrerament ha participat en tallers de prestigiosos creadors com Neil Labute, Esteve Soler, Complicite, Marcelo Magni o Rene Baker.
Laura Guiteras. Actriu, cantant i ballarina polifacètica. Com a actriu de teatre ha participat en diferents produccions catalanes entre les quals destaquem Doña Rosita la Soltera (TNC 2014, dir. Joan Ollé), À la Ville de…. Barcelona (Grec 2014, dir. Joan Ollé), Unanenanuallepalilapellaunanenanua (Teatre Lliure 2010, dir. Marc Artigau). A televisió ha destacat per la seva participació en sèries com Paris TV (2012) o El cor de la ciutat (2002-2010). En el camp del cinema ha participat a films com Amanecidos (2011 Dr. Yonai Boix), Fragments (2008 Dir. Marcel Juan), Violetes (2008 dir. Rafa Montesinos) o La Princesa del Polígon (2007 dir. Rafa Montesinos). També ha participat en diferents programes de ràdio i ha realitzat múltiples treballs com a dobladora. (Font: Teatre de l’Aurora)
Sinopsi: Mrs. Brownie ens presenta la història d’una diva de la música negra americana que es troba al final de la seva vida. Acompanyada del seu únic amic, un entranyable pianista, i d’una jove cuidadora, Mrs. Brownie viurà els seus darrers dies entre el record i la nostàlgia que li encomanen les cançons que la van portar a l’èxit més esclatant.
A mig camí entre la vida i la mort, passant constantment del somni a la realitat, Mrs. Brownie mira amb tendresa i humor la humanitat d’algú que, després de ser considerat un mite, ha d’afrontar el seu final com qualsevol altra persona.
(Font: Teatre de l’Aurora)
Sistema de reserva d’entrades per al Dia de l’Autor SGAE
Compra d’entrades del Dia de l’Autor SGAE a través del web del teatre: www.teatreaurora.cat fins a dues hores abans de l’inici de l’espectacle i a taquilles (una hora abans de cada representació). Reserves per telèfon: 93 805 00 75 (Exclusivament els dijous de 19:00 a 20:00 hores).

SALA BECKETT/OBRADOR INTERNACIONAL DE DRAMATÚRGIA

Títol obra: Snorkel
Autor: Albert Boronat

Autoria de la imatge: Marc Pallarès (Facilitada per la Sala Beckett)

Teatre: Sala Beckett/Obrador Internacional De Dramatúrgia. C/Alegre de Dalt 55 bis. 08024
Barcelona. Tel: Tel.: 93.284.53.12. www.facebook.com/SalaBeckett Twitter: @SalaBeckett – Vimeo: Sala Beckett
Biografia: Albert Boronat (Coma-ruga, 1977). Llicenciat en Filosofia per la Universitat de Barcelona i en Direcció Escènica i Dramatúrgia per l’Institut del Teatre. S’ha format com actor als Estudis de Teatre Berty Tobías i a Estudio Baroco (Manuel Lillo, Txiki Berraondo). És fundador, dramaturg i codirector de la companyia Projecte NISU (Projecte de Navegació Incendiària i Salvament Unilateral), que fins avui ha realitzat Vamos a por Guti (1r Premi Festival Escena Simulacro de Madrid; estrenada al Versus Teatre de Barcelona el 2012), Bostezo 2.0 (Teatre Lliure, 2013, dins del cicle Aixopluc-3 d’un glop), Shell (Premi Adrià Gual 2013 – Mercat de les Flors dins la programació del Festival GREC 2014 i Festival Frinje15 de Madrid) i Teenage Dream (Nou Tantarantana, 2015). Realitza habitualment treballs de creació i dramatúrgies amb altres autors: Zero, direcció de Pep Pla (Teatre Lliure, Festival GREC 2012, La Seca-Espai Brossa); Waits F.M., direcció Nicholàs Chevallier/Ana Roca (Espai La Cuina-Nous autors, Festival GREC, 2012); Trossos, direcció de Ricard Soler (producció de la Fira del Teatre de Tàrrega i del Centre d’Arts Escèniques de Terrassa) de la companyia Obskené, amb la qual treballa de forma habitual i que ha estrenat el seu text Éste no es un lugar adecuado para morir, amb direcció de Judith Pujol (Sala Beckett, 2013); i Televisor i misèria de la II transició, direcció de Carme Portaceli (Teatre Romea, Festival GREC 2013). També ha estat ajudant de direcció i assessor dramatúrgic a Voyager, de Marc Angelet (Teatre Nacional de Catalunya, 2012). Ha treballat també com a guionista radiofònic i ha realitzat tallers de teatre en centres penitenciaris. Realitza tasques pedagògiques sobre teoria, pràctica teatral i interpretació a diferents centres. Va rebre la beca “(ETC) En Blanco” (2014) que atorga la sala La Cuarta Pared de Madrid. Actualment forma part del consell de redacció de la revista (Pausa.) vinculada a la Sala Beckett, així com del seu recentment creat Obrador de Filosofia. (Font: Sala Beckett)
Sinopsi: Com convidats que ningú no coneix acabats d’arribar a una festa que ja ha acabat però tot i així optimistes i ridículament pacients. Snorkel potser parla de nosaltres, aquells dels quals no parlarà mai ningú. Nosaltres, que escurem el cul de les ampolles i pessiguem amb una dissimulació ridícula les restes del pastís que d’altres no han volgut. Nosaltres, que allà drets vora la porta observem sense pressa les taques enganxoses sobre la moqueta i les arribem a trobar boniques. Nosaltres, que no entenem, que fins i tot odiem, la física quàntica. Aquesta obra potser parla simplement de persones que es troben i es reconeixen mútuament com a membres d’una mateixa espècie i se somriuen perquè saben que, un cop acabada la festa, ja no hi ha res perdre… (Font: Sala Beckett)
Sistema de reserva d’entrades per al Dia de l’Autor SGAE:
La Sala Becket realitzarà la venda de les entrades a través de 4 tickets a la direcció següent:

https://www.4tickets.es/SalaBeckett/public/janto/?Nivel=Evento&idEvento=SB37

ALMERIA TEATRE

Títol obra: Camargate 1.1
Autor: Jorge-Yamam Serrano

Autoria de la imatge: Gabriele Merolli (Facilitada per Almeria Teatre)
Teatre: Almeria Teatre. C/ de Sant Lluís. 64, 08024 Barcelona. Tel.: 93.351.82.31 – http://www.almeriateatre.com – https://www.facebook.com/Almeria-Teatre-56627415758 – https://twitter.com/almeriateatre – https://instagram.com/almeriateatre/ – https://www.youtube.com/c/AlmeriaTeatre_AT

Biografia: Jorge-Yamam Serrano (Barcelona, 1976). (Barcelona, 1976). Inicia els seus estudis combinant Art Dramàtic i Audiovisuals a Barcelona. Com a actor desenvolupa la seva carrera a pel·lícules com REC, Diario de una ninfómana, Orson West… Ha actuat amb La Cubana, amb Sergi Belbel al Teatre Nacional de Catalunya, a la companyia de Josep Pere Peyró amb diverses obres en gira internacional. Treballa amb el col·lectiu de teatre TeatrodeCERCA en espais no convencionals amb el qual ha produït i protagonitzat Fando y Lis, nominada als Premis Max.
En l’àmbit de la creació comença amb una peça teatral en aparadors comercials Ctrl-me. Funda la companyia La Rueda i escriu i dirigeix l’obra Que vaya bonito (Premi Moritz-Fira de Tàrrega 2012, finalista-nominada al millor espectacle revelació dels Premis Max 2014).
També escriu i dirigeix l’obra El Lloc i les peces de teatre documental Columbine at sun i Camargate 1.1. Actualment està de gira amb l’obra de creació col·lectiva Cuando todos pensaban que habíamos desaparecido amb la companyia mexicana Vaca 35. (Font: Almeria Teatre)
Sinopsi: Camargate 1.1 és una recreació teatral basada en la famosa conversa al restaurant La Camarga entre qui fou la líder del PPC, Alicia Sanchez Camacho, i l’examant de Jordi Pujol fill, Victoria Alvarez, enregistrada per Método 3. A partir de la gravació real de la conversa d’aquests personatges es construeix una «ficció teatral real» que va més enllà. Es teatralitzen altres documents reals que mostren, gairebé d’una manera esperpèntica i còmica, com funciona la corrupció, la nostra política i els seus passadissos. I amb aquest projecte es vol contribuir a la transparència, a la llibertat i a que el teatre torni a connectar amb el públic i la societat amb la qual viu. L’art, i més concretament el teatre, pot tenir sentit arribant allà on el periodisme no pot arribar. Camargate 1.1 es desenvolupa a la perfecció entre la rigorositat del teatre documental i la comèdia més esbojarrada.
(Font: Almeria Teatre)
Sistema de reserva d’entrades per al Dia de l’Autor SGAE
A través del web www.almeriateatre.com. Si hi ha entrades disponibles, també es podran adquirir a taquilla. Recordar que «Una vegada exhaurides les entrades de promoció del Dia de l’Autor SGAE, oferta especial d’entrades a 15€»

SAT! TEATRE

Títol de l’obra: Els tres porquets es caguen de por
Autor: Xavi Múrcia

Autora: Mirna Vilasís

Autoria de les imatges: Facilitades per SAT! Teatre

Teatre: SAT! Teatre. C/de Neopàtria, 54. 08030 Barcelona. Tel.: 93.345.79.30 – http://www.sat-teatre.cat/es/ – https://twitter.com/sat_teatre – https://www.facebook.com/satteatre/

Biografia: Xavi Múrcia es dedica professionalment a la música des de l’any 1988. Més de mitja vida dedicada a explorar gèneres i sonoritats de procedència diversa, però sempre des d’una perspectiva genuïnament mediterrània. Esquivant els radars mediàtics, però consolidant un discurs propi, ja sigui com a solista o en col·laboració amb Mirna Vilasís, parella sentimental i artística amb qui ha impulsat el segell discogràfic Discos a Mà i ha donat forma a projectes com Tralla i La Cobleta de la Selva, ambdós dedicats a difondre i renovar la música tradicional dels Països Catalans, o Samfaina de Colors, que amb 22 espectacles de producció pròpia i 5.000 funcions acumulades, ha esdevingut una peça clau en l’apropament de la música i la poesia de casa nostra als públics infantil i familiar. Compositor autodidacta a més d’intèrpret polifacètic, va debutar com a solista l’any 2010 amb Electrocançó, un àlbum de caràcter marcadament introspectiu. I un decidit acostament al folk-rock en la seva vessant més crua i visceral. Dos anys més tard el va seguir A contrapeu, un retorn a les arrels tradicionals sense deixar de banda el component rocker. El 2014 es va lliurar a una de les seves grans passions, l’obra de Joan Vinyoli. Musicant tretze textos originals del poeta, agrupant-los sota el títol genèric d’A través de Vinyoli i interpretant-los en escenaris d’arreu del país. Com a testimoni d’aquesta aventura, el seu tercer disc, A través de Vinyoli (Discos a Mà, 2014).
Mirna Vilasís: A aquestes alçades, és molt probable que no quedi arreu de Catalunya un sol racó on encara no hagi ressonat la veu de Mirna Vilasís. L’afirmació pot semblar gratuïta, però no ho és en absolut. Parlem d’una artista polivalent i polifacètica, però sobretot valenta en tots els sentits. D’una vocalista d’àmplia trajectòria i d’un full de serveis on no hi falta de res. De qui porta més d’un quart de segle recorrent tots els pobles i ciutats del país, tot explorant, difonent i renovant la poesia i la música d’arrel catalana, ja sigui sota el seu nom o en qualsevol dels nombrosos projectes (Tralla, La Cobleta de la Selva i Samfaina de Colors) als quals ha donat forma al costat de Xavi Múrcia, la seva parella artística i sentimental. El seu debut en solitari es va produir el 2009 amb Mirna, un disc farcit d’essències mediterrànies i amb la poesia de diversos autors catalans com a fil conductor. La porta d’entrada a un univers personal i intransferible, però sobretot al projecte més madur de Vilasís. Aquest 2015 el segueix Espero meravelles, tretze poemes de Montserrat Abelló cantats des de l’emoció, la força i la bellesa que sempre han definit Mirna Vilasís. (Font: SAT! Teatre)
Sinopsi: Vet aquí una nova aventura dels tres populars personatges del conte tradicional. Comença just quan han aconseguit desfer-se del llop malvat. No s’han acabat, però, els problemes. El llop no pensa renunciar a fer un bon tiberi a costa dels pobres porquets i torna a estar a l’aguait. Aquesta vegada, a més, els tres porquets s’hauran d’enfrontar amb un enemic que no hi comptaven: les pors secretes que arrosseguen cadascun d’ells.
Deixeu-nos explicar un conte. És el que venim a fer. Un conte amanit amb els ingredients habituals de Samfaina de Colors: la música tradicional i la que hem construït per a cada situació de la història, els elements escènics que ens ajuden a visualitzar-la i una delicada posada en escena que l’embolcalla. Un conte sempre és un viatge que ens ensenya unes altres realitats. Aquesta vegada, però, la realitat on anem ens toca molt a prop.
Samfaina de Colors som, i hem estat sempre, una companyia dedicada a la música per als més petits. Sobretot a la música tradicional del país. Ens agrada fer incursions en altres disciplines, com ara el teatre o el conte, per poder pujar a l’escenari qüestions de la nostra vida quotidiana. A Els tres porquets es caguen de por hem volgut visitar la por infantil. No en fem, lògicament, ni una anàlisi exhaustiva ni un plantejament clínic. Tampoc no hi aportem solucions màgiques. Només en fem una exposició pública. Probablement molts dels nostres petits espectadors s’hi podran identificar. I això, per a nosaltres, ja és molt bo. (Font: SAT! Teatre)
Sistema de reserva d’entrades per al Dia de l’Autor SGAE
El SAT! Teatre realitzarà la venda de les entrades a través de 4 tickets:
https://www.4tickets.es/sat-teatre/public/janto/?Nivel=Evento&idEvento=ST56. Si no s’han venut totes les entrades online, es vendran les restants a taquilla.

SALA MUNTANER

Títol obra: Zona Franca
Autor: David Desola

Autoria de la imatge: Facilitada per la Sala Muntaner

Teatre: Sala Muntaner. C/Muntaner, 4. Barcelona. Tel.: 93.323.52.27. http://www.salamuntaner.com/ – http://www.totteatre.cat/Venues/Det/VE0000033 – https://www.facebook.com/pages/Sala-Muntaner-Teatre/225022989980?ref=hl

Biografia: David Desola és un dramaturg català nascut a Barcelona el 1971. Es va donar a conèixer en el món teatral el 1999, després de guanyar el Premi Marqués de Bradomín amb la seva primera obra, Rajoles. El 2002 va guanyar el Premi Hermanos Machado amb l’obra Almacenados, que va fer gira a tot l’Estat tenint com a protagonista a l’actor José Sacristán. El 2006 va estrenar Segle XX que esteu en el cel…, dirigida per Blanca Portillo. Al 2007 es va consagrar com a autor en aconseguir el Premi Lope de Vega amb la seva obra La Charca Inútil que va ser dirigida per Roberto Cerdà. Al 2013 estrenà No es tria ser un heroi, dirigida també per Cerdà.
(Font: Sala Muntaner)
Sinopsi: Finalment, en Nin ha aconseguit el seu primer treball al magatzem B de l’empresa astes i mastils Salvaleón SA. El primer dia de la seva primera feina es troba amb l’únic treballador del magatzem, el Senyor Mañé. Ell és l’encarregat i és a punt de jubilar-se. Així que només té cinc dies per ensenyar-li tot el que ell ha après durant els 29 anys que ha treballat per l’empresa. En Nin s’esforça per fer-ho bé, però de seguida nota que hi ha moltes coses que no tenen cap sentit dins d’aquell magatzem.
(Font: Sala Muntaner)
Sistema de reserva d’entrades per al Dia de l’Autor SGAE
La reserva es realitzarà per correu electrònic. Cal escriure a oficina@salamuntaner.com i la reserva serà per ordre d’entrada dels correus fins a exhaurir-se les entrades disponibles. La confirmació de la reserva es realitzarà per correu electrònic.
Les entrades es poden anar a recollir a taquilla fins al dimecres 25 de novembre. De dimecres a diumenge, a partir de les 19:00 hores. El darrer dia és el dimecres 25 de novembre. Les entrades no recollides s’adjudicaran a la «Llista d’espera» el dijous 26 de novembre.

LA SECA ESPAI BROSSA

Títol obra: Paraules d’amor
Autor: Joan Ollé

Autoria de la imatge: David Ruano (Facilitada per La Seca Espai Brossa)
Teatre: La Seca Espai Brossa. C/Flassaders, 40. 08003 Barcelona. Tel.: 93.315.15.96 – www.laseca.cat – https://twitter.com/laseca_brossa – https://instagram.com/lasecabrossa/ – https://www.facebook.com/LaSecaEspaiBrossa

Biografia: Joan Ollé va fundar l’any 1974 Dagoll-Dagom i, des d’aleshores, ha posat en escena, entre d’altres, els textos següents: À la ville de.. Barcelona, de Joan Ollé; Hélade per a la inauguració del Festival Mérida 2012; Esperant Godot, de Samuel Beckett; Joan Maragall, la Llei d´Amor, sobre textos de Joan Maragall; Nô, sobre textos de Yukio Mishima; El Cafè, de Carlo Goldoni; El jardí dels cinc arbres, sobre textos de Salvador Espriu; El quadern gris, sobre textos de Josep Pla; The Time of the Doves, de Mercè Rodoreda (con Jessica Lange); El ángel exterminador, de Luis Buñuel; Las mil noches y una noche, de Mario Vargas Llosa; Yvonne, princesa de Borgonya, de Witold Gombrowitz; Coral Romput, de Vicent Andrés Estellés; Soldados de Salamina, de Javier Cercas; La isla del tesoro, de Joan Barril i Joan Ollé; La cantant calba, d’Èugene Ionesco; La cantant calba al Mc Donald’s, de Lluïsa Cunillé; Odiseo y Penélope, de Mario Vargas Llosa; El malentès, d’Albert Camus; La verdad de las mentiras, de Mario Vargas Llosa; Oncle Vània, d’Anton Txèkhov; La plaça del diamant, de Mercè Rodoreda; Fedra, de Jean Racine; Sis personatges en busca d’autor, de Luigi Pirandello; L’hora en que res no sabíem els uns dels altres, de Peter Handke; Víctor o els nens al poder, de Roger Vitrac; Mass, de Leonard Bernstein; Apocalipsi, de Lluïsa Cunillé; Así que pasen cinco años, de Federico García Lorca; De poble en poble, de Peter Handke; Accident, de Lluïsa Cunillé; L’hora dels adéus, de Narcís Comadira; Actions-Spéctacle, sobre textos de Joan Brossa (Festival d’Avinyó); Rossiniana, de Giacchino Rossini, Franco Di Francescantonio i Joan Ollé; Vador (Dalí de Gala), de Josep Maria Muñoz Pujol; Trio en mi bemol, de Éric Rohmer; Set i mig, de Joan Ollé; El contrabaix, de Patrick Süskind; Quartet, de Heiner Müller; Antígona, de Salvador Espriu; Crimenes y locuras del traidor Lope de Aguirre, de José Sanchis Sinisterra; Romeo i Julieta, de William Shakespeare; Baal, de Bertold Brecht; Descripció d’un paisatge, de Josep Maria Benet i Jornet; Quan la ràdio parlava de Franco, de Josep Maria Benet i Jornet i Terenci Moix. Woyzeck, de Georg Büchner; Plany en la mort d’Enric Ribera, de Rodolf Sirera; No hablaré en clase, de Josep Parramon i Joan Ollé; Nocturn per acordió, sobre textos de Joan Salvat-Papasseit; Yo era un tonto y lo que he visto me ha hecho dos tontos, sobre textos de Rafael Alberti: La Chunga, de Mario Vargas Llosa; Doña Rosita la soltera o el lenguaje de las flores, de Federico García Lorca. (Font: Bitó Produccions)
Sinopsi: Amb Paraules d´amor volem posar en escena un diccionari, el «Diccionari Tòntu (Elogi del barbarisme i d´altres barbaritats de la parla catalana)», que, per més gosadia, he escrit jo mateix. El títol ja insinua les intencions: retre homenatge a les moltes maneres de parlar el català —no sempre conforme a les normes de l´Acadèmia—- dels nostres avis, pares, nosaltres mateixos i els nostres fills. Traurem a passejar aquestes paraules com altives i altius models desfilant per la passarel·la de la llengua i la memòria.
Sí, Paraules d´amor, perquè com diu en Serrat a la seva cançó, no en sabíem més, i amb elles hem anat fent. No deixa de ser curiós que Catalunya, que ha exhibit reiteradament la seva llengua com a gran signe d´identitat, sigui, sens cap mena de dubte, el país d´Europa i part de l´estranger que, per convivència amb el castellà, pitjor la parla amb respecte a la normativa vigent.
I què tindrà de «teatral» tot plegat? No ho acabo de saber. En tot cas, agrair als meus còmplices haver acceptat l´aventura, i a Hermann Bonnin, bon amic de l´heterodòxia, que ens hagi convidat al seu petit i preciós teatre. (Font: La Seca Espai Brossa)
Sistema de reserva d’entrades per al Dia de l’Autor SGAE
La Seca Espai Brossa realitzarà la venda de les entrades a través de 4 tickets: https://www.4tickets.es/LaSeca/public/janto/?Nivel=Evento&idEvento=L117 . Si no s’han venut totes les entrades online, es vendran les restants a taquilla.

TEATRE GOYA

Títol obra: 73 raons per deixar-te
Autor: Guillem Clua

Autoria de la imatge: Facilitada pel Teatre Goya

Teatre: Teatre Goya. C/ de Joaquín Costa, 68. 08001 Barcelona. Tel.: 93.343.53.23 – http://www.teatregoya.cat/?lang=es – https://www.facebook.com/TeatreGoya – https://twitter.com/Teatre_Goya – https://www.youtube.com/user/TeatreGoya – https://instagram.com/teatre_goya/

Biografia: Guillem Clua és llicenciat en Periodisme. Inicià la seva formació teatral a la London Guildhall University. La seva projecció internacional no té aturador des de l’estrena el 2005 de la seva obra La pell en flames a La Villarroel, Madrid (Centro Dramático Nacional, 2012) i diferents ciutats d’Amèrica Llatina i els EUA, on va ser assenyalada per la crítica com una de les millors obres del 2006. També ha estrenat a l’Spanish Repertoir Theatre de Manhattan Gust a cendra (2006), Marburg a Caracas (Veneçuela) i Smiley, comèdia triomfadora des de la seva estrena la Temporada 2013 – 2014 a Barcelona i Madrid, a Xile (2013). El seu primer musical, Killer, s’ha estrenat a Atenes i Xipre el 2012 i properament s’estrenarà a Nova York.
Clua és també actor d’Invasión (Teatro Conde Duque, Madrid, 2012), el llibret de la cantata Ha passat un àngel (L’Auditori, 2012) i La terra promesa, una farsa sobre el canvi climàtic presentat a diverses lectures dramàtiques de Nova York i Atenes el 2013.
Entre d’altres guardons, Guillem Clua ha rebut el Premi Time Out a la Millor Obra de Creació del 2013 i el Butxaca al Millor espectacle de petit format per Smiley, el Premi de la Crítica Serra d’Or al Millor Text (2005) i el 32è Premi de Teatre Ciutat d’Alcoi (2004) per La pell en flames, a més de diverses nominacions als Premis Max.
(Font: Teatre Goya)
Sinopsi: L’amor està condemnat a extingir-se? Totes les relacions tenen data de caducitat? Si és així, de què serveix la felicitat si al final sempre acabem sols? 73 raons per deixar-te aborda totes aquestes preguntes en un musical que ens farà riure i somriure, però també plorar… I on el concepte de final feliç potser no és el que ens esperem d’una comèdia romàntica. Amb Smiley, la comèdia revelació de l’any passat a Barcelona, Guillem Clua reivindicava el valor dels principis. A 73 raons per deixar-te fa el mateix amb els finals, fent seu el famós aforisme científic d’Einstein: «L’energia no desapareix, només es transforma». Amb l’amor passa exactament el mateix. (Font: Teatre Goya)
Sistema de reserva d’entrades per al Dia de l’Autor SGAE: El Teatre Goya realitzarà la venda d’entrades a través de web del teatre www.teatregoya.cat . Per a més informació: Tel.:
93.309.70.04 de dilluns a divendres de 9:00 a 19:00 hores.

TEATRE ROMEA

Títol obra: Plató ha mort
Autor: Manel Dueso

Autoria de la imatge: Facilitada pel Teatre Romea

Teatre: Teatre Romea. C/de l’Hospital, 51. 08001 Barcelona. Tel. 93.301.55.04 – http://www.teatreromea.com/ – https://www.facebook.com/TeatreRomea – https://twitter.com/teatre_romea – https://www.youtube.com/user/TeatreRomea – https://instagram.com/teatreromea/

Biografies: Manuel Dueso (Sabadell, Vallès Occidental, 1953). Autor, actor i director teatral. Format a l’Institut del Teatre de Barcelona, ha estudiat també amb Carlos Gandolfo, Sanchís Sinisterra i Pierre Chabert. Amb Sara i Simon obtingué el Premi de la Crítica al millor text teatral del 1996. El mateix any estrenà Platón ha muerto al XXVII Sitges Teatre Internacional. S’ha dedicat sobretot a la direcció d’escena: La pressa (1999), de Conor McPherson; Restes humanes sense identificar (2001), de B. Fraser; Estiu (2001), d’E. Bond; Tempesta de neu (2003), de Manel Veiga; Obres de guerra: vermell, negre i ignorant (2003), d’E.Bond; Les amargues llàgrimes de Petra Von Kant (2003), de R.W.Fassbinder; Como en las mejores familias (2004), d’A. Jaoui i J.P. Bacri, i El beso de la mujer araña (2005), de M. Puig. Ha estrenat, i dirigit també, obres seves: Matem els homes (2001) i Fortuna accidental (2004).
Col·laboració: FMB. (Font: http://www.enciclopedia.cat)

Sinopsi: Plató ha mort va ser escrit en pocs dies (però revisat en excés), en un impuls, en un cop de geni, com una ràfega de metralladora embriagada de paraules i paraules. Una mena d’estat confús i convuls que inventava unes vides juganeres al mig d’una bar, prop de la barra, a altes hores de la nit i amb olor a ginebra. I tot allò que inicialment podia esdevenir un simple divertiment, que ho era i també ho és, es vestia de poètica, s’ensucrava en metàfores, imaginava experiències insòlites i s’abocava com un vòmit necessari dins l’amor embegut, dins la sexualitat dispersa, dins el vers no ritmat. I tal vegada allò que s’il·luminava com amor platònic, només era resultat de la xerrameca de qui ha begut massa i voldria ser abraçat. Un client, diguem-ne, i el cambrer. Qui dels dos ha matat Plató, si és que Plató aquell vespre va arribar a anar al bar? Ah, l’amor acaba sent un orinal. I el platonisme?
(Font: Teatre Romea)
Sistema de reserva d’entrades per al Dia de l’Autor SGAE: El Teatre Romea realitzarà la venda d’entrades a través de la web del teatre www.teatreromea.com . Per a més informació: 93.309.70.04 de dilluns a divendres de 9:00 a 19:00 hores.

JOVE TEATRE REGINA

Títol obra: Les empreses es barallaran per donar-te feina
Autor: Jordi Ramoneda

Autoria de la imatge: Facilitada pel Jove Teatre Regina
Teatre: Jove Teatre Regina. C/ Sèneca, 22 . Tel.: 93.218.15.12
https://www.facebook.com/reginanits – www.twitter.com/JT_Regina @JT_Regina – Instagram: @teatreregina – https://www.youtube.com/user/JoveTeatreRegina

Biografia: Jordi Ramoneda és llicenciat en guió televisiu i cinematogràfic per l’Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC). Va començar la seva carrera com a guionista de sitcom amb la sèrie de televisió Arròs Covat. Després va fer el salt a la indústria cinematogràfica i ha treballat com a analista de guió a Filmax. Ha col·laborat en el món teatral sabadellenc com a actor de diversos muntatges de companyies com ara Joventut de la Faràndula, posteriorment ha col·laborat al Teatre del Sol en produccions com El Rei Lear, Les Bruixes de Salem i Filumena Marturano.
Durant l’any 2013 va treballar com a ajudant de producció a Toronto (Canadà). Al febrer del 2014 va estrenar com a director la peça de miniteatre El Filántropo Antropófago a Barcelona. (Font: Jove Teatre Regina)
Sinopsi: L’exitós empresari Carles Camps està a la ruïna. No només això, té desenes d’ordres de crida i cerca, un munt de problemes fiscals i, per arrodonir-ho, s’ha donat a la fuga sense pagar cap indemnització als seus treballadors.
Una matinada, un becari de la seva gran empresa, el Gerard, entra al seu despatx per poder veure què pot emportar-se i cobrar el «finiquito» que el seu cap no li ha pagat. Sorprenentment, l’empresari que tothom busca està dormint al seu despatx, borratxo, sense corbata, ni afaitar, ni un sol euro a les butxaques.
Becari i empresari es troben per començar un diàleg on l’admiració del Gerard i la supèrbia del Carles deixaran a la llum la veritat de la seva presència allà. (Font: Jove Teatre Regina)
Sistema de reserva d’entrades per al Dia de l’Autor SGAE: El Jove Teatre Regina realitzarà la venda de les entrades a través del web www.joveteatreregina.wix.com/diaautorsgae . Funcionament: 1. Emplenar el formulari de reserva. Màxim 2 entrades a reservar per persona; 2. Rebran confirmació per correu electrònic de la reserva; 3. Recollir les entrades el mateix dijous Dia de l’Autor SGAE de 19:30 a 20:30 hores. Passat aquest temps es posaran a la venda les entrades que no s’hagin recollit fins a arribar a les 100 entrades; 4. Es reservaran primer les entrades del dijous 19. Un cop s’acabin, després les del dijous 26. 5. Si hi ha allau de peticions i se superen del 100 entrades, el teatre és lliure de posar a la venda la resta d’entrades a un preu reduït.