CIRC D’ARA MATEIX (del 14 d’abril a l’1 de maig) Mercat de les Flors

eia_inTarsi_foto_2@NachoRicciCIRC D’ARA MATEIX

ESPECTACLES: Le vide, Cia de Circ “eia”, Animal Religion, Claudio Stellato

PECES CURTES: Baró d’Evel, Centre d’Arts del Circ Rogelio Rivel…

FORMACIÓ, TALLERS, LABORATORIS

 

 

Del 14 d’abril a l’1 de maig

El risc es desplaça

El circ, que sempre ha tingut un component nòmada i familiar, va prenent noves posicions dins les arts escèniques contemporànies, assentant-se i desplaçant el risc cap a nous espais del seu domini. Al Mercat de les Flors s’esdevé el Circ d’Ara Mateix, un cicle per conduir-nos en aquests territoris bellugadissos.

«Si durant els 70 i 80 el circ va rebre una gran contaminació del teatre i la seva narrativitat, ara també s’acosta cap a la dansa», explica Roberto Magro, especialista de circ. El canvi fou propiciat per una formació professionalitzada i un acostament obert als seus termes. «Un salt mortal sempre serà un salt mortal, però la preparació i el que passa després, ha canviat».

Alliberat de formalismes, l’artista de circ contemporani decideix avui la relació que vol tenir amb el públic -al carrer, al teatre, sota la carpa…- i cap a on vol dur la seva investigació. Així, la Companyia de Circ “eia” utilitza el cos com a matèria acrobàtica; Claudio Stellato crea tot un univers a partir de la fusta; Animal Religion estudia el moviment animal. I Le Vide, de F. Gehlker, A. Auffray i M. Diaz Verbeke, narra el mite de Prometeu a través de cordes i politges. «L’objectiu és explicar alguna cosa a través d’imatges de força evocadora, metafòrica». Ja no es tracta d’un conjunt de varietats, sinó d’aprofundir en una d’elles per resoldre un problema concret: 3 pilotes i dues mans, un trapezi i dues persones…

Això sí, es manté el sentit de companyia, de creació col·lectiva, de familiaritat i de proximitat. «Més enllà de la por i l’estupor, el circ és emoció».

Roberto Magro

ELS ESPECTACLES

Del 14 al 17 d’abril

FRAGAN GEHLKER, ALEXIS AUFFRAY i MAROUSSIA DIAZ VERBÈKE
LE VIDE

Espectacle de difícil catalogació i d’estranya intensitat, a mitges entre un aparent assaig i una peça acabada, Le Vide (El Buit) neix el 2009 a Châlons-en-Champagne, França, a partir d’un entrenament en una disciplina de radical simplicitat: la corda suspesa. Aquest projecte vol mostrar l’aburditat d’aquest treball i alhora la manera amb la què poder alliberar-se del mateix.

Fragan Gehlker, artista especialitzat en la corda llisa, prové de família acròbata i ha treballat en diverses companyies. Alexis Auffray, violinista i sonidista, va coincidir amb Gellker en un altre espectacle abans de treballar en aquest projecte. Maroussia Diaz Verbèke, artista de circ, ha col·laborat amb Fragan en diverses ocasions des de la dramatúrgia.

Un espectacle escrit per Fragan Gehlker, Alexis Auffray i Maroussia Diaz Verbèke / Amb Fragan Gehlker i Alexis Auffray / Dramatúrgia Maroussia Diaz
Coproducció La Verrerie, Pôle National des Arts du Cirque Languedoc-Roussillon, Alès ; La Cascade, Maison des Arts du Clown et du Cirque, Pôle National des Arts du Cirque, Bourg-Saint- Andéol ; Le Cirque Jules Verne, Pôle National des Arts du Cirque Picardie, Amiens ; Le Centre National des Arts du Cirque (CNAC), Châlons-en-Champagne / Amb el suport Associació Le Point Triple; L’ENSATT, Ecole Nationale Supérieure des Arts et Techniques du Théâtre, Lyon; Le Théâtre du Centaure, Marseille; L’Académie Fratellini, Saint-Denis; La compagnie les Mains, les Pieds et la Tête Aussi –
MPTA/Mathurin Bolze, Lyon, Cirque Inextremiste

SALA MAC / A LES 20:30 H, DG 18 H. / PREU 15 €

Del 22 al 25 d’abril COPRODUCCIÓ

COMPANYIA DE CIRC “eia”
INTARSI

Segona creació de la Compañía de Circo “eia”, inTarsi és un espectacle reflexiu i visceral que té com a objectiu “fer riure pensant” o “fer pensar rient” i que ofereix la possibilitat de mirar les coses des d’una altra perspectiva. Aquesta peça és una reflexió sobre la grandesa de trobar-se i la transformació dels sentiments: cadascú està sol d’una manera o altra, però si ho mires bé, t’adones que no ets molt diferent dels que són al teu voltant…

“Volem acompanyar al públic a submergir-se en un món familiar, un univers fet per peces de vida per les que tots hem passat, per a compartir amb nosaltres una experiència humana. Pensem en el públic com a acompanyant i no com a espectador, convidant-lo a impregnar-se del nostre imaginari des de l’entrada a la sala i oferint la possibilitat d’identificar-se en la successió d’estats d’ànim que composa el nostre viatge.”

El primer espectacle de la companyia, Capas, s’ha pogut veure a 12 països (més de 150 actuacions) i ha estat guardonat amb el Premi Ciutat de Barcelona 2011 en la categoria de Circ “pel risc assumit en la investigació i innovació”. Va ser també Premi Zirkolika al Millor Espectacle de Circ de sala 2011 i Premi de Circ Emilio Zapatero (Festival TAC Valladolid 2012).

Idea original Compañía de Circo “eia” / Direcció Compañía de Circo “eia” i Jordi Aspa / Intèrprets Armando Rabanera Muro, Fabio Nicolini, Fabrizio Giannini, Manel Rosés Moretó, Sarah Filmer “Sankey” /
Direcció musical Cristiano Della Monica / Coreografia Michelle Man / Col·laboradors artístics Roberto Magro,
Los Galindos – Marcel Escolano i Bet Garrell, James Hewison, François Juliot, Claudio Stellato
Producció Compañía de Circo “eia” i La Distil·leria / Coproducció Mercat de les Flors; Cirque Théâtre Jules Vernes, Pôle National Cirque et Arts de la Rue – Amiens (França); CIRCO INTERIOR BRUTO de Madrid; Festival Pisteurs d’Étoiles – Obernai (França); Flic Scuola di Circo di Torino, Turí (Itàlia) / Entitats col·laboradores La Central del Circ – Barcelona, Festival Trapezi – Reus, Festival Temporada Alta – Girona, Salt, L’Estruch Espai per al
Desenvolupament de les Arts – Sabadell, Subtopia – Estocolm (SE), La Grainerie – Toulouse (FR), Espace Catastrophe – Buselas (BEL), Atelier Culturel de Landerneau (FR), Escuela de Circo Carampa – Madrid / La Companyia de Circ
“eia” rep el suport de: ICEC – Generalitat de Catalunya, INAEM – Ministeri de Cultura, Institut Ramon Llull

SALA MAC / A LES 20:30 H (dis i dg 18 h. / PREU 15 € Edat recomanada: a partir de 6 anys

ANIMAL RELIGION
SAPIENS ZOO

Quim Girón ha estat guardonat amb el Premi de Circ Ciutat Barcelona de 2015

En moviment constant i suspesos en el planeta terra, un col·lectiu d’artistes exòtics s’inspiren en el misteri de la natura per descodificar seva evolució. Allunyant-se de les influències de la gran civilització, han desenvolupat les qualitats físiques per representar una constel·lació de circ contemporani. Cerimònies, rituals, jerarquies i tradicions que realcen els codis de la vida grotesca humanoïde del segle XXI.

Un aparador d’acrobàcies i equilibris a ritme de música clàssica i electrònica.

Animal Religion, companyia formada pel finlandès Niklas Blomberg i el català Quim Giron, es defineix com una companyia que vol animar la part salvatge i il·lògica del públic. Els dos artistes tenen una eclèctica formació que uneixen a Animal Religion.

Creació i interpretació Quim Girón / Artistes Ingrid Esperanza, Quim Girón, Leire Mesa, Benet Jofre, Joana Serra / Dramatúrgia Alba Serraute / Mirada externa Carles Santos, Lee Wilson / Producció i administració Ana Aro, Mom/Elvivero, La Bonita
Producció Animal Religion / Coproducció Mercat de les Flors / Espectacle creat en Residència a La Central del
Circ, Subtopia (Suècia) i Cronopis de Marató

SALA OM / A LES 20:30 H / PREU 15 €

Del 29 d’abril a l’1 de maig

CLAUDIO STELLATO
LA COSA

La Cosa és el resultat d’una investigació de tres anys durant la qual s’han explorat a fons dos temes: la importància dels rituals i l’impacte d’un material natural en les impressions del públic. Des del setembre del 2014, la fusta s’ha imposat com un material clau a l’escenari. Ha esdevingut la font del propòsit coreogràfic de La Cosa.

L’objectiu de Claudio Stellato en aquesta obra és escenificar la creació d’objectes i espais a partir d’una matèria primera, per exemple mostrant el procés físic que suposa tant la construcció com la destrucció d’una estructura o una escultura. Durant l’espectacle, els quatre intèrprets fan esforços físics intensos amb una gran precisió tècnica. Alhora, se centren en diversos tipus de relacions humanes, com la cooperació, la competició, la violència, l’amabilitat, la confiança i la complicitat.

Claudio Stellato és un artista italià multidisciplinari que viu i treballa a Brussel·les. Des del 2004 fins avui ha col·laborat amb diversos coreògrafs i artistes de teatre i dansa, com ara Cie Kdanse, Olivier Py, Roberto Olivan, Cie Arcat, Fré Werbrouck, Karine Pontiès, Cridacompany i L.O.D. El 2010 va guanyar dos concursos de solos de dansa contemporània amb l’espectacle 240d. La seva primera producció, L’Autre, es va estrenar a Brussel·les el 2011 i des d’aleshores ha estat de gira per tot el món. Des del 2014 és artista associat a Les Halles de Schaerbeek, a Brussel·les.

Coreògraf Claudio Stellato / Intèrprets Julian Blight, Mathieu Delangle, Valentin Pythoud, Claudio Stellato / Producció & management Nathalie De Backer / Claudio Stellato és artista associat a Les Halles de Schaerbeek,
Brussel·les
Producció Fangule A.D.F / Coproducció Les Halles de Schaerbeek (BE), la Maison de la Culture de Tournai (BE),
Manège de Reims – Scène Nationale (FR), la Villette (París, FR), Oerol Festival (Països Baixos), Theater op de MarktDommelhof (Neerpelt, BE), Le Prato (Lille, FR), L’Échangeur – CDC Picardie, (FR) / Amb el suport a la creació de
Latitude 50 – Pôle arts du cirque et de la rue (Marchin, BE), Espace Périphérique (París, FR), Le Cuvier – CDC Aquitaine (Bordeus, FR), La Brèche, Pôle National des Arts du Cirque – Cherbourg, (FR), L’Atelier des marches (Bordeus, FR), Festival Excentrique – Culture-O-Centre (Orleans, FR), Menu Spaustuve (Lituània), Pépinières européennes pour jeunes artistes (París, FR), La Biennale de danse de Lyon (FR), Le Mans fait son cirque (FR), Viagrande Studios (Itàlia), Subtopia (Estocolm, Suècia), Circuscentrum (Gant, BE) / Amb el suport de Comunitat Francesa de Bèlgica

SALA MAC / A LES 20:30 H (dg 18 H) / PREU 15 €

*********

PECES CURTES AL VESTÍBUL

24 d’abril

BARÓ D’EVEL CIRK CIE
EL BALL

Aquesta peça curta és el primer escrit del duo francocatalà format per Camille Decourtye i Blaï Mateu Trias, i va ser creada el 2004.

El Ball se situa a la frontera dels diferents llenguatges dels cossos. La seva forma assumeix la simplicitat i l’absurditat i ens porta fins al riure mentre ens revela, d’aquesta manera, la fragilitat humana.

Els projectes de Baro d’Evel neixen sempre d’un impuls cap a la improbabilitat, a la frontera entre la intimitat i la proesa. Baro d’Evel busca en l’oposició, els intersticis, els entremigs, els passatges, aquests llocs de transformació on un es converteix en l’altre, on l’absurd ens alleuja el sentit. Perquè aquestes paradoxes, aquests fregaments que ens posen en perill, també obren portes. Deixen que, durant el procés creatiu, ressorgeixin les imperfeccions del cos en acció, i en mostren l’agitació interna, les fràgils desmesures. Es tracta també d’encarnar uns éssers que improvisen i s’adapten, éssers instintivament simples, i evocar rols i estats més que no pas personatges.

Posada en escena i interpretació Camille Decourtye i Blaï Mateu Trias / Baró d’Evel Cirk Cie
Producció Baró d’Evel Cirk Cie

VESTÍBUL / A les 19 h. / PREU gratuït Durada 12 minuts

14, 15, 16, 29 i 30 d’abril i 1 de maig

CENTRE DE LES ARTS DEL CIRC ROGELIO RIVEL
Presentacions dels processos creatius realitzats al Centre
Col·lectiu d’especialistes
Els estudiants que estan cursant l’especialitat al CAC Rogelio Rivel presenten un treball d’investigació i creació pròpia amb les aportacions d’ulls externs, tant sobre els números com sobre la creació col·lectiva.

Són mostres creades a partir d’una investigació personal sobre tècniques concretes que s’afegeixen a una recerca col·lectiva on aquestes tècniques es desenvolupen, es transformen i s’enriqueixen.

Les tècniques de Circ amb les quals es treballa són verticals, trapezi, cintes, malabars, acrodansa i equilibris acrobàtics.

Artistes: Lucas Cantero, Marc Hidalgo, Xavier Guillaume, Fabrizio Adamo, Alba Ramió i Cèlia Marcé
Ulls externs del números: Quim Giron, Marta Torrens, Griselda Juncà i Tomeu Amer
Ull extern creació: Anne Morin, Tere Celis

El Centre de les Arts del Circ Rogelio Rivel neix amb un curs pilot l’any 1999 i ja l’any 2000 s’instal·la a la primera vela en uns terrenys cedits pel districte de Nou Barris a l’Associació de Circ Rogelio Rivel. Amb aquesta vela es crea un espai històric a Barcelona, dedicat especialment al circ i principalment a la formació i la creació, un espai que és un lloc de trobada, d’entrenament i d’intercanvi. Nascut i desenvolupat en base a l’esforç i voluntarisme d’un equip de professors, artistes i gestors, el Centre és, actualment, un projecte consolidat i reconegut a nivell europeu com a membre de la FEDEC (Federació Europea d’Escoles de Circ) com a escola preparatòria i professional de formació en les Arts del Circ.

VESTÍBUL / DIVENDRES I DISSABTES A LES 19:30 H, DIUMENGES A LES 17H. / PREU gratuït
Durada: Entre 30 i 40 minuts

*********

LA FORMACIÓ

CICLE FORMATIU I CREATIU DE CIRC I DANSA
La Central del Circ i el Mercat de les Flors

La Central del Circ i el Mercat de les Flors van obrir una convocatòria per seleccionar 8 artistes professionals de circ i dansa (4 de cada disciplina) per a participar en una formació i laboratoris a la cruïlla d’ambdues arts durant 6 setmanes de formació entre gener i abril de 2016.

ELS TALLERS
Cada setmana d’aquest cicle han realitzat un TALLER que ha estat guiat per un professional del circ o de la dansa, com per exemple Peter Jasko, Roberto Olivan, Alessandro Sciarroni, Roberto Magro, Jean-Michel Guy, Blai
Mateu, Florent Bergal i Mauro Paccagnella.

ELS LABORATORIS

El Circ i la Dansa es troben per viure junts una experiència d’investigació. Quins són els possibles camins d’escriptura, les inquietuds estètiques que poden sorgir de la trobada de quatre artistes de circ i quatre ballarins?

Els tres laboratoris dirigits per Florent Bergal, Roberto Magro i Blaï Mateu són una experiència única per als artistes i l’espectador per tal d’apropar el circ i la dansa des d’un altre punt de vista, curiós perquè és una recerca d’estímuls per a una reflexió poètica.

Els seleccionats per fer la formació també participaran en els LABORATORIS. Aquests tindran lloc durant 3 setmanes, un per setmana:

• 1ª setmana: de l’11 al 15 d’abril laboratori amb Florent Bergal. El resultat d’aquest treball es mostrarà a la sala OM dissabte 16 d’abril. Preu 5 €.

• 2ª setmana: del 18 al 22 d’abril laboratori amb Roberto Magro. El resultat d’aquest treball es mostrarà a diversos espais del Mercat dissabte 23 d’abril. Preu 5 €.

• 3ª setmana: del 25 al 29 d’abril laboratori amb Blai Mateu. El resultat d’aquest treball es mostrarà a la sala PB dissabte 30 d’abril. Preu 5 €.

Formadors dels tallers

Peter Jasko: ballarí i coreògraf de Les Slovaks, té una extensa trajectòria professional ballant amb altres companyies i coreògrafs com Sidi Larbi, Roberto Olivan, David Zambrano, Opera Banska Bystrica… Des de 2002 imparteix classes de dansa i circ a companyies de més de 30 països.

Roberto Olivan: Coreògraf continuador dels nous corrents de la dansa contemporània, format a l’Institut del Teatre de Barcelona i a Brussel·les a l’escola P.A.R.T.S. (Performing Arts Research and Training Studios). Va ser ballarí a la companyia Rosas amb Anne Teresa de Keersmaeker i també amb Robert Wilson. Posteriorment va fundar la Roberto Oliván & Enclave Arts del Moviment al 2001. En el seu treball integra el circ, el teatre i la música en directe al món de la dansa, buscant la fusió de les arts escèniques del moviment. A les Terres de l’Ebre ha creat i dirigeix el Festival Deltebre Dansa.

Alessandro Sciarroni: artista italià d’arts performàtiques amb diversos anys de formació en les arts plàstiques i la recerca teatral. El seu treball es representa als festivals de dansa i de teatre contemporani, museus i galeries d’art, així com en espais no convencionals. Ha estat convidat arreu del món, essent ara un dels màxims exponents de la creació més actual.

Jean-Michel Guy: Investigador del Ministeri de Cultura francès, autor i director de circ, co-fundador i professor de l’Escola Nacional d’Arts del Circ de Rosny sous -Bois i el Centre Nacional d’Arts del circ Chalons-en-Champagne. És autor de nombrosos llibres i ha escrit quatre espectacles.

Mauro Paccagnella: Ballarí, coreògraf, actor i director. Ha treballat amb moltes companyies belgues (Flamand, Ponties, Traoré, De Soto) i ha ballat en pel·lícules de Thierry De Mey i Nicole Mossoux. Ha creat diversos espectacles. Des de 2002 ha ballat amb el coreògraf Caterina Sagna a diferents peces. Va dirigir les dues últimes creacions de la companyia de circ contemporani belga Fira Musica. Actualment està treballant a les creacions de Caterina Sagna i Olga de Soto.

Imparteixen els laboratoris

Florent Bergal: Coreògraf, ballarí, acròbata i manipulador d’objectes.
Des de l’any 2000, ha co-fundat tres companyies de circ contemporani: R de Rien, Rital Brocanters i col·lectiva G. Bistaki. També funciona com un ballarí en les companyies de dansa de Roberto Olivan i Nadi Malengraux. És professor d’acrobàcia i dansa a les escoles de circ de Tolosa, Lille, Nimes, Milà, Torí i l’Institut de Teatre de Barcelona. Ha creat i interpretat un gran nombre d’espectacles.

Roberto Magro: ha estat director artístic de La Central del Circ, artista de circ, dramaturg, professor i director. Director artístic a l’escola de circ Flic a Torí entre 2005 i 2013. Director d’espectacles per a escoles de circ. També treballa com a dramaturg en companyies de dansa com Enclave Arts del Moviment (Roberto Olivan), Kike Peon i d’altres. És el director d’un taller de creació a Deltebre Dansa des de 2007. Va crear Brocante el 2007, un festival internacional de circ contemporani a Valcovera (Itàlia).

Blaï Mateu: Director i intèrpret de la companyia franco-catalana Baró d’Evel. Fill de Tortell Poltrona, va participar en les primeres expedicions de Pallassos sense fronteres.
Es va formar en les arts del circ a França (Escola Nacional de Circ de Châtellerault, ENACR de Rosny-sous-Bois i CNAC de Châlons-en-Campagne). Amb Baró d’Evel ha concebut diversos espectacles que han girat arreu.

Els participants als tallers i als laboratoris són

Joan Català Carrasco: Especialitzat en el treball de portés acrobàtics o la tècnica mans mans.
Ha col·laborat, tant com intèrpret o co-creador, per les companyies Cirkus Klezmer Daraomaï 1,2,3 cia. Mudances, Iris Heitzinger ¡ i Lali Ayguadé. A partir de qüestionar-se els “codis correctes” de comunicació entre executor/creador i receptor/públic i d’alguns records propis neix la peça Pelat, un solo de moviment pel carrer que s’estrena a fira Tàrrega. Actualment investiga en la recerca d’un llenguatge escènic propi amb Roser Tutusaus.

Koldo Arostegui: Va estudiar a The London Contemporary Dance School (The Place) i a The School for New Dance Development de Amsterdam. Ha treballat amb Mudances-Àngels Margarit, Rodrigo Sobarzo, Dansgroep Amsterdam-Krisztina de Chattel, Nux Company i Jesús Rubio Gamo. Actualment treballa per la companyia ERREQUERRE amb l’espectacle Reset. Juntament amb Angela Peris acaben d’estrenar la seva nova peça sobre l’adolescència, Un cuerpo Sinvergüenza.

Julie Bergez: Als 7 anys, i de manera inesperada, Julie es va veure immersa en el món del circ a través del San Francisco Circus Center. De seguida es va trobar com a casa envoltada de tots aquells “freaks”, es va enamorar d’aquell art i va decidir que seria la seva vida a partir d’aleshores. Als 14 anys va ser seleccionada per un espectacle del Cirque du Soleil amb el que va girar durant 4 anys. Més endavant es va traslladar a Barcelona, on li va sorgir la necessitat d’explorar artísticament en altres direccions, inspirant la seva investigació corporal des d’altres llocs com la dansa i el teatre.

Raquel Gualtero Soriano: Va estudiar a l’escola Hoogeschool voor de Kunsten, Modern
Theatre Dance d’Amsterdam. Ha treballat en companyies com Magpie Music Dance Company
(Amsterdam), Companyia Zappala Dansa (Itàlia), Deja Donne (Itàlia), Scottish Dance Theatre
(Escòcia), Alex Rigola (Espanya), Fabulous Beast Dance Theater (Irlanda), Cia. MudancesAngels Margarit (Espanya), La Patriótico Interesante (Chile) i Tanz Company Gervasi (Austria). Com a creadora va crear la seva primera peça Blanco (2005) i el solo Persona (2010) i va guanyar el premi Injuve 2011 a la creació jove. Ha mostrat el seu treball a Espanya, Amsterdam, Praga, Croàcia, Moçambic i Colòmbia.

Wanja Kahlert: Va rebre formació entre l’any 2008 i 2011 als tallers de l’escola de circ Rogelio Rivel, a Buenos Aires i a Barcelona, en tècnica de mans mans, verticals i moviment amb professors com Sasha Mokrouchine, Nicolas Piaggio, Martí Soler, Roberto Olivan, Joan Català, Pascal Angelier, Claudio Stellato i altres. El 2011 va crear la companyia PSiRC i van estrenar el primer espectacle Acrometria el 2013 amb Adrià Montaña i Anna Pascual, amb el que van girar per gran part d’Europa i Amèrica Llatina entre 2013 i 2016. La companyia ha rebut diversos reconeixements com el premi Companyia Novell de Zirkolika, Creació Emergent del FAD i la R de Recomendado del circuit de Teatres d’Espanya.

Eva Leonor Ordoñez: Es va introduir al trapezi a Argentina a l’edat de 15 anys. Als 19 anys va entrar a l’escola de circ preparatòria Carampa de Madrid i, dos anys després, va entrar a l’escola de circ Le Lido de Toulouse. El 2010 entra a formar part de la Cia. My!laika i, més tard, crea la Cia. Oktobre juntament amb Yann Frisch i Jonathan Frau. Actualment treballa en la segona creació d’Oktobre.

Anna Pascual Fernández: Ha estudiat a l’escola de circ Rogelio Rivel i Scuola di circo Flic de Torino especialitzant-se en màstil. Va crear la seva pròpia companyia. El 2012 es va incorporar a la companyia emergent catalana de circ PSiRC on van crear el seu primer espectacle Acrometria, una combinació de màstil i mans mans. Ha participat en diferents cabarets de circ amb el seu número “deixar-se anar” i també en algunes actuacions de Circus Klezmer.

Roser Tutusaus: A Holanda es llicencia a Artez DansAcademie d’Arnhem, on va treballar amb coreògrafs com Anouk van Dijk, Giulio D’Anna o Erik Kaiel. A Barcelona va formar part de la companyia Trànsit Dansa i va començar un treball amb altres creadors: ballarina amb Enclave Arts del Moviment de Roberto Olivan o Camaralucida de Lautaro Reyes. Actualment, treballa amb Guy Nader i Maria Campos en l’espectacle Time Takes the Time Time Takes i està creant un nou espectacle de carrer amb Joan Català anomenat Menar i el solo Tecnologías del yo.