“PERE RIERA S’IMPOSA A JORDI ORIOL I GUANYA EL TORNEIG DE DRAMATÚRGIA QUE AHIR VA TANCAR EL “TEMPORADA ALTA A BUENOS AIRES”

Torneig de Dramatúrgia

TEMPORADA ALTA A BUENOS AIRES
Del 2 al 9 de febrer Teatro Timbre 4 Buenos Aires, Argentina

“PERE RIERA S’IMPOSA A JORDI ORIOL I GUANYA EL TORNEIG DE DRAMATÚRGIA QUE AHIR VA TANCAR EL “TEMPORADA ALTA A BUENOS AIRES”
100% D’OCUPACIÓ EN GAIREBÉ TOTES LES FUNCIONS DEL FESTIVAL I PROP DE 4000 ESPECTADORS
L’EXPECTACIÓ I ÈXIT DE LA “SETMANA CATALANA A TIMBRE 4” LA CONSOLIDA COM A PUNT DE TROBADA ENTRE DRAMATURGS CATALANS I ARGENTINS.

Pere Riera va guanyar ahir a la nit la final del Torneig de Dramatúrgia
Catalunya – Argentina celebrat al Teatro Timbre 4 de Buenos Aires en el marc de la
“Setmana Catalana a Timbre 4”. Red Pontiac , el text que ja va ser semifinalista al
Primer Torneig de Dramatúrgia Catalana (Temporada Alta 2011), va ser el més votat
pel públic assistent a la Final. Riera s’enfrontava a Jordi Oriol que va presentar Muda,
muda . La peça de Riera és una comèdia que lluita per desmitificar el retrat de la mare
perfecte. La final del Torneig, va enfrontar els dos autors catalans després d’haver
eliminat als respectius contricants argentins: l’equip format per Melisa Hermida,
Gonzalo Ruiz i Maxime Segué i la dramaturga Mariana Mazover.

Ahir també es va celebrar la “nit catalana” amb un col·loqui en el que hi van participar
els dramaturgs participants al Torneig de Dramatúrgia moderat per Jorge Dubatti i el
director de Timbre 4, Claudio Tolcachir . Aquesta taula rodona va anar seguida de la
primera festa catalana a la sala Argentina: música (DJ set amb Sebastian Romero),
gastronomia i Street Art (Crix Sarubi) amb Catalunya com a fil conductor.
Gran expectació i molt bona ocupació

La segona edició de Temporada Alta Buenos Aires , la semana catalana en Timbre 4
amb la col·laboració de l’Institut Ramon Llull , ha estat un gran èxit de crítica i públic.
Aquest any, el segon de la iniciativa portenya, s’ha multiplicat l’atenció en el festival,
que a part d’atraure bona part de la premsa argentina ja havia exhaurit gairebé totes
les entrades una setmana abans de l’inici del “minifestival” (La Nación, Clarín, Agencia
Telam, Revista Ñ, Tiempo, Pàgina 12… )

L’ocupació de la setmana catalana, amb un total de 14 funcions (3 més que l’any
passat) ha estat pràcticament del 100% i encara es preveuen 3 funcions
extraordinàries de Sé de un lugar d’Iván Morales els propers dies.
Sergi López i Jordi Picó amb el seu 30/40 Livingstone van realitzar una funció
addicional després d’esgotar-se ràpidament les localitats per les dues funcions
programades inicialment. Durant aquesta setmana també s’han programat 2 funcions
extres a Timbre 4 de l’obra de Prisamata Sé de un lugar . L’èxit d’aquest muntatge
d’Iván Morales, ha fet que Temporada Alta decidís ampliar funcions fóra de la setmana
del 2 al 9 de febrer.

Així, Sé de un lugar es podrà veure a la sala argentina el dijous
dia 13 de febrer i es faran dues funcions extres a Banfield Teatro Ensemble (un
important teatre de la població de Banfield a tocar de Buenos Aires) el divendres dia
14 i dissabte dia 15.
D

egut a l’alta assistència de públic al Torneig de Dramatúrgia 2013, enguany es va
decidir portar la iniciativa a la sala més gran de Timbre 4 amb molt bon resultat ja que
l’ocupació mitjana del combats ha estat 90%.

El programa doble de dansa de Lali Ayguadé Portland i Incógnito també va registrar
molt bones xifres d’ocupació (80%), fet que ha permès al públic argentí aproximar-se a
al bon estat de la dansa contemporània catalana. Finalment, el petit cafè Vinilo de
Buenos Aires va ser l’escenari del concert de Maria Coma.

Temporada Alta segueix teixint llaços de col·laboració amb llatinoamerica
L’èxit de la segona edició del Temporada Alta Buenos Aires consolida la voluntat
d’acostar, modestament, la producció teatral catalana al públic argentí i la voluntat de
convertir el Festival de tardor de Catalunya en una plataforma per a la
internacionalització, de la dramatúrgia i la producció teatrals catalanes

A més a més, El Crédito , l’adaptació en llengua castellana d’ El Crèdit, amb la que Jordi
Galcerán va guanyar la passada edició del Torneig de Dramatúrgia Catalunya vs
Argentina, es podrà veure la propera temporada a Buenos Aires portada a l’escenari
per una companyia 100% argentina.

Temporada Alta té previst continuar treballant per la internacionalització dels seus
muntatges, en aquest sentit, ja se’ns ha demanat poder fer una nova edició del
Festival a Mèxic. Una possible nova línea de col·laboració que estreny els llaços entre
la dramatúrgia catalana i la llatinoamericana.