Simfònica Film Live presenta PSYCHO Live, l’esdeveniment cinematogràfic-musical de l’any! 31 d´octubre

 

Simfònica Film Live presenta PSYCHO Live, l’esdeveniment cinematogràfic-musical de l’any!

forum

 

 

 

 

Projecció del clàssic d’Alfred Hitchcock amb la banda sonora interpretada en directe per l’Orquestra Simfònica del Vallès · 31 d’octubre
· 21 hores
· Auditori Fòrum Barcelona

 

Us presentem Simfònica Film Live, el projecte en comú que ha unit a l’Orquestra Simfònica del Vallès i Reel Solutions per crear un esdeveniment cultural únic: la projecció en pantalla gegant del film Psicosi, la mítica pel·lícula del mestre del suspens, Alfred Hitchcock, amb la Banda Sonora Original de Bernard Herrmann interpretada en directe per una formació de 50 músics de corda de l’Orquestra Simfònica del Vallès.

Aquest tipus de projecte és habitual als Estats Units i a Europa, sobre tot al Regne Unit, d’on prové la consultora Reel Solutions, però a Espanya és una iniciativa que s’ha realitzat en comptades ocasions. Ens fa molta il·lusió començar aquesta nova etapa amb un títol tan adient com Psicosi, el 31 d’0ctubre, la nit de Halloween.

Per portar a terme aquest esdeveniment cultural únic comptem amb un equip de «bojos pel cinema» per oferir una experiència espectacular per a tot amant del cinema i de la música:

•Pedro Alcalde: Director d’orquestra de Psycho Live. Director Assistent de Claudio Abbado a la Filharmònica de Viena i la Filharmònica de Berlín en els 90’s, ha dirigit nombroses orquestres destacant les de Madrid, Barcelona, Berlín, Frankfurt, Roma, Bolònia, Ferrara, Osaka o San Petersburg, en una llarga llista de sales de concert i teatres d’òpera en tot el món.

•Orquestra Simfònica del Vallès: 50 músics de corda distribuïts en la següent formació: 14 primers violins, 12 segons violins, 10 violes, 8 violoncels i 6 contrabaixos. L’OSV té una àmplia experiència de 28 anys com a orquestra professional, amb un públic fidel i amant de la música en els seus cicles anuals de «Simfònics al Palau», «Simfònics a Sabadell i «Òpera a Catalunya», i amb una versatilitat i dinamisme com cap altra orquestra, és capaç de participar en tot tipus de projectes innovadors en el món de la música.

•Reel Solutions: Consultora britànica de cinema amb un gran coneixement del sector en els àmbits de Festivals de cinema, programació, distribució i exhibició, amb una àmplia xarxa de contactes, inclouent-hi les productores americanes propietàries dels drets d’aquests espectacles de cinema amb orquestra.

•Auditori Fòrum de Barcelona: Dissenyat pels prestigiosos arquitectes suïssos Herzog i DeMeuron, aquest majestuós triangle blau de 25 metres d’alçada, 180 metres de costat i 25.000 metres quadrats de superfície, amb un total de 3.140 butaques i 740 metres quadrats albergarà aquesta festa del cinema i la música i es convertirà per una nit en el famós Motel Bates!

Aquest projecte multidisciplinar basat en la passió pel cinema i per la música de cinema, respon a la voluntat de la Simfònica Film Live de recuperar els clàssics i apropar-los als públics del segle XXI i per això comptem amb el suport i la col·laboració de grans partners experts en projectes cinematogràfics per fer del Psycho Live el fenómen cinèfil de la tardor 2015: Gas Natural Fenosa (Patrocinador Oficial), Sitges-Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, Phenomena The Ultimate Cinematic Experience, Cinemes Girona i El Periódico de Catalunya, formen part d’aquest projecte destinat a apropar les obres mestres del cinema i les millors partitures de la història a les noves generacions.

 

Visualitza aquí el clip promocional de Psycho
https://www.youtube.com/watch?v=UUEtNbRFPUs

 

 

Psicosi (1960)

Basada en la novel·la homònima de Robert Bloch, i amb guió de Joseph Stefano, Psicosi es va estrenar el 1960 sota la direcció d’Alfred Hitchcock amb un repartiment encapçalat per un joveníssim Anthony Perkins, juntament amb Janet Leigh, Vera Miles i John Gavin. La pel·lícula està considerada com una obra mestra del gènere del thriller psicològic. Destaca l’escena de la dutxa, tot un referent en la història del cinema. La memòria perdurable d’aquesta escena i la seva música és un testimoni de la col·laboració creativa entre el geni de Hitchcock i el seu compositor de referència, Bernard Herrmann. El film va ser nominat a quatre Premis Òscar i Janet Leigh, va guanyar el Globus d’Or a la millor actriu secundària per la seva interpretació de Marion Crane. Tot i que la crítica no la va rebre massa bé en el moment de la seva estrena, la pel·lícula va ser un èxit d’audiència. Amb els anys, la crítica li ha donat el reconeixement que es mereixia i al 2001 va estar reconeguda com la pel·lícula més impactant del cinema americà per l’American Film Institute. El rodatge no va ser car, i la recaptació fou tal que Hitchcock, amb els beneficis obtinguts, va poder comprar tantes accions de la Universal com per convertir-se en el tercer accionista de la companyia.

berman

 

 

 

 

 

 

Bernard Herrmann (1911-1975)

Referència indiscutible de la música per a cinema, el seu nom és indissociable a dos cineastes dels que fou col·laborador habitual, Orson Welles i Alfred Hitchcock. El primer el va fer debutar en el món de la composició cinematogràfica amb Ciudadano Kane (1940) i El cuarto mandamiento (1941), després d’uns anys dedicat a la creació de bandes sonores radiofòniques, inclosa la de La guerra de los mundos (1938). Pel segon va signar algunes de les millors partitures de la història del seté art, com El hombre que sabía demasiado (1956), Vértigo (1958), Con la muerte en los talones (1959) i Psicosis (1960). La seva col·laboració amb el mestre del suspens es va perllongar al llarg d’onze anys i vuit pel·lícules.
La partitura per a Psicosi va ser totalment innovadora, ja que mai abans s’havia fet servir una orquestra de corda per a una pel·lícula de terror. Segueix sent considerada una de les millors partitures pel cinema i no ha perdut la seva vigència ni impacte amb el pas dels anys, ben al contrari, continua sent un referent per a molts compositors de cinema. Alfred Hitchcock, sempre molt orgullós de tenir el control artístic absolut i l’autoria dels seus films, va admetre que en el cas de Psicosi, un 33% del seu impacte correspon a la música de Bernard Herrmann.
Però per conèixer la veritable dimensió de Herrmann com a compositor cal destacar també altres partitures que va composar al marge de les pel·lícules d’Alfred Hitchcock, com són: Cap Fear (El cabo del miedo), Taxi Driver, Ultimatum a la tierra o Jason y los argonautas, entre d’altres.

sico