CINEPOSIUM 2015 (del 24 al 26 de setembre) Disseny Hub Barcelona


Barcelona acollirà del 24 al 26 de setembre el Congrés Anual de Film Commissioners, Cineposium, on es debatrà la relació entre el cinema i el turismo

cineposium-logo-ca

 

 

 

 

Richard Gladstein, productor de The Hateful Eight, el proper film de Quentin Tarantino; Mara Mikialian, d’HBO – Joc de Trons o Mary Ann Hughes, de The Walt Disney Company, participaran al congrés, entre d’altres

Del 24 al 26 de setembre Barcelona serà la seu de la 39a edició del Cineposium 2015, el Congrés Internacional Anual de Film Commissioners. Un congrés, que se celebrarà al Disseny Hub Barcelona (Plaça de les Glòries, 37) i que rebrà professionals d’arreu del món, vinculats al món del cinema i del turisme.

En aquesta ocasió, el Cineposium centrarà tots els seus continguts en l’anàlisi i la reflexió entorn el cinema i el turisme per treballar les sinèrgies i estratègies que han de teixir els gestors territorials de rodatges (film commissioners) i la indústria audiovisual i la turística, per tal d’impulsar-se mútuament i generar continguts de qualitat.

Irlanda i la sèrie Joc de Trons, el mètode Disney, Barcelona i la sèrie de televisió Cites… són alguns dels temes de l’edició d’enguany, que tractaran la repercussió en l’atracció de visitants als territoris, així com el seu impacte en l’economia local. Una qüestió molt actual, ja que, per exemple, estudis recents indiquen que 1 de cada 5 turistes viatja motivat per pellícules o programes de televisió que ha vist.

Ponents com Richard Gladstein, productor de The Hateful Eight, el proper film de Quentin Tarantino; Mara Mikialian, d’HBO – Joc de Trons o Mary Ann Hughes, Vicepresidenta de Producció de The Walt Disney Company, entre d’altres analitzaran i presentaran els més recents casos d’èxit pel que fa al turisme induït pel sector audiovisual, tant el generat de forma imprevista i espontània, com el resultant d’estratègies de màrqueting.

El Cineposium és el congrés anual internacional impulsat per l’AFCI, l’Associació Internacional de Film Commissioners, amb seu a Los Angeles (EUA). En aquesta edició, el Cineposium compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona, a través de la Barcelona Film Commission i Barcelona Turisme.

PROGRAMA CINEPOSIUM 2015

> Què hi guanya Irlanda del Nord amb Joc de Trons

Normalment, una producció cinematogràfica és un esdeveniment singular en què el benefici turístic va lligat a una data de llançament. Però, en canvi, en una sèrie de televisió aquest fet es repeteix contínuament. Com es pot controlar la producció i al mateix temps els turistes? Quins negocis es poden generar al seu voltant? Moyra Locke, de Northern Ireland Screen i Mara Mikialian, d’HBO explicaran com han construït aquesta relació i les sinèrgies entre Visit Ireland i HBO per promoure i gestionar l’accés als principals llocs d’interès de la sèrie Joc de Trons.

> La manera de fer de Disney

Des de la construcció de Disneyland a la dècada de 1950, Disney ha estat el model de fusió entre la producció cinematogràfica i el turisme. Mary Ann Hughes, executiva de Disney i membre del Consell Assessor de l’AFCI, mostrarà la manera com considera Disney el turisme cinematogràfic i com aquesta mateixa empresa gestiona la seva propietat intellectual per treure’n el màxim benefici.

> Crear una ruta cinematogràfica

La base de qualsevol campanya de turisme cinematogràfic d’èxit és la ruta cinematogràfica. Les rutes poden ser des d’un mapa en format tríptic lliurat en una oficina de turisme, un esdeveniment organitzat en un autobús o en un tramvia, fins a veritables tours guiats per les ciutats. Es coneixeran algunes d’aquestes opcions, les millors pràctiques i els elements essencials per a organitzar una ruta reeixida.

> Barcelona i Cites: un projecte innovador

En aquesta conferència s’abordarà la comèdia romàntica catalana Cites, basada en la sèrie britànica Dates. Cites mostra la ciutat de Barcelona i el paisatge de les seves rodalies: el mar, la muntanya, diferents barris, els restaurants, bars i places de la ciutat. En aquesta sèrie, l’Ajuntament i la Barcelona Film Commission collaboren de forma intensa, tant a nivell de finançament com de logística de rodatges, la qual cosa s’ha traduït en una relació laboral molt estreta entre la productora i les autoritats municipals.

> Planificació de la campanya: Paddington i Bond

Partint dels films Paddington i Skyfall, VisitBritain ens explicarà com treballen amb els cineastes i la societat per aprofitar al màxim el benefici turístic. La presentació anirà a càrrec d’Emma Wilkinson, de Visit Britain, i de Colette Geraghty, de la British Film Commission.

> Definició i avaluació del rendiment d’inversió de les produccions turístiques

Un recorregut pels arguments econòmics bàsics de suport al turisme cinematogràfic, els diversos mètodes per avaluar-ne l’impacte i les eines per compilar dades. Amb la intervenció, entre altres ponents, de Robert Raines (Nashville), director de la Tennessee Film, Entertainment and Music Commission; Colette Geraghty; i Geoff Alexander, commissioner de la Santa Barbara Film Commission.

> Fomentar la confiança: el productor com a soci

La conferència respondrà preguntes com, per exemple, què se li pot demanar a una producció? ¿Com es pot proposar res profitós per a totes dues parts, obtenir un accés als recursos i garantir a una producció que protegiràs aquests actius? En aquesta sessió hi participaran productors d’una banda i l’altra de l’Atlàntic, entre els quals hi figuren Jaume Roures (Vicky Cristina Barcelona) i Richard Gladstein (The Hateful Eight), el proper film de Quentin Tarantino.

> Quantificar el turisme cinematogràfic i televisiu

El consultor d’estratègies cinematogràfiques Jonathan Olsberg donarà a conèixer els seus informes més recents sobre el turisme cinematogràfic a Espanya, el Regne Unit i altres indrets per quantificar l’efecte de la producció cinematogràfica en destinacions turístiques populars i, així mateix, oferirà els seus consells sobre com incrementar-ne l’efecte.

> Filmar en espais protegits

Un dels principals casos en què el cinema i el turisme tenen una clara confluència és en els rodatges en espais sensibles i protegits. La gestió dels interessos en conflicte de la producció, el turisme i la conservació poden ser una tasca difícil. En aquesta sessió, s’explicaran les millors pràctiques d’experts de diferents països. Entre els ponents, Oliver-René Veillon, Director de l’Île de France; Aaron Wodin-Schwartz, Director de Polítiques Públiques de la Marca Estats Units; i Mayra Nieto, Cap de Màrqueting, Comunicació i Atenció al Client de la Zona Monumental del Parc Güell de Barcelona.

> I tu, com ho faries?

Aquesta sessió, que es fa en totes les edicions del congrés, permet als film commissioners compartir inquietuds i experiències i fomentar l’assessorament mutu.

ACTIVITATS PARAL·LELES

El dia 24 de setembre tindrà lloc el curs “Relacions cinematogràfiques – Film Liaisons”, per ajudar les film comissions d’arreu del món a conèixer les bases de la producció cinematogràfica i el treball amb la indústria audiovisual, a tractar amb els contactes de la seva regió i fer recerca de localitzacions, a més de conèixer noves oportunitats econòmiques.

A més, el Congrés oferirà una visita guiada al mercat de La Barceloneta, un dels més emblemàtics i tradicionals de la ciutat i es projectarà el film en 3D Barcelona La Rosa de Foc, una pellícula on Woody Allen, Eric Bilal Abidal, Daniel Brühl, Pep Guardiola, RinkoKikuchi i Joan Manuel Serrat endinsen l’espectador en un viatge per redescobrir Barcelona.

CINEPOSIUM 2015

Del 24 al 26 de setembre

Disseny Hub Barcelona

Plaça de les Glòries Catalanes, 37

MÉS INFORMACIÓ:

www.bcncatfilmcommission.com/ca/cineposium2015